Luxman !

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Takk motoren. :)

    Takk for det. :)

    Takk for det. :) Du har hatt M900u tidligere, har du ikke?
    Det stemmer :)
    Var det med en mer påkostet nettkabel på din, eller var det en helt standard kabel?
    Grattis med veldig fin forsterker. :cool:

    Du får eventuelt prøve med en dyrere kabel. På mine M-800A fulgte det med helt vanlig dusinvarekabler, og jeg har aldri opplevd å få noe annet uansett hva jeg har kjøpt. Jeg forsøkte med dyr/billig strømkabel på min gamle Chapter Reference. Resultatet var en marginal forskjell til fordel for Chapters "egen" Reference kabel som sikkert kostet 300X billigkabelen. Tror nok det finnes mer fornuftige måter å bruke pengene på, men "for sikkerhets skyld" ville jeg satt på en kabel i "mellomskiktet" når en likevel har investert så mye i forsterkeren.
    Som antydet i anleggstråden din, er jeg litt spent på hva du har leddet foran effekttrinnet. Her kan valget gi ganske store utslag. Men det er du sikkert klar over. :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Takk motoren. :)

    Takk for det. :)

    Gratulerer fantastisk amp!!
    Takk for det. :) Du har hatt M900u tidligere, har du ikke?
    Det stemmer :)
    Var det med en mer påkostet nettkabel på din, eller var det en helt standard kabel?
    Grattis med veldig fin forsterker. :cool:

    Du får eventuelt prøve med en dyrere kabel. På mine M-800A fulgte det med helt vanlig dusinvarekabler, og jeg har aldri opplevd å få noe annet uansett hva jeg har kjøpt. Jeg forsøkte med dyr/billig strømkabel på min gamle Chapter Reference. Resultatet var en marginal forskjell til fordel for Chapters "egen" Reference kabel som sikkert kostet 300X billigkabelen. Tror nok det finnes mer fornuftige måter å bruke pengene på, men "for sikkerhets skyld" ville jeg satt på en kabel i "mellomskiktet" når en likevel har investert så mye i forsterkeren.
    Som antydet i anleggstråden din, er jeg litt spent på hva du har leddet foran effekttrinnet. Her kan valget gi ganske store utslag. Men det er du sikkert klar over. :)
    Takk grammofon. :)

    Dyre kabler er et for lengst tilbakelagt kapittel for min del i hvert fall. Spurte utelukkende fordi jeg vet at den i Japan leveres med Luxman JPA-15000 nettkabel, og lurte på om dette var noe jeg burde fått med i handelen. Har sjekket litt, og ser ut til at den ikke leveres med schuko.

    Svarer på preamp i tråden min, så slipper vi diskusjon om det her.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.958
    Antall liker
    5.554
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    «Headshell» kabler på pd-272

    Kablene til pickup på min pd-272 ser litt slitne ut, så jeg lurte på om de kan skiftes eller kablene går gjennom arm uten kobling.
    Er rett arm uten avtagbart headshell.
    Det kan se ut som det er korte kabler fra arm til pickup med kabelsko i begge ender, men vil være sikker før jeg begynner å trekke i dem.
     

    JahnAsle

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2016
    Innlegg
    22
    Antall liker
    14
    Sted
    Oslo
    Hei Luxman-folk!

    Jeg er allerede abonnent av Densens venner her på HifiSentralen, men kan nå endelig abonnere på denne tråden også: I sommer kom jeg over et Luxman-anlegg på Finn.no (C-120a forforsterker, M-120a effektforsterker, G-120a equalizer), og da klinte jeg til! Jeg var ute etter et brukt anlegg av anerkjent merke til å ha på hytta, og gjerne noe med et klassisk utseende. Jeg gav 3000 kr for anlegget og ytterligere en tusenlapp for nødvendig vedlikehold hos Dalens Elektronikkservice. Jeg har hørt mye bra om Luxman, men jeg ante ikke at jeg skulle få så mye lyd for pengene! Anlegget mitt hjemme koster mangfoldige ganger mer, men C-120/M-120 i kombinasjon med Focal Aria 906 gir et fantastisk engasjement. Høyttalerne var forøvrig på salg hos forhandler, så de kostet meg kun 6000. Så for 10 lapper har jeg altså et high-end anlegg med fantastisk lyd og et (i mine øyne) flott utseende. Den eneste ulempen er at hjemme-anlegget nesten blir kjedelig i forhold....:)
    Luxman C02-M02.jpg
     
    Sist redigert:

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Velkommen i klubben. ;)
    Luxman sammen med Focal har jeg faktisk ikke hørt. Focal er jo gjerne litt frempå, samtidig som Luxman låter mer forsiktig, og resultatet kan sikkert bli et godt balansert anlegg. Begge deler blir forresten solgt hos Stereofil, så de har nok prøvd denne kombinasjonen.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Hei Luxman-folk!

    Jeg er allerede abonnent av Densens venner her på HifiSentralen, men kan nå endelig abonnere på denne tråden også: I sommer kom jeg over et Luxman-anlegg på Finn.no (C-120a forforsterker, M-120a effektforsterker, G-120a equalizer), og da klinte jeg til! Jeg var ute etter et brukt anlegg av anerkjent merke til å ha på hytta, og gjerne noe med et klassisk utseende. Jeg gav 3000 kr for anlegget og ytterligere en tusenlapp for nødvendig vedlikehold hos Dalens Elektronikkservice. Jeg har hørt mye bra om Luxman, men jeg ante ikke at jeg skulle få så mye lyd for pengene! Anlegget mitt hjemme koster mangfoldige ganger mer, men C-120/M-120 i kombinasjon med Focal Aria 906 gir et fantastisk engasjement. Høyttalerne var forøvrig på salg hos forhandler, så de kostet meg kun 6000. Så for 10 lapper har jeg altså et high-end anlegg med fantastisk lyd og et (i mine øyne) flott utseende. Den eneste ulempen er at hjemme-anlegget nesten blir kjedelig i forhold....:) Vis vedlegget 524667
    Velkommen, med flotte klassiske Luxman produkter! Jeg vurderte de komponentene selv(da de lå ute på finn.no) siden de var såpass rimelige, men uten et reelt behov (og midt i flytting) ble det hele lagt på «is». Jeg har en Luxman 5m21 effektforsterker som jeg med stort hell benytter på et eldre sett Jm lab/Focal høyttalere, dette er virkelig en god match!


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Luxman og bruke hodetelefoner

    Hei.
    Er det noen som bruker en dedikert hodetelefon forsterker utenom på L-509x (L-590ax/L-550ax) med bedre resultat i lydbildet? Jeg har akkurat kjøpt et sett Audeze LCD2 pre fazor. Har lest i diverse tester at det eneste negative med Forsterkeren er hodetelefon utgangen som kunne vært bedre. . . . . . . . . . .
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har L-509x og i tillegg en separat P750u for hodetelefoner. Førstnevnte har jeg ikke prøvd med hodetelefoner fordi jeg har sistnevnte.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har L-509x og i tillegg en separat P750u for hodetelefoner. Førstnevnte har jeg ikke prøvd med hodetelefoner fordi jeg har sistnevnte.
    Hei. Om du vil og har mulighet, vil du teste ut med hodetelefon utgangen på L-509x å høre om det er markant forskjell ? Er du ellers fornøyd med L-509x ?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    L-509x er suveren. Skal se om jeg får sammenlignet noe i helgen.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    L-509x er suveren. Skal se om jeg får sammenlignet noe i helgen.
    Hei. Jeg er også uber fornøyd med min, skal i helgen teste ut de nye klokkene på den, har såvidt testet, Audeze LCD 2 pre fazor.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Nå er helgen snart over.....Hva er dommen?;)
    Hei. Jeg er bare superfornøyd med å bruke L-509x sin hodetelefon utgang, jeg er veldig spent på om det er en markant lytteopplevelse med dedikert hodetelefon forsterker. Venter i spenning.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Luxman kan virkelig det med hodetelefonforsterker...har egen utgang for hodetetelefoner på min 5m21, låter helt fantastisk med Audioquest Nighthawk, Onkyo A800 og Sennheiser HD6xx !! Føler ikke at jeg behøver noe annet...kanskje et sett AKG igjen, eller Audeze eller...næh?!


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.548
    Antall liker
    3.060
    Torget vurderinger
    2
    Evo III,Terje-A. Tusen takk gutter,Luxman er virkelig Champions League blandt forsterkere :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Takker så mye 211. :) må innrømme at det er ikke det verste å hvile øynene på eller ørene :)
    Mvh
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Ja det tror jeg på! Jeg har jo bare en stakkars 5m21 power amp, men den spiller bedre enn det meste (les; alt) jeg har prøvd den mot! Den ser ikke så aller værst ut heller, med sine 2 VU-metere



    Greia med sånn hifi blir at om man skal bytte det ut, så vet man at det blir vanskelig å skaffe igjen...og lyden er vanedannende!


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    trur ikke 5m21 er så stakkars jeg ,ser ut som den er solid oppbygget :) har trua på at den og PRA-6000 funker godt i lag,Pra er vel heller ingen sinke kvalitetsmessig :) husker godt jeg hadde en sony ta-f6b med vu metere også fra 70 tallet den og gjorde skam på mye av nyere dato lydmessig :)
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det fungerer veldig bra i lag...slipper alt igjennom, uten å løfte så mye som et «øyenbryn»?! Med dynamikk, smekk og livsbejaende spilleglede som det skal noe til å matche!


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    595
    Antall liker
    733
    Torget vurderinger
    4
    Takker og bukker!

    Ja det ble litt høy puls når jeg så annonsen på den. Litt ståpels når jeg pakket den opp. Nå må jeg finne en god PU til den, og etter hvert en oppgradering av RIAA.

    Mvh Olav E
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    595
    Antall liker
    733
    Torget vurderinger
    4
    Takk!

    Trenger ikke hjemme bort denne, selv i et møblert hjem. ;-) Spøk til side: Noget solid stykke hifi, nydelig bygget. Dette blir fjerde spiller jeg eier over flere tiår. Tror ikke det blir noen flere enn det.....

    Mvh Olav E
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn