Lyngdorfs Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Ja ja. Nå går desverre prisene opp på Lyngdorf produktene. Er noen dager til ennå, så er noen i kjøpemodus gjelder det å slå til snarest.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Slutt på den gang HiFi Klubben stod for lave priser til folket. Selv om det er Lyngdorf som setter opp prisene ( Om det stemmer ) så er DKK fortsatt i fallende trend siden mars 20`. Burde være mulig å holde prisene «as is». Eller sette ned.

    08897353-FF5A-402C-B24D-00904FA7AB43.jpeg
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Slutt på den gang HiFi Klubben stod for lave priser til folket. Selv om det er Lyngdorf som setter opp prisene ( Om det stemmer ) så er DKK fortsatt i fallende trend siden mars 20`. Burde være mulig å holde prisene «as is». Eller sette ned.

    Vis vedlegget 695034
    Jeg synes dette er på kanten, det er vel ikke noe galt med prisingen til hifiklubben. Gode produkter er ikke gratis å utvikle.

    Jeg snakket lenge med Peter Lyngdorf på hifimessen i Horten 2019, de gutta vet hva de driver med. Jeg mener bestemt Lyngdorf gir veldig mye for pengene.... selv om prisene skulle gå opp !
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Jeg synes dette er på kanten, det er vel ikke noe galt med prisingen til hifiklubben. Gode produkter er ikke gratis å utvikle.

    Jeg snakket lenge med Peter Lyngdorf på hifimessen i Horten 2019, de gutta vet hva de driver med. Jeg mener bestemt Lyngdorf gir veldig mye for pengene.... selv om prisene skulle gå opp !
    Hva er på kanten her?? Vet du hvem som setter opp prisen..?
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Jeg synes det grenser til sutring ....
    Sutring nå? Det er ikke noe hold og poeng i noe av det du skriver, lite konstruktivt.

    Det som er poenget mitt er følgende: Priser ble generelt justert opp når C19 traff oss. Greit nok, forståelig.
    Fortsatt er prisene høyere en pre C19, til tross for at kronen har styrket seg kraftig i ettertid.
    Når prisene da skal ytterligere opp (Om dette stemmer) høres dette merkelig ut.
    Flere av produktene er utviklet for mange år siden.
     

    AlfdB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2014
    Innlegg
    225
    Antall liker
    92
    Alle prisøkninger er presisert i siste nyhetsbrevet fra HiFI Klubben. TDAI 3400 øker med 2500-3000 kr. Og er fremdeles veldig mye forsterker for pengene!!
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Skriver de også at TDAI-2170 går ut av produksjon? Har det fra en britisk forhandler som hevder det på et annet forum.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3

    Jori

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.05.2006
    Innlegg
    165
    Antall liker
    2
    Prisøkningen skyldes flere ting, blant annet økte produksjonskostnader på D/A og BT chipsets, samt økte fraktkostnader. Lyngdorf må justere kostprisene opp, som betyr at Hi-Fi Klubben også må justere sine priser.
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    834
    Antall liker
    413
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Økte fraktkostnader er nok noe vi her i Europa vil merke mer til etterhvert på produktene vi kjøper fra Asia, prisene har femdoblet seg på under ett år på frakt av en kontainer.
    Frakt fra Asia
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Fraktkostnad om en og en sendes hver for seg ja... Da kan det slå ut litt... Men sendes det pallvis, er ikke fraktpris noe argument.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Sutring nå? Det er ikke noe hold og poeng i noe av det du skriver, lite konstruktivt.

    Det som er poenget mitt er følgende: Priser ble generelt justert opp når C19 traff oss. Greit nok, forståelig.
    Fortsatt er prisene høyere en pre C19, til tross for at kronen har styrket seg kraftig i ettertid.
    Når prisene da skal ytterligere opp (Om dette stemmer) høres dette merkelig ut.
    Flere av produktene er utviklet for mange år siden.
    Lyngdorf driver fremdeles med produktutvikling, det er ikke gratis

    Det kan være andre kostnadsfaktorer som har endret seg
     

    AlfdB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2014
    Innlegg
    225
    Antall liker
    92
    For å ta Lyngdorf konkret så er prisøkningene ikke gale synes jeg. Da tatt i betraktning kronekollapsen (oljeprisen...) i 2020, og covid 19. Mange mennesker føler nok usikkerhet om egen økonomi og fremtid i den tiden vi er i nå, og pengebruk på hifi er nok ikke først på agendaen for mange. Både produsenter og forhandlere må få sette priser som hindrer konkurs og undergang - det er nok av dette rundt om.
    Der er ikke ofte jeg forsvarer prisøkninger, men vi lever i unormale tider..
     

    waf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    156
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    2
    Hej
    Er effekttrinnet i TDAI3400 fuldstændigt det samme som SDA2400?
     

    waf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    156
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    2
    Så hvis jeg “biamper” min TDAI3400 med en SDA2400, så er det 2 forskellige forstærkere😕
    Er der nogen der oplever klangforskelle eller dynamiske forskelle på de 2?
     

    toneset2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2009
    Innlegg
    200
    Antall liker
    200
    Jeg har prøvd både å biampe SDA-2400/TDAI-2170 og kjøre med SDA-2400 som effekttrinn alene. Jeg har ikke prøvd TDAI-3400, så jeg har ingen egne erfaringer å vise til her. Fasiten etter å ha koblet fram og tilbake mellom biamp og for/effekt er at du egentlig har valget mellom oppløsning (biamping) eller kraft (SDA-2400 som effektforsterker alene). Det er muligens høyttaleravhengig. For med mine PMC Twenty.22 stativhøyttalere foretrakk jeg biamping. Da jeg anskaffet de større og nyere PMC Fact.8 Signature kjørte jeg en god stund med samme konfigurasjon. Men etter hvert ble savnet etter mer kraft for stort, så nå kjører jeg med TDAI-2170 som forforsterker koblet til SDA-2400 digitalt med coax-kabel. Jeg har nok mistet litt av åpenhet og detaljnivå. Til gjengjeld har jeg fått mer "impact". Spesielt på tyngre rock fungerer det langt bedre med SDA-2400 alene enn tospannløsningen med TDAI-2170 i diskanten og SDA-2400 i bassen. Og ja, jeg både nivå- og tidsjusterte etter Lyngdorfs oppskrift.
     
    Sist redigert:

    havards

    Medlem
    Ble medlem
    15.09.2005
    Innlegg
    26
    Antall liker
    15
    Da har jeg børstet støvet av min gamle TDAI 2200, og tenkte å bruke denne på et 2.1 oppsett i kjellerstua. Denne konfigurasjonen har jeg ikke brukt før, kun 2.2 og 2.0, så da dukker det opp et spm. om hvordan jeg får sendt mono signal til den ene sub'en, evt. også hvilken RCA analogutgang R eller L jeg skal bruke.
    Når jeg velger Settings->Routing på forsterkerpanelet, kommer det opp en melding om at dette velges på PC. Men i DSP-softwaren klarer jeg ikke å finne denne opsjonen, selv etter gjentatt tørking av PC-brillene.
    Noen som kjører TDAI eller Millenium i en slik modus og kan gi meg et tips?
     

    EirikV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.10.2006
    Innlegg
    341
    Antall liker
    158
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Jeg bruker 2x TDAI2200 med én aktiv sub i tillegg. På min er det både L og R innganger, selv om det bare er 1 kanal. Men tror det står noe i manualen om hvilken utgang man skal bruke hvis det bare er 1 inngang på subben. Har du siste utgave av firmware? Jeg kan i alle fall gå til Routing på frontpanelet for å lage ønsket delefilter. Er ikke foran anlegget nå så kan ikke sjekke. Du kan prøve Factory reset for å tømme all informasjon og prøve på ny.

    Kjekt å se at noen enda bruker 2200. Jeg erfarer at lyden er åpen og varm, men den er avhengig av en skikkelig signalkilde. Hos min bror lød det fælt med signal fra Apple TV. Hjemme hos meg får jeg mye vellyd gjennom mitt Classé drivverk.

    Håper at du får det til.

    Hilsen Eirik.
     

    Lydolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.07.2008
    Innlegg
    216
    Antall liker
    141
    Hei. Jeg bruker 2x TDAI2200 med én aktiv sub i tillegg. På min er det både L og R innganger, selv om det bare er 1 kanal. Men tror det står noe i manualen om hvilken utgang man skal bruke hvis det bare er 1 inngang på subben. Har du siste utgave av firmware? Jeg kan i alle fall gå til Routing på frontpanelet for å lage ønsket delefilter. Er ikke foran anlegget nå så kan ikke sjekke. Du kan prøve Factory reset for å tømme all informasjon og prøve på ny.

    Kjekt å se at noen enda bruker 2200. Jeg erfarer at lyden er åpen og varm, men den er avhengig av en skikkelig signalkilde. Hos min bror lød det fælt med signal fra Apple TV. Hjemme hos meg får jeg mye vellyd gjennom mitt Classé drivverk.

    Håper at du får det til.

    Hilsen Eirik.
    Utgangen på 2200 kan settes til mono, dermed er det ett fett hvilken utgang du bruker.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Noen som bruker Roon og Lyngdorf Tdai 3400?
    kjører det selv, men opplever av og til at lyden flytter seg mot høyre. Enkelte melodier der vokalen skal stå tydelig i midten, dras den godt mot høyre side. Opplever ikke det samme når lyden hentes fra tv. Andre som har opplevd dette?
     

    havards

    Medlem
    Ble medlem
    15.09.2005
    Innlegg
    26
    Antall liker
    15
    Utgangen på 2200 kan settes til mono, dermed er det ett fett hvilken utgang du bruker.
    Ja den kan settes til mono, men spørsmålet var hvordan. Og svaret jeg etter mye spekulering kom fram til var å resette forsterkeren til factory settings slik EirikV nevner, da ble routing-valget i displayet aktivt igjen, og alle er fornøyde.

    Hos meg mates 2200 av en (også) god gammel Squeezebox Transporter, en kombinasjon som ikke oppleves dramatisk mye dårligere enn med en Millenium mkIV jeg hadde i noen år.
     

    metallirus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Innlegg
    122
    Antall liker
    185
    Artig med MQA ja!
    Teoretisk skal det vel låte bedre, men er ennå usikker på nettoeffekten. Får høre litt mer, før jeg trekker konklusjoner.

    Ser det også er oppgradert på HDMI. Er det noen som kan forklare meg hva det handler om?
    Eneste jeg merka, var at Shielden min måtte innstilles på nytt etter at Dolby Vision var borte på 4K 60Hz.
     
    Sist redigert:

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Artig med MQA ja!
    Teoretisk skal det vel låte bedre, men er ennå usikker på nettoeffekten. Får høre litt mer, før jeg trekker konklusjoner.

    Ser det også er oppgradert på HDMI. Er det noen som kan forklare meg hva det handler om?
    Eneste jeg merka, var at Shielden min måtte innstilles på nytt etter at Dolby Vision var borte på 4K 60Hz.
    MQA er kun relatert til å styre kundenes tilgang på musikk og kostnaden ved den. Med dagens båndbredde er det ingen reelle argumenter for å ikke kjøre lossless som feks FLAC. MQA er ikke lossless så det er nok ganske konstruerte argumenter bak at det skal låte «bedre». Spørsmålet er kanskje «bedre» enn hva da?
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Lyngdorfen prosesserer uansett på 96 kHz internt, så høyere båndbredde har i alle fall ikke noe å si.
     

    stone

    Medlem
    Ble medlem
    09.03.2007
    Innlegg
    10
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    6
    Noen som har noen tanker om hva room perfect kan gjøre med in wall høyttalere? Vil det ha like positiv effekt som på frittstående høyttalere? Vanskelig å finne noe særlig info om dette på nettet.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har noen tanker om hva room perfect kan gjøre med in wall høyttalere? Vil det ha like positiv effekt som på frittstående høyttalere? Vanskelig å finne noe særlig info om dette på nettet.
    skal være forsiktig med komme med bastante påstander her, men. Tror det skal gå særdeles bra. Lyngdorf selv bruker høyttalere på vegg. Skal ikke være ekstreme forskjeller mellom på og i veggen. Så det burde gi gode resultater. Testet hjemme med høyttalere langt ut og helt i vegg, det var ikke store forskjeller når romperfect hadde gjort jobben sin.
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Room Perfect måler jo akustikken i rommet, og gjør endringer ut i fra denne. Om høyttalere er plassert på vegg, i vegg eller på gulv vil vel ikke endre så mye på dette?
     

    stone

    Medlem
    Ble medlem
    09.03.2007
    Innlegg
    10
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    6
    Takk for svar. Er jo det jeg i grunn har tenkt også. In wall har jo større begrensninger enn andre høyttalere og dermed vil man kanskje få desto mer ut av room perfect?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn