logitech transporter som preamp..

MORTIS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2003
Innlegg
194
Antall liker
5
hei

vet det er mye skrevet om denne men prøver snarveien.fungerer denne bra som preamp?eller får man bedre lyd ved ekstern pre i samme pris?med logitech som preamp kommer man jo relativt rimelig ut av det.

mvh morten
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.025
Antall liker
22.193
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Om du får bedre lyd med en pre etter Transporteren er det fordi anlegget ditt/ørene dine trenger krykken. Utgangsimpedansen er lav, og driveevnen overgår svært mange preampers.
Jeg har brukt Transporter som pre et års tid, og ser intet behov for ekstra sminke.
 

MORTIS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2003
Innlegg
194
Antall liker
5
hei
supert,blir nok logitech som preamp.har idag duet og abrahamsen v6,vil jeg få noe bedre lyd av transporter?
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.025
Antall liker
22.193
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg mener det, men jeg har ikke hørt Abrahamsen, og jeg mener å huske at Ludo foretrekker lyden av Abrahamsen-dacen foran lyden av Transporter...

Det spørs hva du er ute etter.
 
M

marsboer

Gjest
Vær klar over at du alltid vil få hevet støygulvet ved å bruke Transporters digitale preamp.
Selv Sean Adams, konstruktøren, anbefaler å bruke en ekstern volumkontroll av denne årsak.

Men når det er sagt så fungerer Transporter glimrende som ren preamp. Vi snakker nypusset rute. Jeg har imidlertid testet med fire forskjellige eksterne aktive preamper i tillegg, og alle disse har lagt til mer tyngde i bassområdet. Om dette da er et problem med Transporters pre-evner eller farging fra de andre er imidlertid uvisst. De fleste av disse (med unntak av Parasounden) har også lagt et ørlite slør over lyden kontra å tappe rett fra kilden uten separat preamp.

Preampene det er snakk om er: Yamaha RX-V1800 og RX-V3900, Electrocompaniet EC 4.8 og Parasound JC-2
 
Topp Bunn