Hvem har kommet med dette pisspreiket, eller er det nok en stråmann?
Noen lytter, liker det de hører og slår seg til ro med det. De har ingen videre behov for å måle. Også har vi andre varianter. De som hører, men stoler ikke helt på sine ører, og må verifisere med måling i etterkant. Vi har også de som må ha målinger på stell først, før de kaster seg ut på med sine ører. Endelig har vi noen som måler, lytter etterpå, liker det ikke men beholder likevel innstillingene måleutstyret har kommet frem til. Finnes sikkert andre varianter også. Uansett, det bør være opp til enhver å bestemme for seg selv hvilken tilnærming de benytter, uten at jesuskomplekset tar helt overhånd.
Sånn i tilfelle du tror jeg er en sk målemotstander. Jeg var mer intimt med Umik og REW enn min egen kone i en måneds tid! Pakket bort etter at jeg lærte å kjenne rommet og innstillingene på subwooferne liitt bedre. Hadde seff kommet i mål uansett, men litt lærerikt var det, frem til jeg skjønte at jeg hadde blitt en målenarkoman. Altså en sånn som ikke klarte å slå seg til ro med musikken, men hele tiden jaktet på feil og forbedringer. Ny jævla target annenhver uke! Andre kan seff ha bedre selvbeherskelse enn meg.