Lovemusikk's hule.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Da får vi tro det går seg til med diskanten.
    Kjipt med slike ting.

Men fokuser på preen du nå.
    :)

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.371
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Kommer lengst med det ja. Har solgt mye her inne takket være byttesyken min, men på sentralen er det bare gode erfaringer så er vel heller greit å stole på det som blir sagt når det skjer noe også.

Pre ser lekker ut! noen inntrykk?

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Skal høre litt nå.. Må ha dempeledd og sendt mail på det.
    Men skal høre litt nå.

:)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Akter ikke å skape noen krangel utav dette da ting ordnet seg greit, men ett par ting ønsker jeg å kommentere.
    Du nevner seriøsitet, og da kan det vel knappest kalles seriøst når du legger ut flere posteringer der du automatisk insinuerer at det var kjøper (meg) sin feil Frank?
    Av og til kan det lønne seg og ha litt is i magen før en fyrer fra hofta i alle retninger....

Men som nevnt så er støvsuger trikset prøvd og det ser ut til å virke, og da er alle parter fornøyd.

Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Akter ikke å skape noen krangel utav dette da ting ordnet seg greit, men ett par ting ønsker jeg å kommentere.
    Du nevner seriøsitet, og da kan det vel knappest kalles seriøst når du legger ut flere posteringer der du automatisk insinuerer at det var kjøper (meg) sin feil Frank?
    Av og til kan det lønne seg og ha litt is i magen før en fyrer fra hofta i alle retninger....

Men som nevnt så er støvsuger trikset prøvd og det ser ut til å virke, og da er alle parter fornøyd.

Ja legger meg helt flat jeg i henhold til de skuddene. Sorry.
    Hjelper å ta en telefon så ordner det seg.:)
    Vi ordner opp.

Mvh

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ja, ting ordnet seg greit for begge parter.
    Stått og varmet seg opp en liten time nå, og virker å koble greit med rommet og så nå er det bare finjusteringen igjen. :)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Ja, ting ordnet seg greit for begge parter.
    Stått og varmet seg opp en liten time nå, og virker å koble greit med rommet og så nå er det bare finjusteringen igjen. :)

Hadde jeg vist det var deg her inne hadde jeg ikke trodd slikt :p Uansett hva som er skjedd er det ordnings på nå.

Begynt å spille litt her og. :)

Vart litt nysgjerrig på ditt anlegg. Har du egen tråd?

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    LM: Så du fant ut at du trengte dempeledd mellom pre og Doxa ?Tenkte meg det, ja. Ytterst få aktive pre´er som IKKE må ha det med de effektene der. Huka du inn rørdemperne?

Ang Dynaudio: Var det mine ville jeg bytta begge diskantene- ca 3000 kr pr par, var det vel. Fra SWSG..

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    LM: Så du fant ut at du trengte dempeledd mellom pre og Doxa ?Tenkte meg det, ja. Ytterst få aktive pre´er som IKKE må ha det med de effektene der. Huka du inn rørdemperne?

Ang Dynaudio: Var det mine ville jeg bytta begge diskantene- ca 3000 kr pr par, var det vel. Fra SWSG..
    1300 pr stk sa de.

Dempeledd fra Audiolab er på vei. Han hadde 10 db så får klare seg og smeller de på effekten (det blir mellom pre og effekt).
    Ja krefter her :)
    Tror jeg må lage en egen tråd om rørtypen for å få inn tips. Er stor forskjell på de røra jeg fikk med.
    Rørdempere? Nei, hva tenker du på? Sånne ringer som er rundt? Er ikkje så inne på rør selv om jeg har hatt MAen tidligere, men da fikk vi jo så god hjelp av Kjell B. Savner han.. Jaja..

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hvorfor bytte noe som virker?
    Jeg sa han får prøve de over tid å se. Er nå uansett en støvhette så i teorien skal den være ok. Men vi ser det på sikt. Får nok høre det i såfall, ikke sant pahf? :p

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Gir beskjed jeg, travel tider så har ikke fått hørt mange timene, men ikke noe som tilsier at noe er ødelagt.
    Dynaudioene imponerer meg ift størrelsen, knappe 20kg og relativt småe, men duverden som de spiller!

