Lovemusikk's hule.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    og lyden i Heed Dacen?

Joa.. virker lovende den, det lille jeg har hørt. Hører nå på meget lavt volum.
    Det låter, det gjør det vertfall ja. :)
    Noen som er spent?

Må høre mer før jeg skriv så mye, slik at jeg får et større grunnlag.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Det ser ut som jeg må oppgradere kortet i dac for å bruke windows 10.
    Nye kortet er og oppgradering lydmessig.
    Selvfølgelig ikke noe bakdel og oppgradere, men var prisen då.. vil få en mail på det etter hvert.

Bruker da en annen pc med Vista på og da virker det flott.
    Skal bruke dagen og helga når det er en sjanse å få lyttet til denne Heed Obelisk DA :)

Første inntrykk: Var det skuff da nivået var mye lavere? Nei, må få likt nivå først. Det er nå fikset.

Opplevd mindre bass, men vart det mindre bass?
    Nei, vart mer seriøs HI-END bass som holder Opera, Doxa og høyttalerne knallhardt i tømmene.
    Her får ikke noen en millimeter ekstra. Det er stramt og kontrollert.
    Klang og musikalsk er mye likt og det er bra.

Lytte inntrykk kommer senere. Må få hørt en del først. :)
    Selge dac som ikke støtter Windows 10 i dag? Er det seriøst da:rolleyes:
    Kostnader ved dette også...hmmm;)
    Men det går sæ væl tell?
    "Mindre", men bedre og mer detaljert og nyansert bass, det kjenner jeg godt til;) Lover i det minste bra:D

gismo

Ja, kan du tenke deg til? :p Nei då, siste driver (Heed har 2 stk driver) støtter nok Windows 10 ser det ut som, men da må jeg ha nytt kort i dac.
    Men nå kjører jeg enten den andre pcen med vista eller som nå, min egen pc og HDMI til tv og optisk til dac, som jeg og bruker til film.
    Det ser ut som å fungere ganske godt.
    Ja det går seg tell ;)

Jepp, lover særs bra dette. Det låter renere og stillere. :)
    Og så er det heldigvis ikke kaldt og klinisk, men musikalsk og en fin klang mot det varme. :)

Opplevde du noe lignende og med bassen ja? Da er jeg spent på hvor tid?
    Var vel kanskje lenge siden det eller? Eller var det når du fikk de nydelige flotte høyttalerne eller når du fikk den flotte forsterkeren din? Gromt og lekkert utstyr du har gismo. "Lika" :)

Har jo vert borti lignende før da.
    Men det var fint å bli kvitt durebassen som jeg antok var fordi at høyttalerne er store og ikke passet til stua.
    Hadde aldri trodd dette når en går fra en Stello dac som er ganske bra og til en som koster ca. dobbelt så mye.
    Tror stelloen kostet 7-8000 da den var ny. Nå er det jo og komt en ny Stello som koster mer,
    men tror jakten på en bedre dac er over. :)

Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Folk må nok vente en stund enda på referat om hvordan Heed Obelisk DA spiller mot Stello DA 100 Signatur som jeg hadde.
    Ikke fått mulighet enda å høre pga for lite tid i døgnet + for lite mulighet.
    Får holde dere på pinebenken enda litt til :)

Lovemusikk

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.840
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Selvfølgelig ikke noe bakdel og oppgradere, men var prisen då.. vil få en mail på det etter hvert.

Skal bruke dagen og helga når det er en sjanse å få lyttet til denne Heed Obelisk DA :)

Første inntrykk: Var det skuff da nivået var mye lavere? Nei, må få likt nivå først. Det er nå fikset.

Nei, vart mer seriøs HI-END bass som holder Opera, Doxa og høyttalerne knallhardt i tømmene.

