H
Hardingfele
Gjest
Joda, topp at det er innebygd nå, men har altså vært tilgjengelig som veldig fint remote i en del år. Bra norsk program - og søkfunksjonene i Remoteless er suverene.
Jepp. Veldig enig. Jeg opplever faktisk at Fidelify/Spotify gir meg en bedre lytteopplevelse enn Wimp/Tidal. Samtidig forstår jeg at dette er subjektivt; jeg kan også forstå at en del foretrekker den noe friskere gjengivelsen fra Wimp.Har brukt Fidelify og Asio4all en stund nå, må bare si dette er et kjempeprodukt! For en dynamikk oppgradering dette programmet gjør i forhold til for eksempel Spotify Connect. I tillegg er det helt gratis. En "perle" av en software!
Er det mange som kjører Spotify fra Pc som har prøvd dette og er enige?
Fidelify er kun for PC. Har du en Windows pc? Anbefaler å prøve. Programmer lastet ned på få minutter.Dette er vel aktuelt kun ved avspilling fra pc eller ?
Eller der dette noe som kan benyttes når man f.eks bruker en Squeezebox som avspiller også ?
Men jeg bruker ikke pc som avspiller til anlegget , så da har det vel ikke så mye for seg å laste det ned heller.Fidelify er kun for PC. Har du en Windows pc? Anbefaler å prøve. Programmer lastet ned på få minutter.Dette er vel aktuelt kun ved avspilling fra pc eller ?
Eller der dette noe som kan benyttes når man f.eks bruker en Squeezebox som avspiller også ?
Om det er bedre en for eksempel Squeezebox, kan ikke jeg svare på. Men i forhold til avspilling direkte fra PC /Connect direkte fra Yamaha`n og airplayMen jeg bruker ikke pc som avspiller til anlegget , så da har det vel ikke så mye for seg å laste det ned heller.Fidelify er kun for PC. Har du en Windows pc? Anbefaler å prøve. Programmer lastet ned på få minutter.Dette er vel aktuelt kun ved avspilling fra pc eller ?
Er ikke dette ment for at ikke pc'en skal "ødelegge" noe av lyden da , eller har jeg missforstått?
I så fall så blir det vel ikke noe bedre enn slik jeg bruker det pr. idag...
Poenget er at spiller du lyd gjennom Windows på vanlig måte så er det en mixer som sampler og dermed klusser med signalet. ASIO omgår windows mixeren og dermed skal du få rent signal ut.Men jeg bruker ikke pc som avspiller til anlegget , så da har det vel ikke så mye for seg å laste det ned heller.Fidelify er kun for PC. Har du en Windows pc? Anbefaler å prøve. Programmer lastet ned på få minutter.Dette er vel aktuelt kun ved avspilling fra pc eller ?
Er ikke dette ment for at ikke pc'en skal "ødelegge" noe av lyden da , eller har jeg missforstått?
Da var det som jeg trodde ja - takk for oppklaringen.Poenget er at spiller du lyd gjennom Windows på vanlig måte så er det en mixer som sampler og dermed klusser med signalet. ASIO omgår windows mixeren og dermed skal du få rent signal ut.Men jeg bruker ikke pc som avspiller til anlegget , så da har det vel ikke så mye for seg å laste det ned heller.Fidelify er kun for PC. Har du en Windows pc? Anbefaler å prøve. Programmer lastet ned på få minutter.Dette er vel aktuelt kun ved avspilling fra pc eller ?
På andre device som Squeezebox så er det jo ikke Windows, da er det ikke dette problemet men muligens andre lignende problem.