luxman 444

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
Hrmm! :mad:

Ikke min modell!
Jeg trenger modell TP/SG i første omgang.

Noen der ute!?!? :p
 

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
Da ankom 444.

I tusen biter!!!!!!!! :'( :'( :'(

Dvs. det ser ut til at det er kosmetisk. Men det er myyyye kosmetikk!!
Her må sideplatene erstattes. Lokket er knust og trykket ned over spilleren, med det resultat at sideplatene er ødelagt. Helt revet av på en side, herpa på den andre.

Må få kjøpt en liten stepdown trafo og få sjekka den i morra. Ha trenger jeg her, og hvor kjøper jeg det?

Bilder av katastrofen kommer!
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.162
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
tRMD skrev:
Da ankom 444.

I tusen biter!!!!!!!! :'( :'( :'(

Dvs. det ser ut til at det er kosmetisk. Men det er myyyye kosmetikk!!
Her må sideplatene erstattes. Lokket er knust og trykket ned over spilleren, med det resultat at sideplatene er ødelagt. Helt revet av på en side, herpa på den andre.

Må få kjøpt en liten stepdown trafo og få sjekka den i morra. Ha trenger jeg her, og hvor kjøper jeg det?

Bilder av katastrofen kommer!
Men så jæ*** ergelig da :'(
Bra at det er "kun" kosmetisk men uansett,utrolig ergelig.

/jan
 
P

Parelius

Gjest
Hvordan i all verden har den vært pakket da? Jeg håper ved alle guder at ikke tallerkenen var påmontert under forsendelsen…
 

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
784
Antall liker
70
Her høres det ikke ut som om selgeren vet hvordan man pakker platespillere. Sier som Parelius: Håper virkelig at tallerkenen ikke satt på spilleren under transporten :( Alltid trist å høre om denslags. Har selv opplevd å få plint knust i transporten (utrolig nok klarte spilleren seg).

mvh Trond Kjetil
 

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
dette er et firma som lever av å selge og pakke sånt. :(

Men utrolig nok har de ikke page noe avstvning i høyden, så all vekt lå rett på lokket!!!!!
Og på kasse har de ligget noe VELDIG tungt. Den var pressa sammen så den hadde revna i to ender.


Men NEI talerken lå ikke på!!

Hva trenger jeg av trafo for å få sjekka at den går?
 

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
er det forresten noe erstatning for slikt!?
 

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
784
Antall liker
70
tRMD skrev:
....

Hva trenger jeg av trafo for å få sjekka at den går?
Kan ikke denne stilles om fra 120 til 230 V?

mvh Trond Kjetil
 

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
trodde det. At den kunne stilles om til 220 altså. Men hvor......
hvor gjør man det? Må jeg under no deksel da eller?
 
P

Parelius

Gjest
Dette tror jeg blir VELDIG mye arbeide for deg, tRMD. Slik jeg ser det, rent objektivt sett, så er nok den enkleste løsningen bare å selge hele spilleren som en delespiller til meg, for en slikk og ingenting. Den tjenesten gjør jeg deg gjerne…

(Kan ikke hjelpe deg med omstillingen, dessverre. Det finnes vel en servicemanual å få kjøpt på nettet, men jeg har den ikke selv. Muligens kan du få hjelp her: http://www2.cgi.se/audio/sid_manualer.html)
 

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
Dette tror jeg blir VELDIG mye arbeide for deg, tRMD. Slik jeg ser det, rent objektivt sett, så er nok den enkleste løsningen bare å selge hele spilleren som en delespiller til meg, for en slikk og ingenting. Den tjenesten gjør jeg deg gjerne…
.... Og så uten en eneste smiley da ;)

Tror jeg skal ta på meg jobben enn så lenge.

Men vet du i din Tjenestevillighet om det er erstatning for sånt?

Selv i tusen biter ser den konge ut ;D
 
P

Parelius

Gjest
He-he, bokstavene smiler da uten en smiley…

Det beste tipset jeg vet, er den linken jeg gav deg. Kjøpte faktisk (under over alle under) ekstra armbord der - det siste han hadde, må vite.

Om det tekniske er i orden, så må vel det meste la seg ordne til det beste, om enn ikke nødvendigvis originalt.
 

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
Om det tekniske er i orden, så må vel det meste la seg ordne til det beste, om enn ikke nødvendigvis originalt.
Tenker det skal blir enda bedre!!

Skal få laget noen snasne sideplater i massivt tre, ikke disse pingle bordene som er der nå.
Og som ikke klarte å ligge under en Japansk Kudo tromme fra Japan til Norge engang ;D

Topplokket. .... Sayonara?!
 

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
Kort skrekk bilde novelle for vinylister..






U...huuuuuu :-\
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Dette var kjipt tRMD. Føler med deg. :'(
 
L

lark

Gjest
Så ikke pent ut det der nei :mad: Men fortvil ikke :) Dersom spilleren ellers er ok er det jo ikke noe problem å lage nye sidepaneler. Jeg har nettopp laget nye i eik til min 441. Hjørnet på det ene av de gamle hadde fått seg en stygg trøkk. Synd med lokket, men det har faktisk en negativ innvirkning på lyden, så jeg har demontert mitt og setter det kun på når spilleren ikke er i bruk for å unngå at støvet legger seg.
 

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
Jeg har nettopp laget nye i eik til min 441. Hjørnet på det ene av de gamle hadde fått seg en stygg trøkk.
Kan du forklare meg hvordan jeg får tatt av det sidepanelet som fortsatt sitter på?
Og hvordan får man det på igjen?

Kjøpte en trafo som leverer 110V i dag.
Powerlyset under lyser.
Speedlyset blinker, talerken HELT I RO?
Hva har skjedd? Hva gjør jeg?

mvh
T

PS. Noen som vil BYTTE et armbord TP-MG med TP-SG?
 
L

lark

Gjest
Legg spilleren opp ned. Da ser du at festebraketten til sidepanelet er festet til chassiset med tre skruer som sitter i noen hull i bunnplaten langs med sidepanelet. Etter at du har løsnet braketten er det bare å løsne panelet fra den.
Du har vel lagt platetallerkenen på når du prøvde å starte den? Uten at den ligger på kan ikke motoren rotere. Undertallerkenen må trykkes ned ca 1mm av hovedtallerkenen for at den skal rotere fritt. I bruksanvisningen står det at motoren IKKE MÅ STARTES ELLER ROTERES UTEN AT TALLERKENEN LIGGER PÅ.
 

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
Herrlig Lark!

To svar som funka.
Nå kan jeg få skifta de sidene!!
OG, tallerken spinner vakkert!!!!!

Takk!

Da gjenstår to ting:

Noen som vil bytte ARMBORD med meg?

Noen som har eller vet om man kan skaffe lokk noe sted?
Vil gjerne at den er komplett da vet dere. :D
 

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
Nei!

Skal ringe Arild'san å høre :)
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.297
Antall liker
246
Torget vurderinger
1
lark skrev:
Så ikke pent ut det der nei :mad: Men fortvil ikke :) Dersom spilleren ellers er ok er det jo ikke noe problem å lage nye sidepaneler. Jeg har nettopp laget nye i eik til min 441. Hjørnet på det ene av de gamle hadde fått seg en stygg trøkk. Synd med lokket, men det har faktisk en negativ innvirkning på lyden, så jeg har demontert mitt og setter det kun på når spilleren ikke er i bruk for å unngå at støvet legger seg.
Jeg har også demontert lokket, og tar det kun på når jeg ikke spiller, syns det lyder best uten...

Håper alt ordner seg trMD...

Destiny.. :)
 

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
Ja, det skal nok gå bra. Men det har ikke begynt så bra.

KJøpte 3 spillere:

Luxman 444 - dere har sett hvordan det gikk!

Thorens td 124 Mk2. Skulle komme med plinth og lokk. Lokket var selvsagt ødelagt. (ikke så viktig) Plinthet var en gammel beogram kasse som drivverket var lempa nedi:-(
Den så penere ut på bildene: Hørt den før? Dvs. her må det skiftes litt gummi etc. Men denne kan nok bli bra!

Technincs SP10 Mk2. Alt funker. Men den har fått seg noen slag i transport.
Powersupply har slått sammen med drivverk og laget noen riper... :p Ingenting dødlig - men fy så irriterende. Her lå talerken på under tranport!!!
Det er brum fra P.Supply, og det er også litt bråk fra talerken når den går rundt. Hva tror dere? Ødelagt lager?
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Et tips. Forklar folk du handler med hvordan man pakker en platespiller. Det har vært mange ganger jeg har vært glad for at jeg gjorde det. ;)
 

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
Selvsagt burde jeg sikkert forklare folk hvordan man pakker en platespiller.

Men alle de jeg har kjøpt av lever av dette, eller er såkalte vinyldguruer!!
Det erikke jeg :-\
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
da er det jo ille at de ikke klarer å pakke.. :-\
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Dette var trist å høre,tRMD. At en sk.vinylguru pakker en platespiller uten å ta av tallerken, viser at han er usedvanlig tjukk i hue og endog kunnskapsløs. Vinylguru,sa du? Det har jeg vanskelig for å tro. At det bråker når tallerkenen går rundt, kan tyde på at lageret ikke er det det en gang var. Det er jo nettopp lageret som får bank når en platespiller transporteres på denne måten...Thorenshistorien din høres heller ikke helt pen ut, jeg håper du ikke betalte skjorta for den. Et nytt plint er ikke nødvendigvis noe hokuspokus, men litt penger, tid og energi tar det jo. Det blir nok en riktig god platespiller etterhvert. Enda godt at din lekre 444 ikke er så ille tilredt,da. Sider er jo ikke allverden, og et nytt lokk kan lages hos Kreativ Plast i Vestfold, evt. er det et firma Valentino her på sentralen har brukt som har laget et nydelig lokk til hans Sota. En PM til mannen vil kunne gi deg detaljene.
 
K

kbwh

Gjest
Det var Kreativ Plast på Nøtterøy som laget lokk for meg, men det finnes visstnok et firma i Gjelleråsen/Nittedalsområdet som gjør slikt riktig pent også.
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
tRMD skrev:
Thorens td 124 Mk2. Skulle komme med plinth og lokk. Lokket var selvsagt ødelagt. (ikke så viktig) Plinthet var en gammel beogram kasse som drivverket var lempa nedi:-(
Den så penere ut på bildene: Hørt den før? Dvs. her må det skiftes litt gummi etc. Men denne kan nok bli bra!
TD124 ble solgt som en Beogram en stund. ;)



http://www.beocentral.com/products/bg3000t
 

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
Hei!

Jeg vet at Beogram plinth er et originalt 124 plinth.
Men det jeg fikk var litt herpa, derofr litt sutring ;)

Men jeg skal nok bruke det til å begynne med før jeg selger det dyyrt til en samler ;)

mvh
Tormod
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
tRMD skrev:
Hei!

Jeg vet at Beogram plinth er et originalt 124 plinth.
Men det jeg fikk var litt herpa, derofr litt sutring ;)

Men jeg skal nok bruke det til å begynne med før jeg selger det dyyrt til en samler ;)

mvh
Tormod
Okey, det virket som du sutret litt for at den var i en Beogram-kasse bare.. ;)

Ja, disse er jo mer sjeldne enn vanlige td124. :)
 
L

lark

Gjest
Heisann tRMD. Et triks for å få festebrakettene i riktig posisjon på sidepanelene. Her er det nødvendig med millimeterpresisjon for at panelene skal flukte med chassiskantene på spilleren etter fastskruing.
Skru brakettene fast på spilleren, og fest deretter sidepanelene til brakettene med tynn dobbeltsidig tape i korrekt posisjon. Skru deretter av brakettene igjen og skru fast panelene på brakettene.
 

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
Takk for tipset. Tenkte å borre små hull ifølge hullene i de gamle panelene. Det burde gå.

mvh
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.985
Antall liker
1.058
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
tRMD skrev:
Ja, det skal nok gå bra. Men det har ikke begynt så bra.
KJøpte 3 spillere:
Luxman 444 - dere har sett hvordan det gikk!

Thorens td 124 Mk2. Skulle komme med plinth og lokk. Lokket var selvsagt ødelagt. (ikke så viktig) Plinthet var en gammel beogram kasse som drivverket var lempa nedi:-(
Den så penere ut på bildene: Hørt den før? Dvs. her må det skiftes litt gummi etc. Men denne kan nok bli bra!

Technincs SP10 Mk2. Alt funker. Men den har fått seg noen slag i transport.
Powersupply har slått sammen med drivverk og laget noen riper... :p Ingenting dødlig - men fy så irriterende. Her lå talerken på under tranport!!!
Det er brum fra P.Supply, og det er også litt bråk fra talerken når den går rundt. Hva tror dere? Ødelagt lager?
Brum fra trafoen er visst en av de vanligste feilkildene...Jeg anbefaler å demontere den, la den ligge i en (gulv)lakk-boks noen timer, for deretter å henges til tørk en uke...Skift el-lytt kondiser i PSU med det samme.
"Støy" fra tallerken/lager er ofte bare "bremsebåndet" som trenger en justering.
Mange fjerner det helt.
Folk som sender disse drivverkene med tallerkenen montert, burde smake en baseball-bat i kneet...

Arne K
 

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
Brum fra trafoen er visst en av de vanligste feilkildene...Jeg anbefaler å demontere den, la den ligge i en (gulv)lakk-boks noen timer, for deretter å henges til tørk en uke...Skift el-lytt kondiser i PSU med det samme.
"Støy" fra tallerken/lager er ofte bare "bremsebåndet" som trenger en justering.
Ser ut til at lagerlyden er borte. :)

Men det brummer fortsatt litt fra strømforsyninga.
Vil det hjelpe å stille tilbake til 110v og bruke en stepdown?
Mener du virkelig at jeg skal legge hele forsyninga i LAKK?
 
Topp Bunn