OB-BB's Lenco L75 Face-Off
Har ruget på et-par Lencoer minst like mange år, men når Fosse begynte med herjinga si, begynte det å gjøre skikkelig vondt kjenner jeg. Vonder må ut av skrotten. Etter at Henne stakk ut, satt jeg igjen her, billøs og forlatt, og hva kan vel være bedre enn å ta medisinen sin.
Fant fram en L75 for å bli litt bedre kjent med den før jeg herper'n sånn at ikke en gang morra hans ikke kommer til å kjenne'n igjen
Gummimatta er borte men tallerkenen sitter støkk og når jeg skjønte hvordan den var festet, fikk jeg følelsen av at dette er et skikkelig presisjonsverk von Switzerland. Tallerkenen sitter i det jeg tror må være en svak kon og da er det bare å ta fran presisjonsverktøyet made ved vedkassa. Egentlig en fin-fin måte å presse noe oppover på - noen halvtørre bjørkefliser er lett mætsj for dreid alu. Alt vel så langt og ingen skalkemerker
Fortsetter å bli impregnert over dette deilige arbeidsstykket - nydelig maskinering og detaljering. Veier minst et tonn, tallerkenen alene
Ikke ofte å se balansering av en tallerken - kanskje ikke like mye presisjon i støpen men når man gjør sånt, mener man likevel alvor
Dyrets status så langt - nå må det måles og tegnes litt
BB