Enig i det. Venter på rapport med Lumin og T+A.Vel, slik jeg tester dette nå så er det det jo egentlig ingen stor prisdifferanse.
Jeg kjører jo Bluesound digitalt til min meget gode T+A Dac8 til nypris av 20k+, så sånn sett, er det vel kanskje ganske riktig at jeg sliter med å velge noen favoritt her.
Skulle jeg derimot få en forbedring i lyden når jeg skal prøve med Lumin som streamer og T+A som dac, kan jeg vel påvise at det vil ha noe for seg å gå opp i pris.
Har som nevnt fortsatt et partibg å teste ut, så kan ikke dra noen annen konklusjon foreløpe enn at Lumin d2 er god. Jeg liker den meget godt.
Jeg har en Vault, men bruker den stort sett bare til avspilling av Tidal m ekstern DAC.Min bror som ikke er her inne blant oss gale vurderer å kjøpe Bluesound Vault 2i å benytte den som streamer og lokalt minne. Han har DAC i forsterker. Har Vault 2i noen svakheter lydmessig og funksjonsmessig eller er det bare kjøpe?
Ja, da må vi nok over i en annen tråd.Vinyl ruler, men er litt upraktisk for mange.
For kjøper står det mellom en brukt Auralic Aeris og en av Bluesoundene!
Han kommer nok til å streame en del (han er litt lat)
Jeg detekterte også dette. Turte ikke si noe i fare for å bli angrepet av digitalpolitiet her inne.Node 2i er hiend til pølsepris. Har både 2 og 2i her hjemme,2i er veldig mye bedre på alt. Tror det har med mye lavere internstøy å gjøre.
Det er vel helst sånn at høyttalerne, plasseringen av disse og rommets akustikk som påvirker mest her. Kablene er mindre viktige, men vil ha noe innvirkning.Dette har mest sannsynlig med resten av anlegget ditt å gjøre. Skal jeg tippe her, så kan kabler og høyttalere påvirke resultatet ditt. Hos meg virker Node2i veldig nøytral. Node2i sparer ikke på "kruttet" heller da...
Jeg opplever selv å måtte "tilpasse" resten når jeg endrer en vesentlig komponent i anlegget.
...og så har vi dette med kilde (selve opptaket), smak (musikktypen), hørsel (alder).
Eller noe sånt som at komponenter legget et preg som du trekker meg deg, uansett plassering og akustikktiltak.Det er vel helst sånn at høyttalerne, plasseringen av disse og rommets akustikk som påvirker mest her. Kablene er mindre viktige, men vil ha noe innvirkning.Dette har mest sannsynlig med resten av anlegget ditt å gjøre. Skal jeg tippe her, så kan kabler og høyttalere påvirke resultatet ditt. Hos meg virker Node2i veldig nøytral. Node2i sparer ikke på "kruttet" heller da...
Jeg opplever selv å måtte "tilpasse" resten når jeg endrer en vesentlig komponent i anlegget.
...og så har vi dette med kilde (selve opptaket), smak (musikktypen), hørsel (alder).
Jeg har da ihvertfall skrevet hvordan det gikk med min testing av dette litt lenger opp her.Så blir det noen konklusjon på de som faktisk har hørt både Lumin og Bluesound i eget anlegg på samme tid ?
Det er riktig. Men det er veldig mange som egentlig har akustiske problemer i rommet, enn at det nødvendigvis er anlegget som er problemet. I prinsippet burde jo egentlig romkorreksjon vært standard i stereoprodukter i dag.Eller noe sånt som at komponenter legget et preg som du trekker meg deg, uansett plassering og akustikktiltak.Det er vel helst sånn at høyttalerne, plasseringen av disse og rommets akustikk som påvirker mest her. Kablene er mindre viktige, men vil ha noe innvirkning.Dette har mest sannsynlig med resten av anlegget ditt å gjøre. Skal jeg tippe her, så kan kabler og høyttalere påvirke resultatet ditt. Hos meg virker Node2i veldig nøytral. Node2i sparer ikke på "kruttet" heller da...
Lumin vil uansett spille bedre hvis en bruker intern DAC. Derimot vil en separat DAC farge såpass mye at selve streamerne vil være vanskelig å skille fra hverandre. Muligens vil et heldig utfall av match mellom DAC og streamer stemme.Så blir det noen konklusjon på de som faktisk har hørt både Lumin og Bluesound i eget anlegg på samme tid ?
Godt poeng. Tror du har mye rett i det.Lumin vil uansett spille bedre hvis en bruker intern DAC. Derimot vil en separat DAC farge såpass mye at selve streamerne vil være vanskelig å skille fra hverandre. Muligens vil et heldig utfall av match mellom DAC og streamer stemme.Så blir det noen konklusjon på de som faktisk har hørt både Lumin og Bluesound i eget anlegg på samme tid ?