Joda, jeg forenklet muligens noe. Uten å ha testet, tillater jeg meg å tvile på at vinklen på hjulet (camber, for ordens skyld) forandrer seg særlig mye innenfor de 7,5 mm innpress pr side som er tillatt å endre. Da vil nok 25 mm (eller mer) senking forandre hjulvinklen i mye større grad. Men, hvis man er i stand til å justere alle hjulvinkler innenfor de gitte tolleranser, skulle det ikke være noen grunn til at hverken senking eller endret sporvidde skulle påvirke dekkslitasjen.
Ja, senking øker negativ camber, og det påvirker spissing, derfor er det nødvendig med en justering etterpå, mange bilmodeller, flertallet vil jeg nesten si, har ikke justeringsmuligheter til å få bilen in spec, etter at en 4-6 cm senking er utført, så da må det monteres div ettermonterings sett, for å justere dette inn, hvis det finnes det til den aktuelle bil. Nå skal det sies at camber kan være godt utenfor spec før det blir problemer med dekkslitasje, grensen for når dekkslitasje begynner går et sted rundt 1.5 grader negativ camber. Den vanligste årsaken til at dekkene er slitt på innsiden er feil spissing, (toe out)
Til BMW 5 serie finnes det garantert, kmac, er en leverandør som har mye til BMW. Slik jeg ser det så er det ingen grunn til å ha lavprofil dekk, og senke bilen, her i landet norge, med de fartsgrenser og den veistandard vi har, ihvertfall ikke på annet enn sports biler.