Long time no see...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • trondkj

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    62
    År og dag siden jeg var innom her. Har solgt unna en del av platespillersamlinga, men noe består: Thorens TD-124 og TD-121 spinner så og si daglig. Mitt årelange DIY-prosjekt "Dual 701 motor i skifer plint med diy pernambuco arm" begynner å nærme seg slutten :)

    IMG_7243.JPG


    For øyeblikket med en DL-103 i "tuten", men den spiller så absolutt :) Lodding av supertynne ledninger har aldri vært noen stor favoritt, så utsettelse etter utsettelse har vært mantraet lenge. I dag ble det lyd, og jeg er ikke skremt.

    For de av dere som husker fra prosjektets spede begynnelse (jeg bodde i Lakselv da, det er vel snart 15 år siden), så har det vært gjennomført med bidrag fra noen av dette forumets medlemmer. Armbrettene i akryl fikk jeg tilsendt fra en herfra, og det samme med messingbolten som ble både motvekt og base på armen. Så tusen takk til dem :)
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.973
    Antall liker
    11.381
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Den tråden må ha gått meg hus forbi.... noen flere bilder fra andre vinkler hadde vært interessant......... mulig jeg ikke leste godt nok, - er dette direktedrift?
     

    trondkj

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    62
    Det er jo år og dag siden prosjektet ble påbegynt. Skal pøse på med flere bilder etterhvert. Det er direktedrift, motoren er fra en Dual 701.
    IMG_7247.JPG


    Den siste bøygen har vært å lodde de syltynne kablene som jeg har ført gjennom armen. Det fikk jeg gjort i går. For noen år siden fikk jeg boret opp armen og dreid den. Før det hadde jeg den trepinnen liggende i mange år mens jeg spekulerte på hvordan og hva jeg skulle gjøre.
     

    trondkj

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    62
    IMG_7249.JPG

    På spilleren akkurat nå, og jeg må si det låter godt, begynner nesten å bli imponert over denne. Etter en litt ustabil oppstart etter mange års stillstand, går den nå dønn stabilt. Det var bare litt innkjøring som skulle til. Det som gjenstår nå er å finne en måte å plassere "koblingsboksen" med overgang fra armkablene til xlr-kontaktene. Foreløbig ligger den ved siden av spilleren, og den er ikke akkurat pen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KJ

    trondkj

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    62
    Og for å følge litt opp:
    IMG_7251.JPG

    Denne "koblingsboksen" er ikke akkurat pen, men gjør jobben. Vil finne en måte å plassere den under skiferplintet, det er jo rikelig med plass der.

    Armbase-1.jpg

    Et litt nærmere blikk på armbasen (beklager støvet på armbrettet, det skal ikke gjenta seg). Armoppheng ala Schröder.

    Armbase-2.jpg

    Armen henger i en tynn tråd, og kraftige magneter holder den på plass.

    Armbase-3.jpg


    (fortsettelse følger)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn