Lumin + Bricasti = En High End audiofil nettverksløsning

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LUMIN-gallery-6.jpg
    LUMIN-gallery-13.jpg

    Jeg har fått testet denne en liten stund og har blitt meget imponert. Endelig har jeg fått spilt de høyoppløste filene jeg har kjøpt inn - og endelig føler jeg at jeg kan droppe cd spilleren.
    Førsteinntrykket av lyden er at den er åpen og stressfri - med masse detaljer som var helt fraværende med min forrige streamer. Enkel å sette opp, men det kreves noe kunnskap rundt nettverk ved første gangs oppsett.
    Dette hjelper jeg alle våre kunder med. Er du helt ny på dette med nettverk og Cd/Audio lagring og avspilling, så har jeg en pakke jeg anbefaler, og jeg kommer hjem til deg og installerer.

    Pakken ser slik ut:
    Lumin - spiller kr 49.900,- (52.900,- i svart)
    Apple iPad - styring kr 3800,-
    Synology DS 713+ 8TB - Lagring kr 7000,-
    Cat 6 Nettverkskabel kr 300,-
    totalt kr: 61.000,-.


    setup-network-nas.jpg

    setup-step2.jpg

    setup-step3.jpg

    setup-step4.jpg

    setup-step6.jpg



    Etter en innkjøring og testing plugget jeg denne i Bricasti DAC'en som løftet lyden til et nivå jeg ikke har hatt her tidligere. Doug Mac Leod's album "Theres a time" fra Reference recordings 24bit/176,4kHz satte formerlig Mac Leod inn i stua. (albumet på 13 låter er på 3,44Gigabyte mot cd som er 1/4 - ca. 800Mb)
    m1_dac_front_side.jpg
    m1usb_back.jpg


    Bricasti Dac'en kan du også kjøre direkte inn i en effektforsterker fordi den har mulighet for volumkontroll på utgangssignalet.
    Dette er en av de aller beste DAC'ene jeg har hørt - Og i tillegg kommer også Bricasti med Monoblokker som matcher denne i løpet av 2014.

    Nettverkslagring og avspilling har endelig også blitt aktuelt for High End entusiastene - så da er det bare jobben med å rippe sine Cd plater som står igjen.

    Ring, send PM eller mail meg for gode tilbud.

    mvh
    Tom Egil
    +47 47 83 29 22
    tom@endpointaudio.no
     

    Kommentarer

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Da kjører du samme systemet som jeg har brukt i drøyt et år nå, med eneste forskjell at jeg bruker SSD'er i NAS'en.
    Virker litt overkill med Lumin inn i Bricasti når Lumin også inneholder DAC.....(?)
     

    Endpoint Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    870
    Antall liker
    1.334
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    37
    - Dac'en i Lumin er veldig bra, men Bricastien er en ren DAC og det blir jo på smme måte som cd spillere som også har innebygd DAC.
    Her var det et bra løft.


    Da kjører du samme systemet som jeg har brukt i drøyt et år nå, med eneste forskjell at jeg bruker SSD'er i NAS'en.
    Virker litt overkill med Lumin inn i Bricasti når Lumin også inneholder DAC.....(?)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

Endpoint Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.334
Link til alle artikler
252
Endpoint Audio sine annonser
Bransjenyheter
Lumin lanserer ny enhet i Munchen

Lumin lanserer ny enhet i Munchen

  • 10
LUMIN at Munich High End 2024 Revealing LUMIN P1 Mini - a brand new member of the LUMIN Audiophile Network Music Family! Following the massive success of LUMIN P1, come and see what we've packed...
Fortsett
Bransjenyheter
Canor Audio hos Endpoint Audio

Canor Audio hos Endpoint Audio

  • 1
Jeg er veldig fornøyd med å kunne re-introdusere Canor for det norske markedet, og gir i den forbindelse 15% avslag på alle produktene en kort periode nå i begynnelsen av april. Canor Audio har...
Fortsett
Bransjenyheter
Lockwood Loudspeakers hos Endpoint Audio

Lockwood Loudspeakers hos Endpoint Audio

  • 3
Jeg er meget fornøyd med å introdusere Lockwood for det norske markedet. Etablert i 1930, Lockwood har vært en av de mest foretrukne monitorer med over 1200 plateinnspillinger på ryggen. Så...
Fortsett
Bransjenyheter
Innbyttekampanje! Oppgrader til Lumin U2 - Eller få 15%

Innbyttekampanje! Oppgrader til Lumin U2 - Eller få 15%

  • 0
Ønsker du å oppgradere til en av markedets beste streamere? Lumin U2 har oppgradert prosessor, dedikert Low Noise USB til DAC utgang, all-in-one chassis, fiber nettverk, OG lineær...
Fortsett
Bransjenyheter
God Jul til alle!

God Jul til alle!

  • 9
Jeg ønsker alle en riktig God Jul, hvor kanskje både harde og myke pakker er det minst viktige. Det skjer såpass mye galskap i verden i dag, at den beste gaven vi kan gi er medmennesklighet...
Fortsett
Bransjenyheter
EMT 912HI - Test.

EMT 912HI - Test.

  • 0
EMT lanserte i 2022 nye utgaver av de legendariske tonearmene EMT 929 & 997. Disse er vesentlig oppgradert i forhold til forgjengerene og det legger man merke til med en gang man tar de ut av...
Fortsett
Topp Bunn