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Gir beskjed jeg, travel tider så har ikke fått hørt mange timene, men ikke noe som tilsier at noe er ødelagt.
    Dynaudioene imponerer meg ift størrelsen, knappe 20kg og relativt småe, men duverden som de spiller!
    Flott.
    Ja de låter større enn de er ja. Og lydkvalitet er jo ekstremt bra til prisen syns jeg. Bra merke. :)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    LM: Rørdempere, ja. Feks EAT CoolDampers. Du skal vel ha 5 stk. for smårør. Tar mikrofonien i røra, dissiperer overskuddsvarme, bedrer fokus og øker til syvende og sist livslengden på røra dine. Burde vært påbudt på ALLE rør i ALLE rørprodukter. Fungerer på noenlunde samme måte som om fingeren din demper ringinga i et glass du har knipsa på. Hindrer ringing, feedback og mikrofoni, stabiliserer konstruksjonen i røret.

T-1: Fordi det som regel er skade på det andre elementet også hvis ett har fått seg en smell. Innspilling blir jevn, elementene får samme karakteristikker. Uten det vil du aldri få samme respons fra begge sider. DERFOR. Det kan være en annen sak hvis en av småtrolla dine har klemt inn diskanten hos deg. Jeg anbefaler bestandig å bytte parvis. Og gjør bestandig det selv. Sist på et sett Dynaudio Contour 1.3SE. Før du spør: De ble som nye.

Hvorfor?
    For å unngå skeive belastninger, og få lik innspilling, respons og karakteristikk på begge sider. Hva du gjør selv blir opp til deg, men jeg rører ikke brukthøyttalere selv dersom det er den minste elementskade på dem.

Sist redigert:

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.371
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Som regel? At støvhetten blir bevegd på er ikke det samme som at det automatisk blir ødelagt. Når du sier som regel regner jeg med at du har noe fakta og underbygge det med, eller er det egen mening og tro vi snakker om?

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    T-1: Tror du at ei evt sprengning av et element på en side- ad elektrisk vei- kun har negativ effekt på angjeldende side? Feks hvis forsterkeren er for liten, eller elementet blir overbelastet? Nix..det går på begge sider, det. Hvis du svir utgangene ryker som regel begge. Bytter du hjullager kun på ei side hvis det er problemer med ett feks foran på bilen? Håper da endelig ikke det..Det fører nemlig til økte belastninger på den sia som ikke blir byttet. Belastninger som i sin tur fører til at også det oftest må bytes etter relativt kort tid..

Sist redigert:

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.371
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Hæ? du skyter fra levra at du ville byttet begge på tross av det ikke ser ut som et problem på det ene. jeg klarer ikke se noe god grunn til det utifra hva du skriver. da må du forklare bedre. å siden du er så bastant på at det bør skiftes regner jeg med at du har noe du bygger uttalelsen din på også?

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.130
    Torget vurderinger
    2
    T-1: Tror du at ei evt sprengning av et element på en side- ad elektrisk vei- kun har negativ effekt på angjeldende side? Feks hvis forsterkeren er for liten, eller elementet blir overbelastet? Nix..det går på begge sider, det. Hvis du svir utgangene ryker som regel begge. Bytter du hjullager kun på ei side hvis det er problemer med ett feks foran på bilen? Håper da endelig ikke det..Det fører nemlig til økte belastninger på den sia som ikke blir byttet. Belastninger som i sin tur fører til at også det oftest må bytes etter relativt kort tid..
    Dette er dessverre med respekt å melde bare tull. Dette går under nevroser rett å slett.
    Hvordan kan et hjullager få økt belastning fordi det bli byttet på motsatt side ?? Det må vel ikke gå fortere rundt selv om det er et nytt på den andre siden ?

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.371
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Det er ikke så lett å diskutere med noen som går tilbake i svarene sine for å endre utifra svar som blir gitt Auditor. Her tror jeg du snakker over egen evne. Samtidig synes jeg det er en uting og komme med så bastante uttalelser som gjerne går ut på bruk av andre sine penger uten noe annet å bygge det på forutenom eget synspunkt.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Det er ikke så lett å diskutere med noen som går tilbake i svarene sine for å endre utifra svar som blir gitt Auditor. Her tror jeg du snakker over egen evne. Samtidig synes jeg det er en uting og komme med så bastante uttalelser som gjerne går ut på bruk av andre sine penger uten noe annet å bygge det på forutenom eget synspunkt.
    Ja, var heise. :rolleyes:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Kjøre nå Electro Harmonix rør på sidene og Golden Dragon i midten.
    Hadde tidligere i dag EH på alle.
    Pittelitt varmere nå, men om det er bedre? nja..er usikker.
    De 2 RCA rørene lure jeg på om de er utslitt.. låt ikke bra ilag med GD vertfall.

Men var kjekt med rør igjen. :)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Merk, det er skrevet og ment som ei anbefaling. Hvis man ønsker å bytte ett, er det helt OK for meg. Det gjelder både diskanter og hjullagre. Jeg for min del liker ikke dobbeltarbeid.

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.130
    Torget vurderinger
    2
    Merk, det er skrevet og ment som ei anbefaling. Hvis man ønsker å bytte ett, er det helt OK for meg. Det gjelder både diskanter og hjullagre. Jeg for min del liker ikke dobbeltarbeid.
    Det er vel akkurat det du gjør da ser det ut til ;)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Torolan: Dobbeltarbeid er å måtte gjøre samme sak på motsatt side kort tid etter et sånt skifte. Det være seg diskanter, hjullagre eller dempere på bil Anbefalinger herfra blir bestandig gitt på grunnlag av egne erfaringer. Jeg har opplevd å måtte gjøre akkurat det jeg beskriver. Hva som skjer er opp til involverte parter.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hjullager på en bil pleie ryke diagonalt framme/bak som jeg har erfart, men slett ikke alltid.

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.130
    Torget vurderinger
    2
    Torolan: Dobbeltarbeid er å måtte gjøre samme sak på motsatt side kort tid etter et sånt skifte. Det være seg diskanter, hjullagre eller dempere på bil Anbefalinger herfra blir bestandig gitt på grunnlag av egne erfaringer. Jeg har opplevd å måtte gjøre akkurat det jeg beskriver. Hva som skjer er opp til involverte parter.
    Når det gjelder dempere er jeg helt enig , men det er jo en helt annen innretning.
    Ellers så er dette mest nevroser....

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bytter du hjullager kun på ei side hvis det er problemer med ett feks foran på bilen? Håper da endelig ikke det..Det fører nemlig til økte belastninger på den sia som ikke blir byttet. Belastninger som i sin tur fører til at også det oftest må bytes etter relativt kort tid..
    Økte belastninger på den andre siden? Hvordan?

Hadde du sagt: "Da nærmer sannsynligvis det på andre siden seg slutten også, hvis det har gått like langt", hadde du hatt et poeng, men det der er rett og slett ikke riktig. Sorryass.

Beklager, LM, for offtopic. Grattis med ny pre!

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.322
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hjullager kan man fint bytte enkeltvis da vært hjørne altid i norge vil ha ulikt trykk pga våre fantastiske veier.. byttet selv venstre framme på min bil for 6 månder siden.. motsatt side er som nytt enda.

Bremser derimot bytter man altid komplett på en og samme aksling.

En diskant som har vært inntrykket men i dag er ute igjen og spiller som normalt bytter man ikke ut med det første, og høytaler nr 2 kan fint stå urørt :)

Imho..

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ville byttet begge heller enn bare den ene diskanten kun dersom jeg ikke var helt sikker på at den nye jeg fikk tak i var 100% identisk i specs og ytelse.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg ville byttet begge heller enn bare den ene diskanten kun dersom jeg ikke var helt sikker på at den nye jeg fikk tak i var 100% identisk i specs og ytelse.
    I følge butikk som undersøkte med dynaudio var den lik ja

Medlem-

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Antall liker
    829
    Sted
    Bergen
    Hei.Når det gjelder diskanter har jeg byttet den ENE i både mine tidligere Revel Performa og i en Proac Responce 2.5. Hørte ikke snakk om å bytte begge verken fra imp.eller forhandler.Forskjell på lyden hørte jeg heller ikke.:)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Torolan: Aldri snakk om nevroser heller..ta det helt med ro.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Høyttalerne og anlegget i bilen er pittelitt innspilt nå.
    Må si de overrasker. Spilte med kun de fremme, på vei hjem fra jobb, på radioen (ikke skiftet ut Magnat bak da skrikende diskant forsvant med å få inn Kenwood), og for et trøkk av de fremme da!
    Får lyst på Focal bak og nå :)

Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer så mye med VS lovemusikk;)
    Rett inn i hvert sitt hjørne:cool:.....vil tro du har litt potensialet her, bruk litt tid:)

gismo

Oppdatere svaret på dette: Nå er det kommet ca 80-90cm fra vegg til element.
    Så de rusler lengre ut på gulvet og enda godkjent av fruen. :p
    Og ja, klart bedre, men det viste jeg jo :)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    ikke råd nå, men har funnet ut hva jeg vil ha oppe på rommet i 2 etg.
    Det skal være helst kun 2 høyttalere og en boks.

Sonus Faber stativ brukt og ikke så dyre og Hegel H160 evnt Bladelius.

Trua?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn