Luxman !

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • P

    parafinoksen

    Gjest
    Ja, og/eller 90s ... Utformingen på knappene i alle fall.

    1610453352508.png


    1610453830669.png
     
    Sist redigert av en moderator:

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.802
    Antall liker
    2.785
    Torget vurderinger
    1
    Lekker sak, eneste jeg ikke liker er det alt for røde treverket i kassen. Valnøtt a la Tannoy Legacy og ørlite champagne på frontplate/brytere ville vært innertier.
     
    Sist redigert:

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei.

    Stereofil har bestilt inn denne, fikk forespørsel om jeg ville kjøpe, men ser an litt og koser meg med L-509x så lenge 😎
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    HAHa. hærlig butikk... hva skal dem ha for den ? Altså Veil :).
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Mener å huske at jeg leste at den var kun 110v utgave bare for Japan. Prisen synes jeg å huske var rundt 90.000kr (i Japan). Med forbehold.... :D
     

    beefheart

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.05.2008
    Innlegg
    98
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Har en C02-M02 combo.
    Lurer på hvilken gain M02 har? Tenker på å kjøpe en class-D amp med samme effekt og nødvendigvis samme gain til basseksjonen,.
    Tanken er å la M02 jobbe med mindre stress til mellomtone og diskant og class-d med god kontroll på et 14# element.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.368
    Antall liker
    1.262
    Torget vurderinger
    1
    Æ trodde de snakka totensk, æ? Sånn høres det jallfall ud for en sørlending!
    Nope, ær itte de'. Oss Oslo/akershusfolk bor et langt steinkast unna, og har stadig vekk kommet ut for en toooootnig og skjønner dialekta.
    Men det finnes sørlendinger på Tooooot'n også. Se 1:32 ut i videoen.

     
    Sist redigert:

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Jeg var innom Stereofil en tur idag, fikk da bekreftet denne L-595a vintage saken. Veil pris vil være 165K, den kommer i en Europeisk utgave UTEN den palisander omramminga, treverk slik er vist ikke tillat i Europa, truede tresorter bla blabla. Men den får den knallfine topp plata som bl.a L-509x har 😎🙋‍♂️👍
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.931
    Antall liker
    585
    Har en C02-M02 combo.
    Lurer på hvilken gain M02 har? Tenker på å kjøpe en class-D amp med samme effekt og nødvendigvis samme gain til basseksjonen,.
    Tanken er å la M02 jobbe med mindre stress til mellomtone og diskant og class-d med god kontroll på et 14# element.
    Input sensitivitet er 1.2 V for M-02. Og den har variabelt gain, det vet du vel, men ønsker ikke å strupe den du har!
    Jeg har manualer stuet bort i boden et sted. Jeg har også lurt på å sette inn classe-D i et M-02 chassis som det ikke kommer lyd ut av. Men for mange prosjekter ...
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Hei.
    Nei 480k ish for paret.🤪 Det ble vistprodusert kun 80 par til 80 års jubileet, det paret jeg ken få kjøpt er nr 12 og 12b 😂💰
    SHUT UP, AND TAKE MY MONEY! :ROFLMAO:

    Det ble jo bedre, men tross alt - Rolls Royce til halv pris er fortsatt mye penger.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei.
    Det er 2 trinns oppstart på disse 😅
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    573
    Antall liker
    723
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Jeg vurderer luxman da-250 som min neste dac, noen erfaringer med den ? Jeg blir å bruke den i fixed volume. Tenkte først på da-06 men jeg ønsker dac der jeg kan endre kilde med fjernkontroll, så da utgår dessverre den.

    EBEEA78B-44C1-42A7-A524-FF718FFAC5BC.jpeg
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.368
    Antall liker
    1.262
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vurderer luxman da-250 som min neste dac, noen erfaringer med den ? Jeg blir å bruke den i fixed volume. Tenkte først på da-06 men jeg ønsker dac der jeg kan endre kilde med fjernkontroll, så da utgår dessverre den.

    Vis vedlegget 696740
    Jeg har hatt begge, og 250'n er et kinderegg og veldig brukervennlig dersom en bruker hodetlf og skulle komme til å trenge variabel utgang. Vær klar over at det ikke er gain på utgangene bak dersom den brukes som forforsterker, så LECUA her er et dempeledd ('for-forsvaker'), og i klasse A. Analoginngang er det også, som konverteres til digitalt med mulighet for digital-ut om du vil rippe lp-plater. Lyden er av høy klasse på begge to, og evt forskjeller, om noen, (vi mennesker har ikke spesielt sofistikert hørsel) tenker jeg er av akademisk interesse. De spiller lettflytende og gir ikke lyttertretthet, og låter åpent- og helt uten 'slør' begge to.
    Har som nevnt solgt begge, og fått meg en annen, eldre dac med samme funksjoner som 250'n, en tidligere kritiker-rost Aune som kostet 8k, og tenkte "dac er dac". Biiiiiiiiig mistake!
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    573
    Antall liker
    723
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har hatt begge, og 250'n er et kinderegg og veldig brukervennlig dersom en bruker hodetlf og skulle komme til å trenge variabel utgang. Vær klar over at det ikke er gain på utgangene bak dersom den brukes som forforsterker, så LECUA her er et dempeledd ('for-forsvaker'), og i klasse A. Analoginngang er det også, som konverteres til digitalt med mulighet for digital-ut om du vil rippe lp-plater. Lyden er av høy klasse på begge to, og evt forskjeller, om noen, (vi mennesker har ikke spesielt sofistikert hørsel) tenker jeg er av akademisk interesse. De spiller lettflytende og gir ikke lyttertretthet, og låter åpent- og helt uten 'slør' begge to.
    Har som nevnt solgt begge, og fått meg en annen, eldre dac med samme funksjoner som 250'n, en tidligere kritiker-rost Aune som kostet 8k, og tenkte "dac er dac". Biiiiiiiiig mistake!
    Takk for godt svar, høres lovende ut den 250’ n og tror jeg blir å satse på en slik, bare selge unna noe her først. Hadde håpet at det skulle dukke opp ett fint eksemplar på brukten, men sjeldent å se. Godt tegn kanskje 🤔
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.522
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke hørt den, men ryktene sier den er bra :)
    Skal drive Sonus faber Olympica 2
    Snurra er en ClearAudio Performance med Tracer tonearm og Ortofon Windfeld Ti PU
    Har en AudioAnalouge AAdac som digital kilde.
    Og en AudioAnalouge AAphone som RIAA, men 590 har vel RIAA den også.
    Noen som har hørt begge RIAAene?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn