Takk for svar Trond..Fin, klassisk spiller! Passer glimrende til Ortofons rimeligere, klassiske Mc-elementer som MC 15 supreme, men de vokser jo ikke på trær lenger. En god matte som f. eks Platter Matter er et betydelig steg oppover stigen.
Takk..En gammel tråd om det samme : http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/19915-luxman-pd282.html
Brukermanual på Vinylengine: Luxman PD 282 Manual - Direct Drive Turntable - Vinyl Engine
mvh
KJ
Jeg har ikke hørt om MC15 supreme
Vinyl engine sin side om Ortofon Ortofon Manuals - Vinyl Engine
Vinylengine har litt om MC15 Super Ortofon MC15 Super Manual - Moving-Coil Cartridge - Vinyl Engine
Her er Ortofon sine sider om Supremeserien Ortofon - MC Supreme Series
og noen utvalgte og utgåtte modeller Ortofon - Historical products
mvh
KJ
Det var det kanskje....
Takk for svar KJ
Så da er det Ortofon MC 15 Super Impulse mener i sitt tidligere innlegg ??
...
Nei. det er det ikke meanEr det en herr Odd Jarle du skal kjøpe av?
Nei jeg har ikke sagt noe om hvor mye enda Trond..Fredd, jeg mente MC 15 Supreme, som er siste generasjon av den pickup´en. Altså den som etterfulgte Super. Etter min mening litt mer oppløst og med bedre dynamikk, i alle fall i den Rega-armen jeg prøvde den i medio 1990. Jeg mener i og for seg ikke at du skal slite deg ut med å finne en,og er enig i at en komplementær pickup, kanskje da Ortofons sammenlignbare serie av i dag. Men du har jo ikke sagt hvor mye du skal legge i dette, så om du strekker deg dit, er nok også Dynavectors ganske enorme (til prisen) DV10x5.
Cross, den matta kan passe godt på din også! Evt kan du prøve en FoQ Components-matte. Den er ikke alkkurat rimelig, men den gjør gode ting.
Heisan Liotheles..@56fwb: Hvilken arm sitter det på denne 282'n ?
Det er vel det første man bør avklare før man anbefaler pickup!!?
S-curve static balance type står det å lese på nettet, ble levert med en Audio Technica VM type originalt, med cartridge height på 15-20mm og 0-3g stylus pressureHeisan Liotheles..@56fwb: Hvilken arm sitter det på denne 282'n ?
Har ikke fått den i hus ennå og ikke har eg fått spørre selger om det heller..
Rekne med at det er den armen den ble levert med..
Kjennere av dere ser det vel ut i fra bildet som er lagt ut tenker jeg..
Håper på det duS-curve static balance type står det å lese på nettet, ble levert med en Audio Technica VM type originalt, med cartridge height på 15-20mm og 0-3g stylus pressureHeisan Liotheles..@56fwb: Hvilken arm sitter det på denne 282'n ?
Har ikke fått den i hus ennå og ikke har eg fått spørre selger om det heller..
Rekne med at det er den armen den ble levert med..
Kjennere av dere ser det vel ut i fra bildet som er lagt ut tenker jeg..
Om det da betyr at en Dynavector DV10x5 er et bra alternativ vet jeg ikke..... må event undersøkes nærmere om vta, compliance etc da blir innafor....
Men uansett en kul spiller, som sikkert vil spille vinyl likandes![]()
Den FoQ Components har jag sett du rosat tidigare, ska se mer på den. Platter Matter da, var får man köpt den? Var lite å finna på ebay, nån skandinavisk butik som selger?Fredd, jeg mente MC 15 Supreme, som er siste generasjon av den pickup´en. Altså den som etterfulgte Super. Etter min mening litt mer oppløst og med bedre dynamikk, i alle fall i den Rega-armen jeg prøvde den i medio 1990. Jeg mener i og for seg ikke at du skal slite deg ut med å finne en,og er enig i at en komplementær pickup, kanskje da Ortofons sammenlignbare serie av i dag. Men du har jo ikke sagt hvor mye du skal legge i dette, så om du strekker deg dit, er nok også Dynavectors ganske enorme (til prisen) DV10x5.
Cross, den matta kan passe godt på din også! Evt kan du prøve en FoQ Components-matte. Den er ikke alkkurat rimelig, men den gjør gode ting.
Jeg får opp ugyldig vedlegg når jeg trykker på linkene.Vis vedlegget 329539 Vis vedlegget 329540
Her er herligheten...
Flotte og elegante desse klassiske spillerene..
Er det noen - feks: Impulse el KJ - som kan si hvilke (merke) PU som står i ut i frå det dere ser på bildet.. ?
Takknemmelig for svar![]()
Hehe, är så deiligt med klara besked!Cross, jeg tror Platter Matter er vanskelig å få tak i. Gå for en Foq. Du har spiller som fortjener en.![]()
Denne skal lesast nå LiothelesBare hyggelig du......
Du kan jo legge ut spørsmålene dine i vennetråden for Luxman også, mange tips å få der som regel.....
http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/17061-luxman.html
Hvilke er de fremste rørene på denne?Et Audion Premier Riaa skulle bli bra til PD 282'en..
Skulle det ikke det da..?
Kommer til heimen det også
Vis vedlegget 329668
RørtypeHvilke er de fremste rørene på denne?Et Audion Premier Riaa skulle bli bra til PD 282'en..
Skulle det ikke det da..?
Kommer til heimen det også
Vis vedlegget 329668
Mvh.
Og der hadde shaunv bilde av "min" også
Kjøpte en "pakke" med PD282 og Audion Premier Riaa.... Kjøpesummen blir mellom meg og selger..Hei! Fin spiller; jeg så den på Torget nå som reservert; men hvis du har kjøpt den så er den vel 'solgt' da ...Hvor mye måtte du gi for den?