Lyden av MBL

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
166
Sted
Nes Romerike
Noen som kan si noe om CD spilleren/spillere til MBL? Det har kommet meg for øret at selv disse har hatt noe drivverksproblemer. Merkelig at dette skal skje med så dyre spillere når dusinvarespillere ofte bare går og går. Det er vel fortrinnsvis de som har frontlader med skuff jeg tenker på.

Strømling

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Antall liker
772
Sted
Nedre Romerike
Torget vurderinger
1
Etter å ha lyttet en del til disse to boksene blir det nok aldri tunge effektrinn igjen.Er rett og slett blitt noe så kjedelig som fornøyd med lyden.
IMG_6193.jpg

Vedlegg

Sist redigert:

Strømling

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Antall liker
772
Sted
Nedre Romerike
Torget vurderinger
1
Etter å ha lyttet en del til disse to boksene blir det nok aldri tunge effektrinn igjen.Er rett og slett blitt noe så kjedelig som fornøyd med lyden. Vis vedlegget 409593
Kan ikke dy meg, Strømling. Hvor lenge varte dette egentlig? :cool:
Fram til jeg kjøpte Amati Futura. MBL N51 hørtes ute av fase på de..... Låt meget bra på Olympica og Sabrina da. Jeff er en meget bra amp men jeg er nok mer en ARC og Mcintosh mann. REF 75SE er ikke spesielt tung så hadde jo litt rett da:rolleyes:

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.854
Sted
Bærum
Etter å ha lyttet en del til disse to boksene blir det nok aldri tunge effektrinn igjen.Er rett og slett blitt noe så kjedelig som fornøyd med lyden. Vis vedlegget 409593
Kan ikke dy meg, Strømling. Hvor lenge varte dette egentlig? :cool:
Fram til jeg kjøpte Amati Futura. MBL N51 hørtes ute av fase på de..... Låt meget bra på Olympica og Sabrina da. Jeff er en meget bra amp men jeg er nok mer en ARC og Mcintosh mann. REF 75SE er ikke spesielt tung så hadde jo litt rett da:rolleyes:
Egentlig litt interessant, fordi da jeg første gang prøvehørte Futura hos Stereofil, brukte de MBL. Jeg synes jeg fikk et løft hjemme med rør, og det samme syntes Stereofil-folka da de senere hørte det. Så kanskje ikke uten grunn. Dermed ikke noe galt sagt om MBL, men matching er viktig.

Pug309gti

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.04.2016
Antall liker
907
Sted
Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
Torget vurderinger
9
finnes det flere mbl tråder??

men uansett har ett spørsmål som kanskje noen kan hjelpe med: pr dags dato kjører jeg mbl 7008 og en mbl 1531a, har man noe å hente med å koble opp en ekstern dac til dette utstyret for å skvise ut siste rest av lyd kvaliteten?? event hvilke dac passer oppsette, sikler på mbl sine men finnes det andre merker som man kan anbefale innen relativ normal kronasjer?

Topp Bunn