Lucinda Williams

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
416
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Alle har vel fått med seg at damen har kommet med nytt album: WEST
Har nå fått spilt den noen ganger så den begynner å sette seg. Første inntrykk var at plata er ganske ordinær, på grensen til kjedelig. Men som med all god musikk trenger den litt tid til å sette seg. Nå begynner jeg å få sangene under huden og kan bare fastslå at dette er nok et solid stykke håndtverk fra Ms. Williams. Kansje ikke en klassiker på linje med Car Wheels on a Gravel Road (kan for øvrig anbefale de-luxe versjonen av dette mesterverk som bl.a. har bonus cd med live-opptak)
Vil også få minne om hennes live-album: Live @ the Fillmore. Det var ved avspilling av sporet Real Live Bleeding Fingers på bånn guffe at mine forhendværende McIntosh monoblokker MC501 gikk varme og måtte avkjøles en halvtime. Tøffere live-album finnes knapt.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.684
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Jepp kjøpte den for noen dager siden, men har ikke hatt anledning til virkelig å lytte til den. Har en følelse av at den er bra.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Jepp kjøpte den for noen dager siden, men har ikke hatt anledning til virkelig å lytte til den. Har en følelse av at den er bra.
Samme her. Ho er jævli bra, men lite spilt. Det gjelder de andre jeg har med ho også. Topp dame, topp musikk, men av en eller annen grunn, lite spilt. Men etter to gjennomspillinger av den siste høres den veldig bra ut. Lurer på hvorfor jeg ikke spiller ho mer.

Nitram

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Antall liker
174
Torget vurderinger
5
Jeg har skrevet om denne under siste platekjøp, men en god ting................

Sjekk ut denne, og hvis du har den "vanlige" utgaven fra før så er denne allikevel vel verdt pengene pga. suveren lyd og så bonussporene da mann, bonussporene..

mvh

O

om.s

Gjest
Glem ikke den allerede omtalte "Live@Fillmore", "Essence" og "World without tears" alle fantastiske album, personlige favoritter er nok "Essence" og den nye "West", liker det seige melankolske uttrykket hennes.....

mvh

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Alle har vel fått med seg at damen har kommet med nytt album: WEST
Har nå fått spilt den noen ganger så den begynner å sette seg. Første inntrykk var at plata er ganske ordinær, på grensen til kjedelig. Men som med all god musikk trenger den litt tid til å sette seg. Nå begynner jeg å få sangene under huden og kan bare fastslå at dette er nok et solid stykke håndtverk fra Ms. Williams. Kansje ikke en klassiker på linje med Car Wheels on a Gravel Road (kan for øvrig anbefale de-luxe versjonen av dette mesterverk som bl.a. har bonus cd med live-opptak)
Vil også få minne om hennes live-album: Live @ the Fillmore. Det var ved avspilling av sporet Real Live Bleeding Fingers på bånn guffe at mine forhendværende McIntosh monoblokker MC501 gikk varme og måtte avkjøles en halvtime. Tøffere live-album finnes knapt.
Har nå fått plassert Live@Fillmore, Car Wheels On A Gravel Road DeLuxe og West i hylla! Live@Fillmore fås for 59,- på cdon.com, de to andre til fine priser på cd-wow.com! Jeg kan anbefale alle 3! Og kan understreke at bonus cd'en på Car Wheels... (live) er verd hver eneste krone alene!

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
416
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Får håpe hun spiller i Norge snart, men dama har vist nok flyskrekk så det spørs vel...

sweetspot

Medlem
Ble medlem
10.04.2007
Antall liker
0
Ikke glem hennes skive fra -88 som bare heter Lucinda Williams. Jeg synes den er hennes nest beste etter Car Wheels.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

Fikk omsider kjøpt "car wheels on a gravel road" for latterlige 49 kr. hos CDON i dag. for en plate ! terningkast 7 !

mvh. s,

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Venter i spenning på Live@the Fillmore og denne Car Wheels on A Gravel Road (deluxe) skiva. Håper jeg ikke blir skuffa nå, da ;)

O

om.s

Gjest
StereoJoe skrev:
Venter i spenning på Live@the Fillmore og denne Car Wheels on A Gravel Road (deluxe) skiva. Håper jeg ikke blir skuffa nå, da ;)
Og når disse er i havn så bør man ikke misse denne; blandt hennes beste. imo ;)

Lucinda Williams "Essence"

mvh

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
om.s skrev:
Og når disse er i havn så bør man ikke misse denne; blandt hennes beste. imo ;)
Lucinda Williams "Essence"

mvh
Det er notert :)

Nitram

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Antall liker
174
Torget vurderinger
5
StereoJoe skrev:
Hvordan gikk det? Var skuffelsen til å bære?
Kan forresten benytte anledningen til å anbefale konsert dvd'en "Live from Austin Tx", duverden for et band hun har med seg (sjekk f.eks. ut gitaristene John Jackson og ikke minst Kenny Waughan på "Joy"

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
He he, det gikk fint du! Foreløpig har jeg kun lyttet til Live@the Filmore og den liker jeg meget godt. Har ikke blitt så mange gjennomspillinger enda, men foreløpig synes jeg cd nr 1 er hakket vassere enn nr 2. Frk Williams har en særegen stemme med mye soul og det er slikt vi liker fra kvinnelige vokalister. Car Wheels... ligger fortsatt uåpnet sammen med en god del ny musikk som har dumpet ned i postkassen den siste uken. Tror det blir en fin høst, dette...

Nitram

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Antall liker
174
Torget vurderinger
5
Hun spiller på Rockefeller mandag 29 oktober.
Den datoen bør reserveres!

Vedlegg

O

om.s

Gjest
Nitram skrev:
Hun spiller på Rockefeller mandag 29 oktober.
Den datoen bør reserveres!
Billett er bestillt til konserten i Gøteborg :D .....

mvh

Topp Bunn