Luxman??

J

jukes

Gjest
:)

Overhenget ditt kan være galt,denne må stilles helt korrekt. 15mm overheng fra midten av sentertapp til nålspiss.
Hvis dette er i orden trur jeg nåla er slitt.

Må du ha loddet helt ute for at den skal spore riktig?(anti) Kraften blir sterk tilbake til utgangspunktet. Min står mitt på.

Når det gjelder justeringpunktet for arm ned så sitter denne for venstre for armbassen mener jeg og huske.

Hvis denne spiller har stått lenge kan det være ok og smøre litt borte med armbassen. Hvis armen kakker når den går ut trenger den smøring.

Mvh Roar

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
881
Tipper forvrengingen er resonanser som kommer av at du bruker en stiv pu på en lett arm. En Shure vil passe armen bedre.

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Overheng aner jeg ikke hva er, forklar gjerne :)

Antiskatinga er ikke lenger helt ute, drev bare å testet frem og tilbake en stund. Forøvrig står det Shure pickup i nå, og forvrengninga ble betraktelig lavere men er der fortsatt. Ikke godt hørbart med mindre jeg vrir på litt guffe..

Jeg fant justeringspunktet (tror jeg), men en annen skrue skal visst løsnes først, ellers går det ikke ann å justere.. I hullet hvor den andre skruen skal være er det bare noe skumgummi-liknende stoff..

Det kommer ingen kakkelyder fra armen, ifølge selger er spilleren gått gjennom og oljet opp og diverse.

J

jukes

Gjest
Legatia skrev:
Overheng aner jeg ikke hva er, forklar gjerne :)

Antiskatinga er ikke lenger helt ute, drev bare å testet frem og tilbake en stund. Forøvrig står det Shure pickup i nå, og forvrengninga ble betraktelig lavere men er der fortsatt. Ikke godt hørbart med mindre jeg vrir på litt guffe..

Jeg fant justeringspunktet (tror jeg), men en annen skrue skal visst løsnes først, ellers går det ikke ann å justere.. I hullet hvor den andre skruen skal være er det bare noe skumgummi-liknende stoff..

Det kommer ingen kakkelyder fra armen, ifølge selger er spilleren gått gjennom og oljet opp og diverse.

På disse skal det følge med en liten protraktor som en skal tre ned på senterspindel og legge armen paralell med denne.
Overheng er fra midten på senterspindel til nålspissen,denne skal være 15mm. Den er lik 4 cm fra senterspindel og ut på tallerken. Hvis dette overhenget er feil vil den spore feil fra midten og bli værre lenger inn den kommer mot slutten av lpen.
Spiller den rent på det første sporet?

Mvh Roar

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
jukes skrev:
På disse skal det følge med en liten protraktor som en skal tre ned på senterspindel og legge armen paralell med denne.
Overheng er fra midten på senterspindel til nålspissen,denne skal være 15mm. Den er lik 4 cm fra senterspindel og ut på tallerken. Hvis dette overhenget er feil vil den spore feil fra midten og bli værre lenger inn den kommer mot slutten av lpen.

Mvh Roar
Protraktoren har jeg ikke fått med :'(
Og ja, den spiller rent på første sporet. Da får jeg vel prøve å omstille det litt her da.

J

jukes

Gjest
Legatia skrev:
jukes skrev:

Mvh Roar
Protraktoren har jeg ikke fått med :'(
Og ja, den spiller rent på første sporet. Da får jeg vel prøve å omstille det litt her da.

Trur nok overhenget er for lite,skal ikke mye til før det blir urent innover lpen.
Husk en ting og det er at når armen er på midten og innover så har jeg erfart at en må legge på litt på vekta for at den sporer bra. Dette gjelder ikke alle armer.

Du har jo en bra riaa,så dette får du til. Lykke til.

Mvh Roar

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
jukes skrev:

Trur nok overhenget er for lite,skal ikke mye til før det blir urent innover lpen.
Husk en ting og det er at når armen er på midten og innover så har jeg erfart at en må legge på litt på vekta for at den sporer bra. Dette gjelder ikke alle armer.

Mvh Roar
Hehehehe, nei vettu hva! nå legger jeg meg ned og griner............

Vet ikke om du husker ITT utstyret jeg nevnte her for litt siden?
Tilfeldigvis prøvde jeg riia trinnet der nå, og gjett hva som skjer!? Lyden åpner seg helt! Begynner å mistenke at noe er galt med bellarien jeg da, for den låter ullen og innelukket i sammenlikning.

J

jukes

Gjest
Legatia skrev:
jukes skrev:

Mvh Roar
Hehehehe, nei vettu hva! nå legger jeg meg ned og griner............

Vet ikke om du husker ITT utstyret jeg nevnte her for litt siden?
Tilfeldigvis prøvde jeg riia trinnet der nå, og gjett hva som skjer!? Lyden åpner seg helt! Begynner å mistenke at noe er galt med bellarien jeg da, for den låter ullen og innelukket i sammenlikning.

Ser man det, :) Er ikke denne pickupen en Mc high out? Kan hende denne ikke passer til Belarien. Ikke vet jeg.

Du får spille en stund så trur jeg at cd spilleren får vile lang tid framover.

Mvh Roar

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
jukes skrev:

Ser man det, :) Er ikke denne pickupen en Mc high out? Kan hende denne ikke passer til Belarien. Ikke vet jeg.

Du får spille en stund så trur jeg at cd spilleren får vile lang tid framover.

Mvh Roar
Niks, det er en MM med 5v output etter det jeg husker.
men fysj da..... nå har jeg fått belte til den ITT platespilleren å......

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
nå har jeg fått spillt endel på nye go'spillern:)
Etter jeg byttet RIAA ble det betydelig bedre, men var ikke helt der... Som om artistene hadde strammet slipset sitt noen hakk for meget.
Pickupen var ny, men nå nærmer det seg nok en 20-30 timer spilletid. Og jammen begynner det å låte bra :D

Cd-spilleren har nok et lite overtak mtp. oppløsning, men alt annet gjør platespilleren bedre - med stor margin!

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Legatia skrev:
Cd-spilleren har nok et lite overtak mtp. oppløsning, men alt annet gjør platespilleren bedre - med stor margin!
Føles sånn her også ;)
En stund siden cd spilleren har vært i bruk nå.
Kos deg :)

/jan

Topp Bunn