lyd & akustikk tilbyr nettbasert akustikk-assistanse

Vi kan nå tilby akustikk-assistanse via e-post. For mange vil det ikke være aktuelt å leie oss inn til å utføre målinger på grunn av høye reisekostnader. Selv om lyd & akustikk selvsagt gir generell hjelp til kunder som skal kjøpe produkter vil det være slik at det finnes personer som trenger litt mer omfattende assistanse eller som ikke planlegger å kjøpe akustikkprodukter fra oss på det nåværende tidspunkt.

Assistansen kan dreie seg om å finne best mulig plassering av høyttalere og sitteposisjon, plassering av tiltak, hvilke type tiltak man skal velge, eller å utføre/tolke målinger. Det kan være aktuelt til både stereo og surroundoppsett.

B&W rom med Expo og Hemiffusor (Custom).jpg


Akustikk-assistanse koster 1000 kr og har en tidsramme på en uke fra betalingsdato og kan forlenges til tilsvarende pris. Inkludert i denne prisen er veiledende råd til plassering av høyttalere og lytteposisjon og hjelp til valg av type tiltak samt plassering. Måleresultat med REW (mdat fil) kan sendes til oss og vi gir tilbakemeldinger basert på det. REW laster man ned i linken under.
http://www.roomeqwizard.com/

Det er helt opp til kunden om han vil måle eller ikke. Det er ikke noe krav. Vi hjelper da basert på rommets størrelse og generell informasjon fra kunden. Ønsker kunden å behandle spesifikke lavfrekvente problemfrekvenser i rommet, bør det derimot måles.


Vi trenger dimensjon av rommet (en skisse er en fordel), oversiktsbilder av hele rommet, en beskrivelse av begrensning på plassering, krav til estetikk og type tiltak man kan utføre.

Er du interessert i dette eller har spørsmål kan du kontakte oss på info@lydogakustikk.no

Private Home Theater_FlutterFree Gallery 2.jpg
 
Sist redigert:

Kommentarer

Ivaols

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2004
Innlegg
1.190
Antall liker
507
Sted
Flekkerøy
Et svært bra tilbud som jeg kommer til å benytte meg av når den nye hjemmekinoen min står ferdig.
 

tristan

Medlem
Ble medlem
09.11.2015
Innlegg
26
Antall liker
18
hei. er interessant tilbud. men tidsramme på en uke virker ganske uspesifikk. Service er via epost eller tlf? hvor raskt blir epost og tlf besvart? Om dere får mange kunde på en gang, så kan dette affektere service effektiviteten nei? Blir kanskje urettferdig fordelt mellom forskjellige kunder, basert på hvem som er heldig og ikke, dvs noen får kanskje 1 hel time samtale hver gang, mens andre rekker kanskje ikke fram til en enste samtale? Det er også forskjell på mennesker, noen har masse tid og kan skrive 10-20 lange mail per dag mens andre så vidt får tid til å skrive 1 eller 2.. (jeg er nok sistnevnte). Det ville vært et bedre og tydeligere tilbud hvis prisen inkluderer at aktuelle problemstilling avsluttes og kunden fornøyd med løsningene som har kommet frem.

Inntil da får jeg bare vente til enda bedre tilbud for sånne som meg :D
 
Sist redigert:

lydogakustikk

Bransjeaktør
Ble medlem
14.06.2014
Innlegg
1.233
Antall liker
2.255
hei. er interessant tilbud. men tidsramme på en uke virker ganske uspesifikk. Service er via epost eller tlf? hvor raskt blir epost og tlf besvart? Om dere får mange kunde på en gang, så kan dette affektere service effektiviteten nei? Blir kanskje urettferdig fordelt mellom forskjellige kunder, basert på hvem som er heldig og ikke, dvs noen får kanskje 1 hel time samtale hver gang, mens andre rekker kanskje ikke fram til en enste samtale? Det er også forskjell på mennesker, noen har masse tid og kan skrive 10-20 lange mail per dag mens andre så vidt får tid til å skrive 1 eller 2.. (jeg er nok sistnevnte). Det ville vært et bedre og tydeligere tilbud hvis prisen inkluderer at aktuelle problemstilling avsluttes og kunden fornøyd med løsningene som har kommet frem.

Inntil da får jeg bare vente til enda bedre tilbud for sånne som meg :D
Tidsrammen er på en uke fra betalingsdato, med andre ord syv dager.
Dette er en tjeneste utelukkende via e-post. Ikke telefon.
E-poster vil bli besvart daglig.
Vi tar ikke imot flere kunder samtidig enn hva vi kan håndtere.
 

sprellemannen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2016
Innlegg
243
Antall liker
95
Benytta meg av dette tilbudet før det vart offisielt annonsert.
Bjørn hos Lyd & akustikk viste eksemplarisk kundeservice.
Lyd & akustikk ga veldig gode råd om ny høgttalarplassering og anna for å få betre lyd.
Dette resulterte i betre lyd samtidig som at stua faktisk fungerte betre som oppholdsrom etter ommøbleringen.

Anbefales på det varmaste.
 

Informasjon om bruker

lydogakustikk
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.255
Link til alle artikler
47
lydogakustikk sine annonser
Bransjenyheter
Introduksjon av Vera Audio Coherence 12

Introduksjon av Vera Audio Coherence 12

  • 153
Ønsker å presentere høyttaleren Vera Audio Coherence 12 og dele tanker bak designet. Høyttaleren nærmer seg ferdigutviklet og målet er å lansere den innen sommer/høst. Et bilde under av...
Fortsett
Bransjenyheter
Modffractal-et produkt å teste før det er for seint

Modffractal-et produkt å teste før det er for seint

  • 30
Som det ble nevnt i en annen nyhet, så vil flere av produktene fra RPG ikke bli tilgjengelig lenger for private snart. Link...
Fortsett
Bransjenyheter
Kan gå mot slutten for RPG produkter til private

Kan gå mot slutten for RPG produkter til private

  • 0
Det skjer endringer med RPG som gjør at mange av produktene fremover vil kun selges i høyt antall og prisene vil også stige. Man vil rette seg mot pro-markedet. Har du hatt planer om å bestille...
Fortsett
Bransjenyheter
Fellesbestilling av RPG akustikkprodukter til Oslo

Fellesbestilling av RPG akustikkprodukter til Oslo

  • 1
Har en kunde i Oslo som vurderer å bestille en del RPG produkter og vil i den forbindelse undersøke om flere i området vil være med på denne bestillingen. Pallefraktkostnaden fordeles da på flere...
Fortsett
Bransjenyheter
RPG akustikkprodukter på tilbud i Bergen

RPG akustikkprodukter på tilbud i Bergen

  • 3
Vi selger en del produkter nå med meget god rabatt. I utgangspunktet produkter som må hentes i Bergen, da frakt blir fort kostbart med disse størrelsene. Med tanke på at man vanligvis betaler...
Fortsett
Bransjenyheter
Dokument om designet av Vera Audio P400/1000

Dokument om designet av Vera Audio P400/1000

  • 40
Vi har laget et dokument med en del info om designet og tekniske løsninger av Vera Audio P400/1000 effektforsterkeren. Kun på engelsk vel og merke. Dokumentet kan sees eller lastes ned her...
Fortsett
Topp Bunn