Men det går sæ væl tell?
    "Mindre", men bedre og mer detaljert og nyansert bass, det kjenner jeg godt til;) Lover i det minste bra:D

gismo
    Og så er det heldigvis ikke kaldt og klinisk, men musikalsk og en fin klang mot det varme. :)

Var vel kanskje lenge siden det eller? Eller var det når du fikk de nydelige flotte høyttalerne eller når du fikk den flotte forsterkeren din? Gromt og lekkert utstyr du har gismo. "Lika" :)
    Takker for hyggelig ord lovemusikk;)
    Jeg har vel opplevd noe av det samme ja, men faktisk i fire etapper, alle har bidratt i riktig retning og dit jeg ville ha lyden min, kanskje litt flaks da man ser hvordan folk svirrer rundt i ring her inne:cool: ......også startet på nytt igjen....hmmm:p
    Men var og prøvde å være veldig bevist på hvor jeg ville og hva jeg handlet inn;)

Steg 1 var Audionet ut, Einstein inn.
    Steg 2 var Moon dac ut, Weiss dac inn.
    Steg 3 var SF gulvstående ut og SF stativere inn.
    Steg 4 var REL trad sub ut og REL Habitat veggmontert sub inn.

Føler å ha truffet godt etter smak, ønske og lommebok, så da blir det mer fokus på musikken!!

gismo

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8

Men det går sæ væl tell?

gismo

Takker for hyggelig ord lovemusikk;)
    Jeg har vel opplevd noe av det samme ja, men faktisk i fire etapper, alle har bidratt i riktig retning og dit jeg ville ha lyden min, kanskje litt flaks da man ser hvordan folk svirrer rundt i ring her inne:cool: ......også startet på nytt igjen....hmmm:p
    Men var og prøvde å være veldig bevist på hvor jeg ville og hva jeg handlet inn;)

Steg 1 var Audionet ut, Einstein inn.
    Steg 2 var Moon dac ut, Weiss dac inn.
    Steg 3 var SF gulvstående ut og SF stativere inn.
    Steg 4 var REL trad sub ut og REL Habitat veggmontert sub inn.

Føler å ha truffet godt etter smak, ønske og lommebok, så da blir det mer fokus på musikken!!

gismo
    Så kjekt da. :)
    Er vel og litt dyktig du da, vil jeg tro.
    Jeg har nå svirret mye.

Men gode tips å ta med seg, det å være bevist på hvor en vil.

Weiss har jeg alltid vert nysgjerrig på, men nå roe vi oss på DAC føler jeg. Tror jeg er komt opp mot det optimale der nå, og
    at det ikke er så mye mer å hente i det leddet kanskje.

I tankene og i fremtiden er det oppgradering av Doxa til 61 light.
    Det blir vel kanskje ikke før til sommeren igjen, vi får se.
    :)

Ellers er det vel ikke så mye jeg tenker på nå.
    Har et lite projekt oppe i 2 etg, vi får se hva som dukke opp der. Noen eldre SF kanskje som ikke er så dyre.

Lovemusikk

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.323
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Dette høres jo veldig lovende ut :)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Dette høres jo veldig lovende ut :)

Ja vist. :)

Lengter minst like mye å få høre mer på DACen som andre lengter etter å høre hvordan dette gikk.
    Men en skal ha tid og mulighet. Det kommer. :)

Ellers har vi kanskje noe stativ greier til rom nr 2 som jeg skrev over. Kommer da i hus 10 ca i neste mnd. :)
    Var ikke planen å bruke penger der enda, men men.. :) Men er ikke noe dyrt greier.
    Skal ha noe billige ting der er planen, men må gå an å nyte musikk der og.
    Lyden der oppe blir nok mer rødvinsaktig kanskje. :p

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei folkens.

Se link http://www.hifisentralen.no/forumet...erker-reagerer-pa-lysbrytere.html#post2385271

Nå er ikke dette noe stort problem i det hele, men så begynner tankene å vandre..

Finnes det en transistor pre som har minst kvalitetene til min rør-pre og ellers låter HI-END?
    Linn?

Gjerne kom med flere alternativer.

Men blir ikke kjøp av noe nå, men vil lufte litt.

Trur jeg bare vingler nå.. hvorfor bytte ut en pre som er bedre enn min Doxa 012?
    Nei, se bort fra dette :p

DACen ja.. lytterinntrykk må vi få til en dag. :p
    Kan si så mye at selger har førsterett på kjøp hvis jeg skal selge den igjen.
    Det skjer nok neppe :)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Heed Obelisk DA DAC

Da er tiden kommet til å skrive litt om denne dacen jeg har fått i hus.

Den har fått noen, nei mange forrykende gode tester rundt om på nettet, i diverse hifi blader.
    Bare å google den.

Her er noen eksempler..

Audiofidelity skriver:

Det låter fjærlett og voldsomt på samme tid, kombinert med en særdeles fascinerende ro mellom instrumentene. Det er sånn det gjøres fra high end anlegg, med klangrikdom detaljer, lekenhet og innsikt. Til tross for mine fordommer, gir direkteutgangen et voldsomt dynamisk uttrykk og en fantastisk hurtighet. I enkelte oppsett kan det rett nok bli litt vel kynisk, men for de som har en silkeglatt totalgjengivelse, eventuelt svakt hellende over mot det varme, kan finne en forbannet kjapp vei rett inn i gullgruva her.

Moderne eleganse paret med stor grad av presisjon og den nevnte hurtigheten, gir en “sporingsevne” som er blodhunder og formel 1-biler verdig. Alle som er ute etter en god, fjernstyrt DAC er herved informert; Heed DA låter formidabelt!

HIFI + skriver:

The sound quality – the closest I can get to the Heed sound is probably an Audio Research CD player.

Og sånn forsetter det. Men låter det like bra hos meg? Vi får se..

Data:

SPECIFICATIONS

Inputs:1x RCA / 1x BNC / 2x TOSLINK / 1x USB
    Outputs:1x direct / 1x buffered out
    Output level:1.2 V (direct) / 2.5 V (buffered)
    Frequency response:3 hz –
    SNR:> 97 dB
    Supported upgrade cards:DAC 2.1 / 1.2
    Supported sampling frequencies:44.1 / 48 / 88.1 / 96 / 192 kHz (all inputs)
    Max. consumption:15 W
    Weight:4 kg
    Dimensions (WxHxD):22 x 8.5 x 32.5 cm
    Bilder

6656112_orig.jpg

rsz_79_er_heed_dt_8obeliskda.jpg

Denne Heed er direkte sammenlignet mot Stello DA100 Signatur, som er den klart beste dac jeg har hatt innom dørene.
    Riktignok koster Heed sikkert det doble enn hva Stello kostet?

Det er mulig å skifte kort i denne. Da blir det et oppgradering kort, som og visstnok vil gjøre lyden enda bedre.
    Det må jeg gjøre hvis jeg skal bruke usb fra windows 10. En kan bruke et eldre windows system, f.eks Vista og usb på dagens kort som står i den.
    Testet det og det virket fint, men orket ikke Vista.

Så mine skriblerier baserer seg på windows 10, HDMI fra PC til TV og Optisk fra TV til DAC.
    Nå skulle vi fått en lang beskrivelse av lyden, men jeg er ikke flink til sånt, men prøver noen ord.

LYTTE TEST:

Det første som slo meg, etter den fikk sine første toner, var at her er det vel tamt? Er den klart svakere i trøkket?
    Men fant kjapt ut at det er den ikke. Den er bare så forbasket ren og holder resten av anlegget stramt i tøylene.

Borte er den kraftige bomibasslyden i rommet. Vertfall vart det ekstremt mye mindre. Og jeg som var redd høyttalerne var for store for rommet.

Bassen er stram, detaljert og presis.
    Jeg var og redd for klangen på denne. HI-END kan, men ikke alltid gi en nøytral kjedelig lyd. Her kommer det jo og an på merkene.

Nei, her var det samme klang som før eller enda bedre faktisk. En flott deilig lyd med litt sødme eller varme. Ikke for varmt i det hele, men passe.

Lyden er ellers glatt som en barnerumpe som i en del HI-END anlegg jeg har hørt.
    HIFI + skrev at det kunne minne om Audio Research.
    Det kan jeg stille meg fullt bakom.

Minner meg litt om et anlegg jeg hørte hos Roald i Bergen på butikken hans. Audio Research og Focal Utiopia høyttalere.
    Ingen dårlig sammenligning det og stort pluss til Heed Obelisk DA.

Lyden er glatt uten å bli kjedelig. Det er ikke, hva skal vi si?
    Lyden er glatt uten å miste detaljer, krisphet på gitarstrengene og magi. Deilig lyd er vel enklest å si.
    Aldri har jeg kost meg med Jazz og klassisk før, da det ikke er min musikk smak. Men nå? Jo, nå står det klassisk på i bakgrunnen her
    og jeg syns det låter nydelig. :)

Dynamikk er jo uhyre viktig.
    Det besitter denne dacen så det holder. Både makro, mikro og gudene vite hva alle disse dynamikktypene heter. :p
    Her blir ikke noe holdt tilbake eller kommer slitende ut i et tregere tempo en virkeligheten, men fyk ut gjennom høyttalerne når det skal gjøre det.
    Eksplosivitet heter det vel.

Sitter nå og skriver med volumet meget meget lavt, da fruen har lagt seg på rommet over stuen. Allikevel høres dynamikken og de lave basstonene helt klart.
    Nå skal ikke jeg skryte anlegget opp i skyene hvis jeg en gang i fremtiden skal be ut lydlauget, da fallhøyden sikkert kan bli stor mot deiras anlegg, men for meg låter det bra. :)
    Funker og godt på Metallica og AC/DC for de som lurer.

Skulle sikkert skrevet mye mer om bass, mellomtone og diskant, men er lite flink å beskrive lyd på papiret.

Men det låter glatt, dynamisk, detaljert, musikalsk og aldeles nydelig.
    Skjønner nå de testene på nettet der de skryt Heed Obelisk DA opp i skyene.

Med forbehold, jeg har ikke hørt andre dyre dacer til over 15.000 i mitt hjem, men tviler på at det kan gjøres så særlig mye bedre.

En fantastisk DAC.

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.287
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Mye slik jeg opplevde monoblokkene og som gjør at heed står høyt på listen her...

"Forget hi-fi... remember music.."
    Et slagord som gjennspeiler seg i alt av tester jeg har lest av heed.. musikken blir viktig, man hører DEN og ikke alt annet :)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Mye slik jeg opplevde monoblokkene og som gjør at heed står høyt på listen her...

"Forget hi-fi... remember music.."
    Et slagord som gjennspeiler seg i alt av tester jeg har lest av heed.. musikken blir viktig, man hører DEN og ikke alt annet :)
    Ja, er sant. Det låter flott. :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.840
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer lovemusikk, så du fikk dratt disse i land, ikke dårlig;)
    Fort å gæli førsteinntrykk?:rolleyes:

gismo

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Ooooo nais! Gratulerer :)
    Tuuusen takk. :)

Gratulerer lovemusikk, så du fikk dratt disse i land, ikke dårlig;)
    Fort å gæli førsteinntrykk?:rolleyes:

gismo
    .
    Ja, helt utrolig. Tusen takk gismo. :)

Det stod i kø for å kjøpe. Han hadde hatt mange telefoner og 3 stk stod klar til å hente de hvis ikke jeg tok de. :)

Bilder er en ting, men fyy så fine de er i virkeligheten. Byggekvalitet og alt, Lekkert :)

