Luxman PD282

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Noen som har litt info om pl.spilleren i "tittelen" ?

Mulig at jeg kan få tak i en.Som jeg har skjønt er den i original stand men med noen få/små mangler.
Antar at det meste av Luxman er verdt å sjekke ut ?

/jan
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det er ikke akkurat definitiv high-end, men den låter pokker så fint! Produsert av Micro Seiki for Luxman ca. 1977-79. Armen parkerer det meste av det som sitter som standard på japanske spillere fra den tiden. Tanta til fruen har en med en Ortofon MC3 Turbo på, den låter utrolig bra, og milevis fra hva bruktprisen skulle tilsi. Løp og kjøp, mann!
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.617
Antall liker
3.149
Torget vurderinger
0
JanR skrev:
Noen som har litt info om pl.spilleren i "tittelen" ?
Den står i vintage-racket i stua her, manualen ligger i skuffen - så hvis du trenger info kan det vel la seg gjøre å scanne og maile til deg?
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Flageborg skrev:
JanR skrev:
Noen som har litt info om pl.spilleren i "tittelen" ?
Den står i vintage-racket i stua her, manualen ligger i skuffen - så hvis du trenger info kan det vel la seg gjøre å scanne og maile til deg?
Det hadde jeg satt stor pris på Flageborg :)
Ikke noe stress men når du får tid.

/jan
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
impulse og lille_adam:
Kom vel ikke som noe stort sjokk at dere "anbefaler" :) og takk for det.
Skal prøve å få sett den i løpet av uken,var noe som manglet på armen men fikk ikke helt med meg hva.
Antar det er lodd/vekt,neppe noe problem uansett.
Pris vet jeg ikke ennå men regner med den går billig.
Stått i en bod lenge skjønte jeg,sammen med en en gammel Sansui amp og ett par kass.spillere.
Verdt å sjekke ut iaf.

/jan
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Om det er den samme ampen du nevner i en annen tråd her, kan du bare kjøpe den med en gang, Jan! Gi beskjed når du får den i hus, of pøs gjerne på med bilder, så skal du se det er4 et å annet råd å få...i forhold til høvelig pickup, for eksempel. Og platematte!
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Mer enn verdt å sjekke ut, vil jeg si. Uansett alt for gæli at den skal støve ned i en bod. Bare ikke hend over penga før du har sjekka at'n er i ok stand.

PS - og ja, for all del, ta med ampen også om det er en opsjon. Den er et klenodium av rang; mere så enn spilleren, selv om den også er god nok.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Ampen spørs det om jeg får gett.
Ser ut som det er en som snoket den til seg den rett foran nese mi !

Luxman derimot,der ser det ut som det kan gre seg til.
Få den hjem og sjekke om at alt er i orden først,er den ok så blir den.

Den burde vel fungere greit med en Denon 103 PU for eks ?

/jan
 
J

jukes

Gjest
:)

Bare og sikre seg denne Jan,knallspillere disse fra Luxman. Ampen kjøper jeg. ;)

Ortofon supreme på denne Jan eller super. :)

Mvh Roar
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Nå husker jeg ikke hvilken arm den kom med (om det er den originale som fremdeles er på den), men en klassisk tung japansk arm og en DL-103(R) burde være en ypperlig combo.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Lille_Adam skrev:
Nå husker jeg ikke hvilken arm den kom med (om det er den originale som fremdeles er på den), men en klassisk tung japansk arm og en DL-103(R) burde være en ypperlig combo.
Original armen har jeg blitt fortalt.Micro Seiki "light" ;)
Det vet andre mere om enn meg.
jukes eller Flageborg har kanskje navnet på den ?

jukes: Når jeg får den i hus så svinger jeg bortom deg så kan du se på'n ? Hvis du har tid og ork selvsagt.
Ampen har jeg forkjøpsrett på så ikke tenk på det engang ! :)

/jan
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.971
Antall liker
28.209
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Var vel sånn den så ut fra fabrikk, trur eg....



Lagga
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Er ikke direkte stygg den der ::)
Takk for bildet Lagga.

/jan
 
J

jukes

Gjest
JanR skrev:
Lille_Adam skrev:
Nå husker jeg ikke hvilken arm den kom med (om det er den originale som fremdeles er på den), men en klassisk tung japansk arm og en DL-103(R) burde være en ypperlig combo.
Original armen har jeg blitt fortalt.Micro Seiki "light" ;)
Det vet andre mere om enn meg.
jukes eller Flageborg har kanskje navnet på den ?

jukes: Når jeg får den i hus så svinger jeg bortom deg så kan du se på'n ? Hvis du har tid og ork selvsagt.
Ampen har jeg forkjøpsrett på så ikke tenk på det engang ! :)

/jan
:)
Mikro seiki lagde armene til Luxman og spillerne også,så da er det vel greit det trur jeg. :)
Bare ta den med så sjekker vi den opp. Men husk disse må ha et godt underlag for og spille optimalt. Her er det ingen form for fjører eller noe annet. Spilleren veier ikke så mye,så den trenger noe stabilt og tungt og stå på. Ampen kan vi diskutere over en pakke mariekjeks. ;D

Mvh Roar :)
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
jukes skrev:
:)
Mikro seiki lagde armene til Luxman og spillerne også,så da er det vel greit det trur jeg. :)
Bare ta den med så sjekker vi den opp. Men husk disse må ha et godt underlag for og spille optimalt. Her er det ingen form for fjører eller noe annet. Spilleren veier ikke så mye,så den trenger noe stabilt og tungt og stå på. Ampen kan vi diskutere over en pakke mariekjeks. ;D

Mvh Roar :)
Deg stoler jeg blindt på når det gjelder Luxman spillere.
Skal prøve å få hentet den i løpet av uken.
Mariekjeksen kan du #&&%/%& ;D
Må vurdere nytt rack evt.Erland har ett stående som jeg sliter med å få hentet...ja jeg vet.

/jan
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
103R burde funke fint, men den har et såpass stivt oppheng at den krever svært gode lagre! (Det er derfor den ikke synger i en RB300, uansett hva folket på klubben måtte påstå) Derfor er jeg nok enig meg jukes her, en Ortofon Supreme er en kjempematch. Med tanke på hvor avsindig bra 282 spiller med en MC3Turbo, er det grunn til å regne med at denne armen rett og slett elsker Ortofon...
En annen nydelig kandidat er jo Audio Technica AT-OC9, evt dynamikkbomben Dynavector DV10x5. Du har mye å glede deg til , Jan!
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Takk for alle råd og tips guttær :)

Dynavector liker jeg absolutt,103(R) også.
Ortofon har jeg ikke hørt siden jeg hadde en gammel Thorens med SAEC arm/Ortofon SPU,funket det også.

Er jo så heldig at jeg har fått fartet litt rundt og hørt på både Luxman og ett par andre bra spillere.
jukes har vel en 375 med Ortofon PU mener jeg å huske.
Erindrer vagt at jukes også sa at Ortofon var en god match med Luxman/Luxman armer.

/jan
 
J

jukes

Gjest
JanR skrev:
Takk for alle råd og tips guttær :)

Dynavector liker jeg absolutt,103(R) også.
Ortofon har jeg ikke hørt siden jeg hadde en gammel Thorens med SAEC arm/Ortofon SPU,funket det også.

Er jo så heldig at jeg har fått fartet litt rundt og hørt på både Luxman og ett par andre bra spillere.
jukes har vel en 375 med Ortofon PU mener jeg å huske.
Erindrer vagt at jukes også sa at Ortofon var en god match med Luxman/Luxman armer.

:)

Kjører med supreme på 375 og dette spiller meget godt,har prøvd med super(20) også,men supreme er hakket bedre i denne armen.
Har prøvd en del pickuper i denne armen og Ortofon virker som er en meget god match for disse armene.
Til prisen en må betale for disse i 200 serien er disse spillerne et kupp. :)

Mvh Roar

/jan
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
jukes skrev:
Kjører med supreme på 375 og dette spiller meget godt,har prøvd med super(20) også,men supreme er hakket bedre i denne armen.
Har prøvd en del pickuper i denne armen og Ortofon virker som er en meget god match for disse armene.
Til prisen en må betale for disse i 200 serien er disse spillerne et kupp. :)

Mvh Roar
Lagt på minnet :)
Må få hørt den 375'n en gang utover hos deg også.

/jan
 
L

Lars.N

Gjest
impulse skrev:
103R burde funke fint, men den har et såpass stivt oppheng at den krever svært gode lagre! (Det er derfor den ikke synger i en RB300, uansett hva folket på klubben måtte påstå) Derfor er jeg nok enig meg jukes her, en Ortofon Supreme er en kjempematch. Med tanke på hvor avsindig bra 282 spiller med en MC3Turbo, er det grunn til å regne med at denne armen rett og slett elsker Ortofon...
En annen nydelig kandidat er jo Audio Technica AT-OC9, evt dynamikkbomben Dynavector DV10x5. Du har mye å glede deg til , Jan!
Ærsj er det så ille med lageret i rb 300? ligger en sånn å venter på meg når jeg kommer hjem fra jobb.
:) Gratis Jan med Luxman
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Neida, RB300 har helt greie legre, de. Bare ikke gode nok for en Denon 103. Paradoksalt nok må denne rimelige pickupen ha en dyr arm for virkelig å synge. De som bruker en 103 i en RB300 vet rett og slett ikke hvor god en klassisk 103 kan være.
 
L

Lars.N

Gjest
impulse skrev:
Neida, RB300 har helt greie legre, de. Bare ikke gode nok for en Denon 103. Paradoksalt nok må denne rimelige pickupen ha en dyr arm for virkelig å synge. De som bruker en 103 i en RB300 vet rett og slett ikke hvor god en klassisk 103 kan være.
:) Da funker det sikkert greitt nok her. :)

Mvh

Laban
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Fin spiller dette, Jan. Kjøp den. Synd du ikke har noen plater, men du kan få et par med Rush av meg. Noe og starte med.
 
J

jukes

Gjest
rolfozzy skrev:
Fin spiller dette, Jan. Kjøp den. Synd du ikke har noen plater, men du kan få et par med Rush av meg. Noe og starte med.


;D

Kan få noen fra Streaplers og Flamingokvinteten av meg også,vet at du liker disse godt. ;D

Mvh Roar
 

ICE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2003
Innlegg
141
Antall liker
0
Lagga skrev:
Var vel sånn den så ut fra fabrikk, trur eg....



Lagga
Jepp...stemmer det...har en stående å støve ned i ett skap jeg også....helt strøken!

ICE
 

ICE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2003
Innlegg
141
Antall liker
0
Her er min, kjøpt på mitden av 70' tallet for ca 2 500,- inkl Ortofon VMS20E









Ortofon Concorde 30 her.....

Beklager de dårlige scannede bildene....gamle og blasse
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Der var det jaggu mye godis du :)
Den er i bruk ennå da regner jeg med ?

/jan
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
jukes skrev:
rolfozzy skrev:
Fin spiller dette, Jan. Kjøp den. Synd du ikke har noen plater, men du kan få et par med Rush av meg. Noe og starte med.


;D

Kan få noen fra Streaplers og Flamingokvinteten av meg også,vet at du liker disse godt. ;D

Mvh Roar
Dere 2 trenger hjelp ;D
Må selvsagt få sjekket den først.Er den i bra stand og ikke full av mangler så blir det nok kjøp.

/jan
 
J

jukes

Gjest
JanR skrev:
jukes skrev:
rolfozzy skrev:
Fin spiller dette, Jan. Kjøp den. Synd du ikke har noen plater, men du kan få et par med Rush av meg. Noe og starte med.


;D

Kan få noen fra Streaplers og Flamingokvinteten av meg også,vet at du liker disse godt. ;D

Mvh Roar
Dere 2 trenger hjelp ;D
Må selvsagt få sjekket den først.Er den i bra stand og ikke full av mangler så blir det nok kjøp.


:)

Kan vel ikke være så mye feil med denne Jan,den har pulserende slaglengde og de holder evig. Litt smøring og stell så er den som ny.
Går an og lage nytt lokk til den selv hvis dette er ødelagt.Plexiglass som en knekker i en knekkepresse.

Mvh Roar

/jan
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
jukes skrev:
Kan vel ikke være så mye feil med denne Jan,den har pulserende slaglengde og de holder evig. Litt smøring og stell så er den som ny.
Går an og lage nytt lokk til den selv hvis dette er ødelagt.Plexiglass som en knekker i en knekkepresse.

Mvh Roar
Lokket er vistnok kaputt men som sagt vi får se nærmere på den så snart den er i hus.
Så lenge den er mekanisk ok er det vel håp.

/jan
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
No worries, Jan. Den spiller bedre uten lokk uansett. Og vil du absolutt ha et, kan de lage etter mål på Kreativ Plast i Tønsberg...
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
ICE skrev:
Nope...den står trygt i ett skap og støver ned med en 4-5 pickup'er i reserve.....

Ortofon VMS 20E
Ortofon Concorde 30
Ortofon F15ED MkII
Audio Technica AT-15XE
Sony XL45

Litt "Nostalgi" fra mine yngre år......

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=26272
En herlig tråd :)
Mye godis der også.
Den sony kass.spilleren med remote,hva er det for en ?
Har en Clarion hjemme også med remote (kabel),er faktisk i bruk ennå :)

Skal titte litt mere på den tråden din når jeg kommer hjem,som sagt utrolig mye godis der for en gammel kæll som meg.

Spør sikkert dumt men du skal vel ikke kvitte deg med PD'n ?

/jan
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
impulse skrev:
No worries, Jan. Den spiller bedre uten lokk uansett. Og vil du absolutt ha et, kan de lage etter mål på Kreativ Plast i Tønsberg...
Aha :) Da vet jeg at det er håp iaf.
Godt man har dere her i vinyl avd. :)
Aldri noe leven her heller ;)

/jan
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.971
Antall liker
28.209
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
ICE skrev:
Beklager de dårlige scannede bildene....gamle og blasse
Morsomme bilder! Definitivt 70-talls stemning her ja.... ;)

:)

Lagga
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Ser ut som det kan drøye litt med 282'n...TTT
Men så lenge har jeg en annen Luxman i hus.Teste litt i kveld var planen ;)
Legger nok ut en tråd i østfold hifi etterhvert.

/jan
 
Topp Bunn