Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    For mange, mange år siden, da jeg jobbet med plast, og allerede da hadde store logistiske problemer, lagde jeg trehunderogfemtiogvelsådet små sorteringsskuffer. Endelig skal de få sin endelige adresse på Kontoret. Vask og stell før de kom inn i reolen.

    Småskuffer.jpg



    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Bord til en annen skole
    Min gode venn Birger Bugge Berger har fått meg på trua til å lage noen saker til skolen hans. 20 skap og et møteromsbord. Møteromsbordplatene lages av eikefinert MDF. Deilig å slippe fuging av finér og ikke minst, slipinga i etterkant. Ferdigfinért er gull – problemet er at platene kan komme fra forskjellige batcher og at mønstret i platene kan variere litt eller mye. Men man tar det man får og gjør det beste utav det.

    Rundingsfreserjiggene mine holdt ikke til dette formålet – ingen av disse når opp til r=1000mm, så før jeg fikk starte, måtte jeg i gang med en ny jigg. Enklest mulige, men med verdigheta i behold var målet. Furu er greit og så lånte jeg noen skruer og klemmer fra en av de andre rundigfreserne.

    Jeg valgte å bruke OF1400 til dette arbeidet pga at den har største tange – Ø12mm. Kunne også bruke en grei fres med Ø20mm – ikke den som er vist på de første bildene.

    Må få lov til å si at jeg blir imponert over jobben komboen får til. Fullstendig perfekte sirkelbuer gjennom 19mm i to pass. Uten noeslags hyling og protester. Imponert, egentlig.

    Jiggen fungerte perfelt. Deilig å smelle sammen noe på en halvtime som virker så supergodt. Opp på veggen med den også.

    Bildene viser hele løpet fra start til stopp med en relativt fuktig overflate. Denne er lysere i morratidlig, men nå er den ikke særlig tiltalende.

    1.jpg

    2.jpg

    3.jpg



    Bordet er sammensatt av tre platebiter – de to rundingene pluss en fyllplate med 500 mm bredde. Guidet på plass med åtte Domino-brikker. 2000x2500mm. Må få lagt inn et bilde senere, med plata montert oppå understellet som blir laget av en kollega.


    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Bakken tok ned ballen på en forbilledlig måte. Jeg blir rett og slett imponert over at det fins karer blant oss som på en så flott måte virkeliggjør en ide. Bygget i sort MDF (HDF?) med flotte passninger rund baut. Du er flink, Jan.

    Easpentuten 4.jpg



    Espen hadde disse med seg til verkstedet mitt og vi joinet halsplatene og satte på en midlertidig støtte. Burde duge inntil videre….

    Ryktene forteller at de ytterst få målingene som ble gjort i går var meget lovende. Håper at det holder helt inn. JBL 2451 Be foreløpig, og om dette synger, kan man bare gjette hvordan det blir med TAD 4003.

    MkIII hadde en bredde på drøye 112cm, mens denne er krympet til 82 – veldig lik bredde med mellombasshorna i Askerhula. Litt pinglete, kanskje? Meget spiselig, synes jeg. Overspiselig.

    Easpentuten 5.jpg



    BB
     

    tofter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    676
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    5
    Alltid kjekt å svinge innom denne tråden for en dose sløyd-kunst :D

    Er det Espen som er drivkraften bak designet av disse hornene? Kjenner du til nedre cut-off grense for 82cm versjonen?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Ser ut som om optimal høypass blir 600hz.
    Veldig mange horn med ca 60cm bredde fungerer utmerket ned til 600Hz. Om vi legger bredden til grunn burde dette hornet kunne gå ned til 400, og det store ned til 300. Jeg blir overrasket om 82cm-hornet ikke går veldig brukbart ned til under 500.
    OB-BB Har du noen målinger å vise frem?

    Hvor høye og dype er de forresten?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Tommelfingerregelen er vel 1/2 bølgelengde i kjeften og praktisk deling ved dobbel frekvens av dette....?
    Ja, og 2x1/2 er typisk 1.

    Det var det jeg også la til grunn, men enkelte horn, for eksempel 2384, lurer jeg på om ikke helt følger opp denne standarden. Det kommer jo også litt an på hvor høye og dype de er.
     
    Sist redigert:

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    tofter;
    Ja det er uomtvistelig hans skalle som er lagt i bløt for å få matematikken til å gå opp. Hadde vært artig hvis han kunne ha skrevet et hvitt-papir om dette (hvis det blir så bra som det ser ut til), men mannen er jo som et troll - livredd for dagslys.

    emo har rett!

    drøbaknissen;
    Spent på hva du konkluderer med - om det blir nok GROWL for deg....

    Det artigste med dette hornet, er at det loader over så mange oktaver som det gjør. Treoktaversregelen er i alle fall havna i bøtta.
    Tipper at rovdyret er travelt opptatt med å ta de målingene som skal til for å presentere spektogrammet. Blir spennende å se sammenlikningen mellom 112- og 82-tuten.


    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Hælledussen, Lillegutt - alt du får til!!! Brutalt med Valchromat og rustfritt.

    Lurer på hva du har gitt han gamlingen for å få overta horna så kjapt. Han er vel blitt litt surrete, stakkaren - ikke sikkert at han husker hva han har gjort?

    Nais & artig - følger med i tråden din på hva den andre gamlingen i livet ditt - tømrer'n - synes om låta i disse. Synes disse kanskje ble litt for lite bøse sammen med 112'erne, men dette er helt riktig størrelse.

    Såg du spektogrammet?

    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Hornlyd:
    Bakken burde få fylt opp noen uker i avtaleboka si med disse. Du kan jo bare rusle bort og nappe med deg en tut under hver arm.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Fire prosjekt - to avsluttet og to uavsluttet.
    Kom ut i vater og vel så det med siste ukers arbeiding. Hodet framdeles over vann.

    Hjelper en god venn og kollega på en annen skole med innredning til den Arbeidslivslinja han har jobbet for å få til på sin ungdomsskole. Har signert meg opp for en drøy ukes arbeide sammen med/for ham. Så langt er to ovale bord på 2x2,5m ferdige. Eikefinért MDF, kantlistet, og med sorte bespoke understell ble relativt rafft. Skrogene til 20 relativt store utstyrsskap er ferdig sammenlimt. Nå gjenstår det doble antallet dører som skal justérkappes, bores for hengsler og hjørneavrundes. Gårsdagen inneholdt drøye 11 timer arbeid i et strekk. To, tre hyperkorte kaffeslurker innimellom. Guttene holdt koken.

    I tillegg startet jeg arbeidet med Fresedreieren som bla skal komplettere den store gjengeskjæreren under her. Alle akryldelene er kuttet, så i morgen skal kassen som holder alt sammen, snekres.

    Summa summarum ser jeg at dette blir seks prosjekt i arbeid. Med to ferdige, må jeg dessverre medgi at synka skuter. Jeg får ta noen ekstra svømmetak sånn at jeg holder nesa over vann.

    Tregjengeren kom i hus, men problemet er at jeg ikke har noen materialer å bruke den på... Derfor får Fresedreieren litt fortrinn i køen. Utrolig byggekvalitet. Mesteparten i maskinert aluminum og der stål og alu møtes, er det satt inn rustfrie skiller. Håper dette isolerer så pass at korrosjon forhindres. I så fall kan denne dingsen vare noen generasjoner. Planlegger to kjøp til av dette slaget, men jeg får vente litt til - etter at banksjefen har gjort noen støttekjøp av NOKken som ingen vil ha lenger.

    Uansett, så har jeg sett hva dette verktøyet byr på, og jeg gleder meg skikkelig til å selv erfare....

    1.jpg



    Knivsliperen ble sluttført umiddelbart etter at laseren fikk nytt liv. Den siste komponenten var flata som knivbladet skulle ligge på. Som jeg har konstruert etter først å ha tegnet de knivene som ligger i skuffa, sånn at jeg har en kjangs til å unngå noen feil, her i alle fall.

    Denne plata er laget av 2x6mm. 39 hull i den øverste. Plass til Ø6-magneter av neodymium - 3 i høyden - 117 totalt. Tanken var at jeg skulle bygge så kraftig og fordelt magnetfelt at kniven holder seg i ro under sliping. I tillegg har jeg gjort plata så lang jeg kan for å gi knivbladet den støtten originalen ikke har. Jeg har også valgt å snu kniveggen vekk fra meg fordi dette føles både tryggere og riktigere.

    Ble dette sånn som jeg håpte. Absolutt. Det beste er at jeg har kontroll over slipevinkelen og at den er blitt helt repetitiv. Akkurat samme vinkelen i dag som om et halvt år. Tung og stabil. Sitter dønn fast i ethvert underlag på fire silikonknotter. Eik. Jævlig koselig å sitte og hygge seg med.

    Til slutt kommer det store spørsmålet om dette virket. Tror jeg skal være så ærlig at jeg må si meg helt fornøyd. Overfornøyd, egentlig. Utrolig enkelt å skape en skarphet som minst matcher fabrikkslipingen. Det siste bildet er beviset. Her måtte jeg krølle papiret etter snittinga for å få kuttene til å synes på bildet. Bortsett fra å pynte litt på de to holderne, er jeg i mål.

    2.jpg



    Langhullsfreseren er underveis. Den som brukes til å lage innfresinger for flush-montasje av de to rustfrie beslagene jeg bruker i bøtter og spann av. Bruker den jeg laget til skuffene men midtstilt montering av beslagene. Denne er til dører.

    3.jpg



    Yngstegutten har flyttet ut av rommet sitt og dette står nå for tur til en real oppbørsting. Løsningene i rommet bærer preg av at alt hr blitt komprimert - skapplass var verdifullt på den tida - ikke i dag. Parketten som låg på dette gulvet havnet på fyllinga sist lørdag. Det samme med resten av både fast og løs innredning. Startet rivinga fredag og lørdag var jeg klar for oppsparkling. Himlinga er akrylfuget der det var sprekker og hele taket er fordrivermalt. Vegger har fått Northern Mystic i femglans på seg og nå venter den kjedeligste jobben - maskere og male overgangene mellom vegg og tak.

    4.jpg



    Ingenting med lyd å gjøre, dette her. Det som har med lyd å gjøre, er at Espen har fått med seg tre forskjellige kreasjoner ut til seg for filterjobbing. En med doble Vifabasser og trangest mulig montert DXT innimellom, EMS LB7 i BR-kasse og til slutt, Supravoxen jeg kjøpte her inne - med DXT her også - og med en bakovervendt ambience- diskant. Det kommer en del bilder etterhvert.....


    BB
     
    Sist redigert:

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.357
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Angående korrosjon mellom metaller;

    Hvis du har det inne og alltid tørt kan svart stål og alu ligge sammen, det samme gjelder rustfrie legeringer mot disse to.

    Hvis det er normal fuktighet (ferskvann/regnvann) tilstede kan et rustfritt skille hjelpe mellom alu og stål, men ikke på langt nær så godt som vi trodde før, det beste vil være å bruke en metallfri pasta eller lignende.

    Er det i kontakt med sjøvann MÅ det et skille mellom alle, også rustfritt og alu korroderer kraftig der de har kontakt, Tectyl har vist seg som et godt kompromiss.
    Det vi gjorde på gamlejobben på helidekk til nordsjøen der det er drøssevis av rustfrie skruer i sjøvannsbestandig alu var å spraye skruehull og anleggsflater med tectyl, og smøre gjengene med en metallfri Molykote som jeg syns å huske het P40.

    Dette etter at det ble gjennomført en korrosjonstest hos ntnu for å finne det beste kompromisset mellom holdbarhet og produksjonskost.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    roadrune;
    Takk for en så enkel gjennomgang at jeg forstod dette. Setter pris på sånt.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Dagens avlat.
    Sitter og hører på Ernas kunngjøring og ser at det jeg har gjort i dag, går i vasken. Ikke helt ned i avløpet, for jeg kommer til å bruke dette som velkomstoppgave. Vasarely opptok meg ei stund i min ungdom. Liker geometriske talemåter og liker symmetri ganske så godt. Jeg har derfor tuklet litt med strekene hans i AutoCad og nå var det på tide å ta fram noen tegninger fra et-par år tilbake. Skar ut et klassesett med laseren i fluoriserende 3mm akryl og lagde noen videoer over "Hvordan lage et fruktfat av akryl". Her er bilder fra prosessen.....

    5.jpg



    Fresedreieren fikk jeg ikke gjort så mye av i dag som jeg trodde. Vogna som flere av greiene jeg har tegnet, baserer seg på, fikk jeg i alle fall gjort. Det ser ut som at den virker som tenkt. Tilstrekkelig vekt og triller fint bortover på kulelagerhjulene. Et skritt nærmere - kanskje kommer det en sentreringsløsning etterhvert, men inntil videre får dette duge. De lange skruene byttes ut med 20mm.

    6.jpg

    7.jpg



    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Hjørneavrunderen
    - såg sitt lys forleden dag.
    Eldstegutten hadde planer om å lage et klassiskinspirert møbel med innsvungne sider - og dermed to spisse og to stumpe hjørner. Ikke så veldig krevende i seg selv, men når alle hjørnene helt ubestridt skulle ha avrunding med r40mm, følte jeg at vi høynet innsatsen en smule. Greit det også, men så ble det litt ille å tenke på at man skulle lage to jigger som kanskje bare ble brukt en gang - eller rettere sagt to ganger.

    Dette følte jeg begynte å slite så pass at jeg ba om noen dagers timeout. Det gutten endte opp med, var en jigg som handterer alle vinkler fra to plane flater til de har vridd seg godt og vel hundre uten å endre noe annet enn anleggsplatene. Dybdeinnstillingen er den samme hele veien. Det samme gjelder endestoppene sånn at man ikke freser for langt. Disse er statiske og låst for bestandig.

    Eneste aberet er at radien er definert til 40mm og det har jeg ikke fårr gjort noe med ennå. Vet ikke om jeg får det til og om jeg egentlig gidder. Da får jeg heller lage en for 30 og en for 50 om behovet skulle melde seg.

    Jeg legger ut denne videoen av en helsemessig katastrofe som skal finodles en god del før jeg legger arma i kors.

    Velbekomme fra en relativt stolt far som fikk begge tomlene opp av en sønn (som inntil videre har alle sine i behold) som jeg tror var relativt impregnert over Gamlingen skalle- og handarbeid.

    Måtte kjøre en ulisensiert merging-mjukvare med vannmerke, men kommer til å laste opp en ny når dette er i orden. Mer tullpreik om Hjørneavrunderen kommer selvfølgelig etterhvert.

    https://youtu.be/f4vsexqk8Kk

    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Kamklamperne er også på vei - 48 i antallet denne gangen. Men jeg har noen klosser til overs, så det kommer flere av de jeg finner at jeg trenger flere av

    20200521_161429.jpg 20200521_161428.jpg 20200521_161528.jpg


    Nå lurer jeg på hva man gjør for å få en sunnere sort metallfarge som i videoen. Ikke lakk, men skikkelig mannfolkfarge som ikke går av i bruk.

    BB
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.190
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Såvidt jeg vet gjøres blånering eller "blackening" kommersielt med varme og rimelig stygge kjemikler, men det selges væske for kaldblånering hos de fleste våpenhandlere.... hvor slitesterk den er vet jeg ikke....
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Til trearbeid sterkt nok. Vi brukte dette når vi laga våpendeler som forsyningssystemet ikke klarte å skaffe. Skulle det være slitesterkt brukte vi varme og våpenolje
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Nydelig - dette må jeg teste ut - helt utrolig, egentlig.
    Det jeg er spent på nå, er den lakken som flatjernet er påført - hvor vanskelig den blir å fjerne og om jeg kan gjøre det meste med tynner før sliping eller børsting. Blir det for balete, ender jeg kanskje opp med en eller annen matt spraylakk. Det hadde egentlig vært synd, for jeg har virkelig lyst på blåneringen.

    Her en sveitser som gir bra info ifra seg:

    Tusen takk.

    BB
     
    Sist redigert:

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Her er noen bilder av jomfruturen til Hjørneavrunderen - Retroskapet til eldstegutten. Det kommer litt til etterhvert, men dette var så langt vi kom. En relativt strabasiøs jobb hadde vi foran oss, da vi begynte. Ikke en lek for puslinger å legge finér uten baksidepapir. Og i tillegg bende den i lengderetning rundt den skarpe svingen. Ennå er vi ikke helt i mål. Ikke før den siste pussinga er unnagjort.

    Iallefullefall så er det utrolig givende å leke sammen med ungene når anledningen byr seg. Ikke minst så er det enormt lærerikt å henge med en som man bare må innrømme har passert den som en gang var nestoren i faget. Litt bitte pille å svalge, kjenner jeg, men når guttongen er supersympatisk å henge med, så tar jeg imot alle invitasjoner som måtte komme. Når han i tillegg drister seg frampå med filosoferinger rundt vårt far/sønn-forhold, er det ekstra varmende. Femte generasjon med møbelsnekkere i rett oppadstigende.

    Her er noen bilder fra torsdagen....

    1.JPG

    2.JPG

    3.JPG


    Deilige vibber fra femtitallet - tror det kommer flere artigheter med arv fra den epoken etterhvert. Ser at neste års elever skal få litt å slite med - feks en liten rspilledåse. Datagutten på bruket er allerede engasjert til å utforske Raspberry Pi Zero https://www.raspberrypi.org/products/raspberry-pi-zero/ og JustBoom Amp Zero pHat https://shop.justboom.co/products/justboom-amp-zero-phat

    BB
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    framhaldskolesløyden i kombinasjonen positiv og god ingeniørkunst, bærre lækkert ;-)
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    OB_BB du e i en annen divisjon enn alle oss andre når det gjelder håndtverk, og du har utstyr, og faglige kvalifikasjoner til disposisjon som normale folk bare kan drømme om, men æ storkose mæ me å se ka du får til :)
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.190
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Dette er nok en god bit forbi selv avansert skolesløyd, men interessant da slikt håndverk i småskala er i ferd med å forsvinne.. folk flest aner ikke lengre hvordan selv enkle ting lages, og "hjemmelaget" eller "håndlaget", - i alle de idiotiske sammenhenger dette begrepet brukes, er for mange et slags skjellsord...... "fabrikklaget" er tingen.... Blir litt som gutten som ikke ville ha kumelk, men meierimelk var helt OK...
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Takk Gutter, men denne gangen har jeg en annen å skylde på også.
    Her er Bjørkenggutta i full utfoldelse.

    https://youtu.be/X5VeuhdbPGM

    Tynnfinéret er preppet med to lag PVAc-lim som har fått tørke helt. Før påriving gis skrogflatene et påstrøk til - mest for å tilføre fuktighet som igjen blir til damp som skytes inn i limhinna på finéret. PVAc-lim er termoplastisk som betyr at det blir klebrig igjen ved oppvarming. Ungdommen varmer og gamlingen presser finéret fast med en trekloss i mangel av en skikkelig pårivingshammer.

    Dette er en eldgammel teknikk, og i de dager ble det brukt horn- og beinlim (glutinlim) (mener jeg å huske!) som ble varmet opp i en potte (derav limeuttrykket pot-life). Tror ikke dette kunne gjøres med kaseinlimet, men jeg er slettes ikke sikker lenger. Minst tredve år på overtid!.

    BB
     
    Sist redigert:

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    Leif;
    Vi må gi Bakken en sjangs. Jeg er i grublemodus når det gjelder disse luringene. Har en idé om å greie å kjøre dette løpet fullstendig CNC-fritt. Kun med handoverfresen. Tror det skal gå fint, men trenger litt armslag tidsmessig. Disse forbannede vinklene føkker med hauet, men jeg har som sagt trua. Om alt går bra, blir Traua av det store slaget og i 24mm laminert bjørkekryssfinér. Det har Guruen forkynt.

    Aurora;
    Ja, han hadde likt det, den luringen. Synd han tok en altfor tidlig sortí - vi hadde mye tilgode å snakke om. En som traff ham oftere enn meg, var en leder på Interiør i Salangen - kjente du en med etternavn Isaksen der?

    BB
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.755
    Antall liker
    10.550
    Torget vurderinger
    10
    B:

    Hva med å lage en plugg og masseprodusere i glassfiber?
    F eks overlate jobben til Autotech slik grelv gjorde med Seos 24-4 hvis jeg har forstått det riktig :)



    Disse trådene kjenner du kanskje til?


     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Retroskapet, kunne ikke det også ha vært gjort til en knallfet tv benk eller et "kaffebord" eller hva det heter, med passende bein?
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    HEL;
    Tror ikke vi sender dette ut av landet - det har blitt et lite hjertebarn som etterhvert virker som å ha innfridd beregningene til Espen. Etterhvert har Emo og Bakken kommet inn som helt nødvendige i denne prosessen med sine bidrag. Hverken Grelv eller jeg har noen som helst intensjoner om å kommersialisere til egen vinning - vi er komplett busiless. Hva ungdommene tenker, er vanskelig å spå, men jeg tror dette er en gylden mulighet for Bakken, som driver butikk midt i den heftige koronaen og i tillegg er ærlig dedikert, til eventuelt å ta dette videre. Tre er nok derfor eneste opsjon om ikke noen napper greia eller om folene tar en annen retning.

    AndersR;
    Det er nok det det blir av dette skroget. Artig at en som jeg tidligere ikke har blitt gitt den kred han fortjener, kan kose seg med kreasjonen. Beina står allerede og venter. Det samme gjelder en stofftrukken front. Det blir bærre lækkert, imo.

    BB
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.755
    Antall liker
    10.550
    Torget vurderinger
    10
    Det er et poeng at Bakken kjører opplegget ja. Litt tungt å sende tre til kunder i USA da, men ikke sikkert markedet er så enormt der heller etter det jeg kan lese på diyaudio, det er mye småplukk der :)
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.698
    Antall liker
    7.867
    HEL;
    Har hørt at de er gjerrige der borte, men Bakkens markedsføringsstrategi bør jo romme fjerne markeder også. Horna måler som forventet, veldig likt 112-horna. Ned til 650 er en komfortabel grense, så de som har kapabel støtte opp dit og vil ha sånt baleverk i stua, bør melde sin interesse til han som skal lage disse. Jo før, jo heller.

    BB
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.755
    Antall liker
    10.550
    Torget vurderinger
    10
    interessen er meldt for en god stund siden :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn