Lyd og bilde skriver hd20 ekskluderer totalt behovet for pre?????

volt

Medlem
Ble medlem
26.01.2008
Antall liker
0
Har tre argument mot den påstanden.punkt 1 den lille plastdingsen til fjernkontroll er lysår unna det eg vil kalle bra og holdbart til daglig bruk for volum.punkt 2 du må glemme dine sacd plater ingen lyd derifrå via coax.Punkt tre meir difust siden det dreier seg om lyden,men hos meg ingen tvil min pre kommer aldri til og vike for hd 20,kan definere hva eg manglet seinere om noen vil vite,fikk byttet hd 20 hos soungarden etter ein dag og no den lykkelige eier av hd11 myyyye bedre for meg som fortsatt skal kjøre pre.Har ellers ab v4 oppgradert effekt,pioneer d9 sacd cd ,dynabel 2,5s høgtaler,pre parasound 2100 den vert no kanskje utskiftet til halo p3 kjøpt brukt.

Goophy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Pioner D9 har jo både coax og optisk ut, jeg vet ikke om noen SACD-spillere som ikke har en av delene.

Selv synes jeg lyd rett fra min DAC låter mye bedre enn via både Parasound JC-2 og P3. En helt annen åpenhet, føles som et litt mørkt slør blir fjernet. Har også hørt HD20 vs P3 hos andre og må si jeg likte lyden uten pre bedre.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Mange anlegg som ikke tåler en pre som ikke legger til noe.

Man kan bruke en universal fjernkontroll hvis man bryr seg om slikt.

volt

Medlem
Ble medlem
26.01.2008
Antall liker
0
prøvde ikkje sacd plater via optisk men ut coax ingen lyd,får prøve optisk då.Eg liker bedre lyden via pre fordi ein meir varm lyd,og mye meir dynamikk eller pondus som gammel korpsmusikant liker eg godt den type musikk ein marsj mye meir trykk i via pre det svinger mye meir,dette er særlig fremtredende i parti frå piano til fortissimo via pre bang men berre dac mye meir puslete.prøvde med klassisk handel the arrival of the øueen of sheba,samme resultat mangler mye av dynamikken og bassen som får frem godfoten,har ei plate eg liker godt nigel kennedy berliner philharmoniker vivaldi 2 via berre via dac slitsom i mine ører på grunn av spiss lyd og mangel på lyd som engasjerer tror eg vil kalle det meir digital lyd.Har ingen problem med att dacen opner opp lydbilde meir klarere, om du lytter etter detaljer så kan du sikkert skilje dei bedre ut men i mine ører blei det slitsommt og kjedelig,eg er nok blitt avhengig av varmen som parasounden legger til,hva som er riktig kan vel diskuteres i det uendelige får vel berre prøve og finne lyden ein selv liker og trivst med,derfor utroligt viktig og få prøve utstyr heime der må vel noen vere einig?Er i alle fall blitt meeeget lykelig eier av hegel hd 11 ,dab og nettradio berre lekkert må vel også no begynne og prøve musikk via pc.

volt

Medlem
Ble medlem
26.01.2008
Antall liker
0
Ein ting til alt eg referer til ovenfor har ein kanskje mulig feil?når eg spilte med dac var det brukt cd plater via coax utgangen på cd spiller eg er vant med dei to andre kan coax utgangen på cd spiller vere så mye dårligere,eg tviler på det.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Jeg slutter aldri og forundres hvor mye en god preamp betyr for lyden. Såklart en smaksak også her men i ALLE tilfeller jeg har brukt en god Pre så har lydbildet våknet opp fra og være grå og matt til å få både klangfarger og mer liv.

Så for vi diskutere i det uendelige om at du setter inn ett filter, lydbildet er ikke nøytralt osv..... > å sånn går nu dagan.

(Lyd og bilde skriver mye rart og det gjør Hegel i sine reklamekampanjer også, og jo jeg har både eid og solgt Hegel)

volt

Medlem
Ble medlem
26.01.2008
Antall liker
0
Må vel prøve og holde hodet kaldt, er så mye haleluja løp og kjøp der ute.

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Antall liker
15
Sted
Båtstø
johnnygrandis skrev:
Jeg slutter aldri og forundres hvor mye en god preamp betyr for lyden. Såklart en smaksak også her men i ALLE tilfeller jeg har brukt en god Pre så har lydbildet våknet opp fra og være grå og matt til å få både klangfarger og mer liv.

Så for vi diskutere i det uendelige om at du setter inn ett filter, lydbildet er ikke nøytralt osv..... > å sånn går nu dagan.

(Lyd og bilde skriver mye rart og det gjør Hegel i sine reklamekampanjer også, og jo jeg har både eid og solgt Hegel)
+1 ;)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
orso skrev:
Mange anlegg som ikke tåler en pre som ikke legger til noe.
Parasound JC-2 legger neppe til så mye. Har større tro på den enn på pre-delen i HD20

N

nb

Gjest
volt skrev:
prøvde ikkje sacd plater via optisk men ut coax ingen lyd,får prøve optisk då.
Det kan du spare deg, eneste måten å få SACD ut digitalt er å bruke HDMI eller ymse typer proprietære og krypterte linker. Det finnes ingen sak som sender ut DSD (formatet som brukes på SACD) på de vanlige digitalinngangene, ei heller en DAC som skjønner noe av det om den får det inn på optisk/coax digital inn.

Hjemmekinorecievere takler dog DSD/SACD digitalt inn;)

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg vet ikke hvordan den ovennevnte HD20 gjør det, men mange DACer gjør volumreguleringen i det digitale domenet. Hvilket betyr at hvis man spiller et stykke unna maksvolumet for DACen, mister man ganske mye dynamikk og klang. Begge Weiss-DACene mine gjør det på den måten - og selv om brosjyrene skryter av at begge disse DACene kan brukes direkte inn i et effekttrinn, er det ingen tvil i mine ører om at det blir bedre lyd med DAC på maks utgangsvolum. Altså null digital demping - i kombinasjone med en god, gammeldags analog forforsterker. T.o.m. Weiss på maks digitalt volum i kombinasjon med en Benchmark DAC-1 Pre - som har analog volumregulering på sin analoge inngang - spiller bedre en Weiss alene med digital volumregulering. Sammen med enda bedre forforsterkere enn Benchmark DAC-1 Pre, blir forskjellen enda mer markant. Det er bl.a. derfor jeg har beholdt min ML forforsterker. Det hele avhenger naturligvis av resten av utstyret og av ørene som hører.

volt

Medlem
Ble medlem
26.01.2008
Antall liker
0
Hei du kanskje inne på noe der,eg spelte ikkje noe særligt høyt då eg fann ut att hd20 uten pre ikkje var tingen for meg,fikk som sagt heller ikkje spille sacd plater.Heldigvis flott service hos soundgarden ålesund fikk byttet dagen etter til hd11(men eg hadde ikkje avtalt noen prøving)var sikker på att hd20 var det eg ville ha kunne då hive ut ein av alle bokser (pre),men den gang ei, blir heller no oppgradering av pre mest på grunn av att dette anlegg no kun til to kanals lyd,kinoen greier seg fint med berre pioneer vsx 921.

Topp Bunn