Jeg har heldigvis beholdt nrk radio og p4 på LMS gjennom favoritter lagret påNRK har trukket seg fra samarbeid med TuneIn og da er kanalene blitt borte fra listen i Lumin appen også. Noen som vet om det går å få NRK kanalene inn på en annen måte via appen?
NRK og P4-gruppen ut av TuneIn
Fra 10. januar trekker NRK og P4-gruppen seg ut av den globale radiodistributøren TuneIn.www.nrk.no
Kan komme rundt det ved å starte nrk sin egen app og så «caste» men ønsker å styre alt fra Lumin sin egen.
Med ulike filer, mener du ulike album rip? Lager så og si aldri lister selv så testet ikke når jeg brukte appen for flere år siden, men det er jo hele poenget med lister så det må vel gå an? Husker det ikke gikk å mikse Tidal og lokale filer som fungerer fint i roon.Har en L1 med masse god musikk fra tidligere cd-samling.. Kunne gjerne tenke meg å lage spillelister med kutt fra ulike filer, men det går - så vidt jeg skjønner - ikke med Lumin appen. Det aner meg at dette lar seg gjøre med roon, men jeg synes det er trøblete med en ekstra pc for å styre roon. Dessuten låt Lumin-appen bedre enn roon da jeg prøvde for en god stund siden.
Råd og tips?
Det går fint å lage spillelister i lumin appen.Har en L1 med masse god musikk fra tidligere cd-samling.. Kunne gjerne tenke meg å lage spillelister med kutt fra ulike filer, men det går - så vidt jeg skjønner - ikke med Lumin appen. Det aner meg at dette lar seg gjøre med roon, men jeg synes det er trøblete med en ekstra pc for å styre roon. Dessuten låt Lumin-appen bedre enn roon da jeg prøvde for en god stund siden.
Råd og tips?
Hadde jeg ikke kjørt roononly modus så kunne jeg testet selv, men er det noen som har testet å legge inn NRK url mauelt i TuneIn?
Er kanskje en litt for enkle fiks til at det fungerer?
Direktestrømmer - NRK Radio
lyd.nrk.no
Vis vedlegget 986362
LUMIN: Add Custom URL to TuneIn
TuneIn has a lot of radio stations, but did you know you can also add custom URLs?www.luminmusic.com
Hvilken url testet du med?Takk for forslag. Forsøkte med å legge inn url som favoritt men får error og beskjed om at kanalen er «pulled of the air» …..vrient dette!
Hvilen url testet du med?
Denne testet og fungerer i en browser http://lyd.nrk.no/nrk_radio_p2_mp3_h
Har ikke P1 selv, men har du satt ATV lydinnstillinger til Stereo PCM?hei "Luminfans" , har en P1 hos meg nå , lyden er mer enn godkjent både som Dac og pre! . Har koblet BDspiller til HDMI , alt ok , men Appletv inn på HDMI vil den ikke ha, dvs null lyd og bilde ut gjennom HDMI-ut. Har fått beskjed om at det er innstillinger på Appletv som ikke er riktige men har prøvd "alt" ! Noen tips ?
Ja , men fremdeles null ut🫣Har ikke P1 selv, men har du satt ATV lydinnstillinger til Stereo PCM?
Dette er hva Lumin sier m/hdmi out til TV.Ja , men fremdeles null ut🫣
Gratulerer. Må kom med lytteinntrykk! Lumin er kanonprodukter
Takk for informativt svarHvis du bytter mellom Ipad og telefon så vil du se at spillelistene ligger der på begge enhetene. Dvs at du kan fint bytte Ipaden din uten problemer.
Gratulerer med Lumin og hvor bra streaming kan være/opplevesHallo Lumin-venner!
Nå har også jeg blitt en venn av Lumin. Jeg har lenge brukt en enkel streamer + Spotify for å sjekke ut ny (for meg) musikk, for så å kjøpe den på fysisk format hvis den falt i smak. Enten på vinyl eller cd. Nå har jeg byttet ut den enkle streameren med en Lumin D3, og Spotify med Qobuz. Og du verden for en forskjell! Nesten ikke til å tro. Så nå strømmes det mye her i heimen! Og jeg har blitt en Lumin-fan.
Vis vedlegget 1035973
Nå spiller jeg "Just Fabulous" med Angela Brown. Disse live-opptakene har en besnærende klarhet, tyngde og dynamikk, og de passer Lumin D3 som hånd i hanske. Anbefales!
Vis vedlegget 1035974
Mvh Salty
Har du forsøkt omstart av switch/ruter? Om firmware har endinger relatert til nettverk kan det hende slik omstart kan hjelpe. Eller gå gjennom nettverksoppsett på Lumin.Er det flere som har lumin U1 mini, som har fått problemer etter siste oppdatering som kom, jeg får ikke kontakt med den igjen, og har prøvd å resette den, men jeg finner den ikke i det hele tatt når jeg trykker på select a lumin…så er den ikke å finne.
Ja jeg har resettet nettverket, men kommer ikke inn på lumin i det hele tatt da jeg ikke finner den med hverken ipad, eller telefon, så jeg får ikke endret oppsettet på denHar du forsøkt omstart av switch/ruter? Om firmware har endinger relatert til nettverk kan det hende slik omstart kan hjelpe. Eller gå gjennom nettverksoppsett på Lumin.
Ja jeg må nok høre med di, for det er jo kjedelig, viss det ikke går å ta oppdatering, så går alt i lås og en kommer ingen vei.Er nok best å kontakte Endpoint
Legg ut overalt, mer synlighet er økt salgsmulighet. Men usedvanlig vanskelig å selge for tiden, har selv erfart at «nye» attraktive produkter ikke engang går for halv pris…..uforståeligHei Lumin's venner!
Jeg har lagt ut en Lumin U1 Mini m/ Sbooster PSU på finn.no.
Det er veldig lite interesse for streameren.
Den er strøken, så jeg prøver meg med kr. 18.000,-
Er det kanskje for meget
Er det smart å legge ut annonse her på Hifisentralen også?
Sant, sant!Legg ut overalt, mer synlighet er økt salgsmulighet. Men usedvanlig vanskelig å selge for tiden, har selv erfart at «nye» attraktive produkter ikke engang går for halv pris…..uforståelig
Jeg også. Men hvordan laster jeg inn norske radiokanaler?Jeg er meget fornøyd med lyden i min D2
Det er jeg spent på, for jeg er hvertfall fornøyd med kontakt, og service fra EndpointDet kan se ut som at Multirom har tatt over distribusjon av Lumin i Norge.
LUMIN - Purchase
www.luminmusic.com