Fort og gæli ja.. hehe.. Bare hørt noen få minutt så vart det tv. Du vet fruen.. :p
    Men ja, jeg har lest masse på nettet og bass er en mangelvare og en må ha sub, skrives det. Bare tull.
    Her er det bass. Skal du spille opp til fest eller ha lavbass til film må du uansett ha sub.
    Låter flott, men har bare fått sekunder med de enda.
    Skjønner hvorfor dere, ja dere er mange som liker stativer best pga lydbildet. Skjønner det godt eg og nå, med ok anlegg og skikkelige
    stativ høyttalere. :) Det låter flott.
    Men overrasket over eit mektig lydbilde. Minner jo om større gode gulvhøyttalere dette, med fordelene stativ har på lydbildet.
    Nei, dette smaker fugl du, gismo :rolleyes::)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer, LM! Og velkommen i klubben! De er gode, de der.. Nå skulle du hatt en viss engelsk dac...
    Kjøpte du det rørsettet?:cool:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer, LM! Og velkommen i klubben! De er gode, de der.. Nå skulle du hatt en viss engelsk dac...
    Kjøpte du det rørsettet?:cool:

Tusen takk :) Ja, må nok melde meg inn i klubben nå :)

Hvilke rørsett? Er ikkje helt med..
    Kjøpte bare 1 rør, likeretter rør. + 2x4 billige russer rør av, 6SN7GT Tubes. Russian 6H8C 6N8S.

Ja, skulle hatt så mye!! :)
    Men blir tørke på hifi fronten nå.. Men ser eller høre de fortjener det beste :) Planen er en boks i 2 etg, alt i ett.
    Du vet nok hva jeg tenker på? :)

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    LM: Altså et komplett, russisk rørsett til erstatning for EH? Kan bli bra, det..

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    LM: Altså et komplett, russisk rørsett til erstatning for EH? Kan bli bra, det..
    Bestilte bare noen billige, 2 sett med 4 stk fra 2 selgere. De som ble anbefalt som kostet lite. Koste faktisk meget lite. Militær rør.
    Tror de er like..uten at jeg har peiling.
    Så blir ikke noe krise om det blir fiasko lydmessig heller.

[FONT=&quot]6SN7GT Tubes. Russian 6H8C 6N8S

[/FONT]
    og

[FONT=&quot]4 Pcs 6N8S / 6SN7 / ECC32 / 6CC10 Soviet double triode tubes Same Date NEW[/FONT]

Ellers et Golden Dragon likeretter, bestilt her i landet.

Spennende.:)

Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Spiller helt knall disse SF høyttalerne. + at de spiller som litt større høyttalere.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sa de var gode! Du har bare ventet altfor lenge med å høre etter..hehe..

Mht rør: Framgangsmåten er å sjekke ekvivalenstabeller dersom rør er oppgitt med forskjellig betegnelse..

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg sa de var gode! Du har bare ventet altfor lenge med å høre etter..hehe..

Mht rør: Framgangsmåten er å sjekke ekvivalenstabeller dersom rør er oppgitt med forskjellig betegnelse..

Ja.. eg er treeeeg hehe.. :p

Fruen syns SF hadde pistrebass (var ordet ho brukte) HAHAHA...:p:D ho er jo nå blitt vant til VS :p

Syns de har bra bass jeg til å være stativhøyttaler. Kan ikke forlange mer.
    For andre som les her, så er Sonus Faber stativhøyttalerne mindre enn overdelen på Von Schweikert som har diskant og mellomtone og egen kasse under med 2 stk. 9" basser. :)

Høre SF er HI-END, sa broderen. :)

Spiller og knall med Doxa, som også du sa Auditor:)

Fikk og med SF, noen Nordost høyttaler kabler som broderen stakk av med for å teste. Tror de er noen gamle og "billige", husker ikke navnet.
    Jeg får teste de senere.
    Nå står SF på Chord Chamelon høyttaler ledninger, eller hva nå de heter. :)

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Bytt ut Heed med Regadac R så blir det enda bedre.."Pistrebass"? Vent til hu får stilt om øra sine..Pistre gjør de ikke, men vil du ha pistolbass, skift ut SE til 61...Nordost har absolutt ingenting å gjøre i det oppsettet. Liker du Chord, kjør komplett..

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Bytt ut Heed med Regadac R så blir det enda bedre.."Pistrebass"? Vent til hu får stilt om øra sine..Pistre gjør de ikke, men vil du ha pistolbass, skift ut SE til 61...Nordost har absolutt ingenting å gjøre i det oppsettet. Liker du Chord, kjør komplett..
    Heed blir ikke byttet ut. Ligg høyt over Raga. :)

Kanskje opp i 2 etg der de skal stå, kan det bli rega. Vi får se..

Nordost eller Brunost, navnet betyr intet, men må jo testes de og, når en først har de.
    Så får en heller selge hvis ikke.

Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Fikk meg en liten runde med SF og fikk testet de litt mer skikkelig.
    Det er noen forrykende gode høyttalere. :)
    Og anlegget spilte knall. :)

Og forrykende god DAC, Heed Obelisk DA. Jeg har vel alltid vist signalkilden har mye å si, men at forskjellen var så stor fra svingode Stello DA100 Signatur til Heed, hadde jeg ikke trodd.

Nå spiller det HI-END her :D

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Da kom de andre røra jeg kjøpte enda billigere og som noen skrev var fusj.. Jeg vet ikke da jeg ikke har greie på rør.
    JK , ditt tips er vel bare så vidt sendt meg, men blir spennende når de kommer senere.

Har ikke test de annet enn at de ikke lager noe støy..de står i pre og varme seg nå.

Så billige og så godt pakket var helt utrolig syns jeg. Også at de var helt nye. :)
    Om de er brukende til lyd er noe helt annet, men skal testes.

15110333_807959382698288_2433123022011657362_o.jpg

15129532_807959419364951_4422298567324916419_o.jpg

15068556_807959462698280_7627752848088507169_o.jpg

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Begynte å tenke på å røske de ut igjen, men tekte nei, de er jo helt nye.
    Får la de spille seg litt inn å se..

Både jeg og fruen syns bassen var litt bløt og dynamikken var ikke like smell i som Electro Harmonix som jeg bruker i dag.
    Glattheten og luftigheten var det mangler på også.

Noen som har erfaring med innspilte rør av denne typen?

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Fortsatt ikke fått den pre tyst.
    Susing/brusing i høyttalerne + smekk i høyttalerne når en slår på lyset i et rom, knipser i kabinettet osv.

Lure på om jeg nærme meg feilen på pre..?

De to røra i midten er mikrofoniske, uansett om en bytter om eller bytter ut.

Hva kan være gale?

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Også fått noen billige russer rør, 6 stk. 6SN7 fra 1958. Da har jeg to i reserve.
    Takk til JK for tipset og linken :)

Disse låt bra. Spesielt i mellomtonen og opp. Dynamisk og fin.
    Bassen var for rund og uklar for meg på mitt anlegg. Men må testes mer senere. Anlegget var og kaldt da jeg testet.
    Men god lyd til prisen vertfall.

Elektro Harmonix er nå tilbake i pre'en.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Går og går, tror jeg hadde overlevd med en av de to som reserve inntil hovedforsterkeren er frisk igjen. Om Denon med sin høyere wattstyrke nødvendigvis er bedre er jeg ikke sikker på. Selv kunne jeg godt tenkt meg en Technics som det i vintageriggen, som har blitt for moderne etterhvert.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    De krever vel strengt tatt litt mer krutt skal de våkne til liv.

Fikk aldri til mine Concertino. Var så glup at jeg bytta bort kruttet med Concertino.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn