Lovemusikk's hule.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.326
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    De der ser jo helt sinnsyke ut! Hadde vært artige og hørt ja :) i Bergen sentrum?

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Var på demo hin dagen hos Roarld Mikkelsen, Renaissance Audio.
    Focal Sopra Nr 2
    Våt drøm.

Vis vedlegget 362237

Vis vedlegget 362238
    Hvordan var lyden?
    Hørt de dyre Focal med 13 " i ? Låter like bra egentlig, men ikke så grovt liksom i lavbassen.. fastere og "kjappere" i hermetegn da vi ikke sammenlignet og jeg må ta det på husk.

De låter dritbra på utstyret Roald brukte!! De er kupp til prisen utfra andre jeg har hørt til 2 og 4 ganger pris.
    Ikke litt skrikende men allikevel detaljerte og musikalske er beste måten å si det på.

HI-END og Musikalske så det holder.. hva mer ønsker vi? Jo utsende som bonus og det har de jo og. Perfekt ? Ja, vil vel si det.:)
    Focal utopia light, kan vi vel si.

Skjønner hifi pressen.
    For de som har penger og lurer på nytt i denne prisklassen, 130 tusen, er det bare løp å kjøp.

Sist redigert:

Strømling

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke hørt de selv enda men "alle" skryter av disse. HI-END og musikalsk er i alle fall målet for meg. En av de mest musikalske høyttalerene jeg har hørt er også en tidligere EISA vinner Yamaha Soavo 1 faktisk. Høres ut som denne lyder veldig likt bare litt bedre på alt sikkert.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Har ikke hørt de selv enda men "alle" skryter av disse. HI-END og musikalsk er i alle fall målet for meg. En av de mest musikalske høyttalerene jeg har hørt er også en tidligere EISA vinner Yamaha Soavo 1 faktisk. Høres ut som denne lyder veldig likt bare litt bedre på alt sikkert.
    Yamaha har jeg ikke hørt.

Hvis jeg selv skal sammenligne mot noe av billigere høyttalere jeg har hatt i heimen må det vel bli Kudos C2 som har vert de klart beste jeg har hatt.
    Bare at Focal spiller større, mektigere og bedre fra bunn til topp. Skal jo og bare mangle da de er mye dyrere og var en annen elektronikk enn jeg har hatt.
    Det er selvfølgelig og stor forskjell, men kan minne litt om Kudos sånn lydmessig.
    Spillegleden til Kudos og dynamikken.
    Men blir veldi vagt å samenligne de med noe av det jeg har hatt.

Focal Utiopia Junior er en god beskrivelse.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hva blir kjøpt av skattepenger i juni?

Står pr i dag mellom, Spendor A6R, Kudos C20/Super 20, Pylon Audio Diamond, Arendal Sound Tower.

A6R og Pylon må jeg ut på Askøy å høre først. Tower aner jeg ikke hvordan jeg skal få hørt.

Sånn er ståa i dag.

Og lyst å prøve forsterker: Bladelius Thor III Novitas

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Da vart det ikke så mye skattepenger som jeg så for meg..arrg..
    Så vi får se hva det blir av høyttalere i juni/juli.

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.326
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Skattefutten var ikke greie her heller.. det jeg fikk igjen går til og dekke rest skatten til fruen.. ingen napp på dynaudioene?

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Skattefutten var ikke greie her heller.. det jeg fikk igjen går til og dekke rest skatten til fruen.. ingen napp på dynaudioene?
    Nei..jaggu rart.. skal jo være lettsolgt. Satt ned prisen nå til 8900,- og då bør de forsvinne kjapt ellers skjønne eg ikkje ein drit :p

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Rega DAC går ut.. og tar inn igjen noe jeg savner, Abrahamsen V6

Høyttalerne er enda til salgs..hint hint :)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Impulskjøpet i dag ble en brukt plentraktor.. En på 11,5HK så regner med den er sterk nok. :p
    Partner var det vel kanskje navnet. Med Henger.
    Ikke Hifi, men er særdeles nødvendighet med ca 4 mål å slå. :)

På tide å pensjonere, vertfall redusere arbeidsmengden til to stk. slike :)

11846563_619780004849561_5554230534168731382_n.jpg

Litt av det som skal slåes. :)

11540896_599066340254261_7640325523874637876_n.jpg

Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Rega DAC går ut.. og tar inn igjen noe jeg savner, Abrahamsen V6

Høyttalerne er enda til salgs..hint hint :)
    Da blir vel V6 postet til meg i morgen ca. :)
    Pakket ned Regaen, og koblet til den jeg har for salg, Xindac 3MKII oppgradert av Roar Malmin. Kjører usb inn på den og det er en slik en liten ting, som er i link under, og tar ut coax digital fra den til dac som ikke har usb.

http://www.smsl-audio.com/c1389.html

Jaja disse dac'ene.. Denne er mye luftigere enn Rega. Den er og mer/bedre ekte lyd...mener at det høres mer ut som at en er i rommet det spilles i eller salen.
    Ja.. hadde en viss anelse/husk om det.. Til mer eg sjekker ut sanger, til mer oppdager jeg at denne faktisk bedre enn Rega.
    Men nå er det vel ikke hvem som helst som har oppgradert denne da.
    En får mer fot..godt for det har vert et savn siden Kudos og V6 vart solgt.
    Nå spiller jo Dynaudio mye bedre og. :)
    Artig erfaring.

