Lydkvalitet Spotify.

H

Hardingfele

Gjest
Joda, topp at det er innebygd nå, men har altså vært tilgjengelig som veldig fint remote i en del år. Bra norsk program - og søkfunksjonene i Remoteless er suverene.

Biring

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.12.2013
Antall liker
53
Sted
Kongsberg
Har brukt Fidelify og Asio4all en stund nå, må bare si dette er et kjempeprodukt! For en dynamikk oppgradering dette programmet gjør i forhold til for eksempel Spotify Connect. I tillegg er det helt gratis. En "perle" av en software!
Er det mange som kjører Spotify fra Pc som har prøvd dette og er enige?

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.138
Torget vurderinger
2
Har brukt Fidelify og Asio4all en stund nå, må bare si dette er et kjempeprodukt! For en dynamikk oppgradering dette programmet gjør i forhold til for eksempel Spotify Connect. I tillegg er det helt gratis. En "perle" av en software!
Er det mange som kjører Spotify fra Pc som har prøvd dette og er enige?
Jepp. Veldig enig. Jeg opplever faktisk at Fidelify/Spotify gir meg en bedre lytteopplevelse enn Wimp/Tidal. Samtidig forstår jeg at dette er subjektivt; jeg kan også forstå at en del foretrekker den noe friskere gjengivelsen fra Wimp.
Den store forskjellen ved benyttelse av Fidelify/Asio på Spotify er dynamikken og livet i gjengivelsen. Det er en betydelig mer liv og lekenhet så snart Fidelify benyttes. Rett nok må jeg si jeg ikke er særlig fornøyd med brukergrensesnittet, da....

Mvh
Håkon Rognlien

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Antall liker
1.142
Torget vurderinger
2
Dette er vel aktuelt kun ved avspilling fra pc eller ?
Eller der dette noe som kan benyttes når man f.eks bruker en Squeezebox som avspiller også ?

Biring

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.12.2013
Antall liker
53
Sted
Kongsberg
Eller der dette noe som kan benyttes når man f.eks bruker en Squeezebox som avspiller også ?
Fidelify er kun for PC. Har du en Windows pc? Anbefaler å prøve. Programmer lastet ned på få minutter.

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Antall liker
1.142
Torget vurderinger
2
Fidelify er kun for PC. Har du en Windows pc? Anbefaler å prøve. Programmer lastet ned på få minutter.
Men jeg bruker ikke pc som avspiller til anlegget , så da har det vel ikke så mye for seg å laste det ned heller.

Er ikke dette ment for at ikke pc'en skal "ødelegge" noe av lyden da , eller har jeg missforstått?
I så fall så blir det vel ikke noe bedre enn slik jeg bruker det pr. idag...

Biring

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.12.2013
Antall liker
53
Sted
Kongsberg
Men jeg bruker ikke pc som avspiller til anlegget , så da har det vel ikke så mye for seg å laste det ned heller.

Er ikke dette ment for at ikke pc'en skal "ødelegge" noe av lyden da , eller har jeg missforstått?
Om det er bedre en for eksempel Squeezebox, kan ikke jeg svare på. Men i forhold til avspilling direkte fra PC /Connect direkte fra Yamaha`n og airplay
gjennom Apple TV er det i vertfall store forskjeller. Ville jo være interesangt å høre om hva du syntes ved en sammenligning :)

TheGoatee

Fersking
Ble medlem
15.07.2015
Antall liker
0

Poenget er at spiller du lyd gjennom Windows på vanlig måte så er det en mixer som sampler og dermed klusser med signalet. ASIO omgår windows mixeren og dermed skal du få rent signal ut.

På andre device som Squeezebox så er det jo ikke Windows, da er det ikke dette problemet men muligens andre lignende problem.

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Antall liker
1.142
Torget vurderinger
2

Poenget er at spiller du lyd gjennom Windows på vanlig måte så er det en mixer som sampler og dermed klusser med signalet. ASIO omgår windows mixeren og dermed skal du få rent signal ut.

På andre device som Squeezebox så er det jo ikke Windows, da er det ikke dette problemet men muligens andre lignende problem.
Da var det som jeg trodde ja - takk for oppklaringen.

Topp Bunn