Marantz oppgir ikke utgangsimpedansen, men Hifi News målte den til 91-94 ohm. Da bør nærmest hva som helst fungere omtrent like godt som noe annet. Å bruke en RCA-kabel til 5000,- på en CD-spiller til 9990,- er helt feil pengebruk.
Prisgunstig cd-spiller med premium lydkvalitet!
oslohificenter.no
Lab Report Although the CD 60 is not equipped with balanced XLR outputs, Marantz's proprietary HDAM op-amps are capable of superb performance, offering a 2.2V maximum output from a ~92ohm source impedance with an excellent 110dB A-wtd S/N ratio. Few other players or (headphone) DACs employing...
www.hifinews.com
Om man absolutt må bruke ubalansert signaloverføring via RCA-kabel ville jeg prioritert en kabel med solid skjerm/retur. Gjerne dobbel flettet skjerm pluss folie i tillegg. Ikke fordi skjermingen i seg selv betyr noe, men fordi eventuell jordstøy mellom apparatene går rett i signalveien, og tverrsnittet på skjerm/retur bestemmer nivået på støyen. Deretter ville jeg valgt noe med ikke altfor høy kapasitans, dvs styrt unna produsenter som prater om «impedansematchede» signalkabler. Dette er ikke et impedansematchet grensesnitt.
Eksempler, og legg gjerne merke til at «ultimativ» Gotham koster 2-3 € pr meter.
1000x GAC-1
www.gothamcable.com
1001x GAC-1 Ultra Pro
www.gothamcable.com
Eller prøv her:
www.thomannmusic.no
Mer her:
Hvilke egenskaper må apparatene ha for å "avsløre" forskjeller mellom kabler? Vi er vel stort sett enige om at det kan være mulig å høre forskjell mellom kabler, forutsatt at apparatene i hver ende har visse egenskaper. Jeg kan tenke meg å diskutere litt om hvilke egenskaper apparatene må ha...
www.hifisentralen.no