Lyden mistet punch - Du Vil Ikke Tro Hva Årsaken Var

mvno_subscriber

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.03.2020
Innlegg
1.131
Antall liker
2.098
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Storkoste meg med platespilleren min, en Dual 1219, frem til for ikke så lenge siden, da jeg syntes den begynte å miste gnisten. Det vil si, lyden var ikke like punchy, og noen frekvenser satt ikke så bra.

Så plutselig en dag, merket jeg at den var varm. Motoren gikk tydeligvis hele tiden, selv om spilleren var avslått. Synderen viste seg å være en filterkondensator i motorrommet som hadde begynt å lekke, og til slutt kortsluttet. Fjernet den mens jeg ventet på ny. Spilleren vil virke fortsatt, om enn med mer elektromagnetisk støy.

Den fete lyden var tilbake igjen! Opprinnelig hadde jeg blitt enig med meg selv om at det at den låt dafft, antakelig bare var psykologisk, og hadde med stress og annet å gjøre. Men nå satt alt som det skulle! Til og med kona reagerte med én gang, og du vet hvordan det er - når din bedre halvdel, som ikke har filla peil på hifi, sier det er forskjell, så er det det.

Tipper den kjipe kondisen antakelig gjorde at motoren ikke snurret like godt som den burde, som igjen påvirket videre i kjeden. Det var også en påminnelse til meg selv om at god (og dårlig lyd) kan komme av mye rart, også fra steder man ikke nødvendigvis forestiller seg.

Hva har du selv opplevd påvirke lyden, som du ble overrasket over? Og hva gjorde at det hadde noe å si? Kjør tråd! 🙃
 
Sist redigert:
Topp Bunn