Får høre mer å se om jeg faktis skal fjerne salgs annonsen på den. :)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Xindac skiller mye mellom gode og dårlige innspillinger noe Rega ikke gjorde i samme grad, så det er minuset.

Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Fått tak i noe gammel ræl.. her under lading av batteriet.. det kom ikke regn om natta for de som lure ka svarte gjør et gulvbelegg der oppå? :)
    Billig traktor og henger. Kr 3000,- må bare kjøpe reim til kippe aggregatet.

12439373_705922039568690_3085753192256328556_n.jpg

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Får håpe den der er ment for å klippe plenen. Ellers finnes det da vitterlig bedre ting å bruke 3 000 på..som for eksempel mellomlegg til 61 Light/Junior..slik at Regadac kan få vist hva den egentlig er god for m/Doxa:cool:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Den skal nok brukes til å klippe plenen ja. Nye reim er bestilt til klippe aggregatet så da blir den klar til sesongen.
    Begynt å bli litt grønt nå så :)
    Ja junior er i mine tanker.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    61 "light" blir det da. Skattepengene går blant annet til den. :)
    Sender nedover min for oppgradering, men som de sa at da ble alt fjernet i den og jeg fikk igjen en helt ny forsterker.

For øvrig kom magien litt tilbake, men den ombygde DACen.
    Får inn en V6 straks og skal da teste den igjen.

Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Sendt en mail til Abrahamsen da V6 ikke låt som den V6 jeg hadde før.
    Her var det ullent eller en kan si grautete i lavbassen.
    Det skal ikke være slik, det vet jeg.
    Vet noen, 8 stk har fått nytt kort til den, da 8 stk slike har vert ullen etter hva Abrahamsen sier.
    Så da får jeg vel nytt kort til den.

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.161
    de nye har AKM dac og receiver til høyre, samme som a-dac såvitt jeg kan se

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Sitter å nyter musikk før fruen kjem heim fra jobb.
    Var godt å få V6 tilbake.
    Den deilige luftige lyden, og hele innspillingsrommet, magien osv er tilbake :)

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.161
    Skjønte ikke helt hva du mente nå?
    du nevnte de som hadde fått nye kort. tidligere V6 brukte cirrus logic som vistnok ikke fungerte etter databladet, og ble derfor byttet ut til AKM som står i de andre to.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Lovemusikk: Så du har bestilt 61 Light? Isåfall får du en helt annen forsterker tilbake. Mye mer åpen og musikalsk. Med mye mer opplevde krefter. Med den kan jeg forstå Abrahamsen også..regner med du nå har fått nytt kort til V6. Men gjør deg selv en tjeneste: Prøv 61 Light med Dynaudio, 012 og Rega før du evt selger..da ryker Abrahamsen på terminalene ut..

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Lovemusikk: Så du har bestilt 61 Light? Isåfall får du en helt annen forsterker tilbake. Mye mer åpen og musikalsk. Med mye mer opplevde krefter. Med den kan jeg forstå Abrahamsen også..regner med du nå har fått nytt kort til V6. Men gjør deg selv en tjeneste: Prøv 61 Light med Dynaudio, 012 og Rega før du evt selger..da ryker Abrahamsen på terminalene ut..
    Blir når skattepengene kommer. Da blir det oppgradering vet du til 61 light. Ja de sa det ble en helt ny forsterker inni. :)
    V6 ryk ut? ka fa.. :cool: haha... nei i såfall opp i den lille stuen oppe i 2 etasje :)

Angående Dynaudio vart de helt andre høyttalere med V6. Litt av magien som jeg hadde med Kudos kom igjen.
    Det viser hvor mye en dac kan utgjøre. Alt fra salg til hmm..kanskje beholde de.. :p

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    V6 er en "keeper" i forhold til hva du får igjen. Ser ikke helt poenget selge den til 2-2500 kr. når den er såpass oppegående.

V6 her hjemme er det som har stått lengst i stereobenken.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    V6 er en "keeper" i forhold til hva du får igjen. Ser ikke helt poenget selge den til 2-2500 kr. når den er såpass oppegående.

V6 her hjemme er det som har stått lengst i stereobenken.
    Helt enig.
    Den skal ikke selges igjen, vær sikker.
    Jeg har testet den mot flere og mot LM rørdac til 14-15.000 og den gikk seirende ut der også. Og den rørdacen der er veldig god. Hadde den LM på test en stund.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Høyttaler valg er jammen vanskelig..lyst på det og det... Nå har mine egne fått litt mer spilletid, ikke mye, men litt bedre er de blitt helt klart. jaja
    Budsjett blir vel ca 15000,- tenke eg og da brukt.

Oppgradering av forsterker til 61 light ca 12500,-

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Skjønte ikke helt hva du mente nå?
    du nevnte de som hadde fått nye kort. tidligere V6 brukte cirrus logic som vistnok ikke fungerte etter databladet, og ble derfor byttet ut til AKM som står i de andre to.
    Åja sånn ja :) Lærte jeg noe nytt i kveld og. :)

Er sikkert gamle kortet som står i min, som i følge Abrahamsen låt best.
    I følge svar var det kun 8 stk DAC som har fått nytt kort.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Skal prøve ja. :)
    Nei, i verste fall blir det loftet på den. Evnt en senere oppgradering til nye V6 som skal komme til høsten i følge planene til abra.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Den pakka funker! SE er ei lita pingle ift 61 mht strøm...Dog er det synd at de Dynaudioene skal være så vanskelige å få solgt til fordel for et par mindre..For eksempel de Focal Aria 906 med linfibermembran (Flax Cone) som Mala har ute . 90 1/2 dB følsomhet er såvidt effektivt nok for tjue velforspente rørwatt. Lydmessig burde det være heller lite å utsette også. Doxa har den fordelen at de er såpass fleksible på matchen, som du vet..og van den Hul-kablene dine roer ned en evt for "på" diskant. Hvis du da fortsatt har dem. Men Dynaudio, Doxa og Rega funker, det!

Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Den pakka funker! SE er ei lita pingle ift 61 mht strøm...Dog er det synd at de Dynaudioene skal være så vanskelige å få solgt til fordel for et par mindre..For eksempel de Focal Aria 906 med linfibermembran (Flax Cone) som Mala har ute . 90 1/2 dB følsomhet er såvidt effektivt nok for tjue velforspente rørwatt. Lydmessig burde det være heller lite å utsette også. Doxa har den fordelen at de er såpass fleksible på matchen, som du vet..og van den Hul-kablene dine roer ned en evt for "på" diskant. Hvis du da fortsatt har dem. Men Dynaudio, Doxa og Rega funker, det!
    Ja jeg har tenkt på de høyttalerne og + de gulvstående i samme serie.
    Er mye enda å teste ut, selv om mange merker har vert innom.
    Men nå tok veien en helt annen vending.
    Hvis selger holder løftet kommer noe helt annet inn her av en høyttaler. Hehe.. noe helt annet. :) Det er sinnsykt! Avtalte uten å høre med fruen..
    Ho var ikke så glad, men ho får vel enda mer sjokk når ho ser de i virkligheten.. Du vet de liker ikke når de blir for store.
    Doxa på de har jeg også tro på, da de og kan drives av rør. :)
    Høyttalerne er avtalt og overtas i slutten av juni, kanskje før.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    EN PM VILLE VÆRT FINT...Forhåpentlig er det ikke snakk om horn/DIY, men noe langt mer sivilisert- gjerne italiensk?

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hehe.. nei ikke Europeisk. Og jeg skrev noe helt annet enn de vanlige små siviliserte gulv høyttalerne.
    Men stikkord: Kvalitet og moro.
    PM sendt

Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Her er bilde av de nye høyttalerne.. som kommer i slutten av Juni.
    Det er mest for å prøve de. Ikke for at jeg må ha de. Men lure jo på hvordan det går her i stua. De er jo litt små :p:confused:

VR1&4.jpg

• Liker
    Reaksjoner: T-1

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Kaller du den VR- søyla lita???? Altfor stor, vil jeg si..Dog blir det morsomt å høre om du ikke heller går ned på størrelsen til venstre på bildet igjen. Regner med kona klarer å få deg ned på jorda igjen med feks en Kudos Super 10- eller et ultimatum:cool: Be careful..hehe.
    Anbefaler forresten å ta en titt på salgslista til Evo 2..han har et magisk sat/subalternativ han ikke bruker..stikkord: Italia + Wales + Norway+ England = Music

Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Kaller du den VR- søyla lita???? Altfor stor, vil jeg si..Dog blir det morsomt å høre om du ikke heller går ned på størrelsen til venstre på bildet igjen. Regner med kona klarer å få deg ned på jorda igjen med feks en Kudos Super 10- eller et ultimatum:cool: Be careful..hehe.
    Anbefaler forresten å ta en titt på salgslista til Evo 2..han har et magisk sat/subalternativ han ikke bruker..stikkord: Italia + Wales + Norway+ England = Music
    Nett som å høre fruen.. hehe
    Er redd de ikke får stå lenge når de kommer i hus, da blir de nok svær for ho ja.. :p
    Men blir spennende å få teste de ut. Er jo et sinnykt bra merke.
    De er og litt kamelon aktig og en får lyden en mater de med, så har trua jeg. :)

Ja sett de Evo 2 har, men de blir altfor dyr for meg.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Det ER ikke størrelsen det kommer an på innen den disiplinen. Lettdrevent? Det er Focal, PMC og PSB også...tilogmed visse italienere har en overraskende snill impedanskurve. Får du inn en av de italienske får du aldri frua vekk fra anlegget igjen. Sålenge du kombinerer med Rega og Doxa, da..Suben trengs heller ikke:cool: Vil du ha flere alternativer når bedre halvdelen din hiver ut de forvokste amerikanske dyra? Du veit hvor jeg er..

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn