Lynx Hilo: Hodetelefonbruk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Lynx Hilo vs. Grace Design m903

Åssen er Lynxen vs Grace m903 - som DAC, altså?
    Dét er en av mange utestående oppgaver.
    Kjapp kommentar, da -er de på nivå eller er forskjelle så subtile at det må nilyttes?
    Innledning

Ole Brumm til Nasse Nøff:
    Noen ganger er det viktig å kunne si "tjah" med stor overbevisning.​

Ole Brumm_Nasse Nøff_E H Shepard.jpg
    Jeg begynte raskt på et svar, men fant fort ut at jeg burde tenke litt først. Det var ikke uten grunn at jeg svarte "Dét er en av mange utestående oppgaver.". Jeg rekker langt fra alt jeg burde enn si ønsker å gjøre.

Det følgende er mer et tangerende, omgående og smått belysende, enn et direkte og fyllestgjørende svar, men jeg forsøker i hvert fall å være ærlig, transparent og ikke strekke strikk og forlede.

Grace Design m903
    Jeg har mest brukt den som kombinert DAK + hodetelefonforsterker.

Den har tidvis også blitt brukt som DAK for hodetelefonforsterkerne SPL Phonitor og STAX SRM-007t. Jeg har tidligere i hvert fall skrevet positivt om sistnevnte kombinasjon. Den første er jeg usikker på om jeg har skrevet noe om eller ei, men jeg følte ikke noe akutt behov for å returnere til McIntosh MCD500. Den ble også benyttet som DAK og lydstyrkeregulering for Burson Audio HA-160 og HA-160D på hjemlån.

Jeg har egentlig ikke direkte sammenlignet DAK-delen med andre DAKer, men har stadig tenkt at jeg bør gjøre det på et eller annet tidspunkt.

Lynx Hilo
    Denne har jeg kun hatt i ganske kort tid, og i en god del av tiden har den drevet innspilling av hodetelefoner og en hodetelefonforsterker.

Jeg har mest brukt den som kombinert DAK + hodetelefonforsterker.

Jeg har kun lyttet til den som ren DAK sammen med EAR Yoshino HP4 som er helt ny, helt ny for meg og formodentlig fremdeles langtfra innspilt.

Jeg har derfor egentlig ikke direkte sammenlignet DAK-delen med andre DAKer, men har tenkt at jeg bør gjøre det på et eller annet tidspunkt.

Lynx Hilo vs. Grace Design m903
    Jeg har skrevet om noen observasjoner når begge ble brukt som kombinert DAK + hodetelefonforsterker med Sennheiser HD 650 og beyerdynamic T 5 p. Det er sannsynlig at disse observasjonene er strødd litt rundt i flere relevante tråder både på HFS og Head-Fi.org. Antagelig er de også repetert, og de er uansett tidlige og foreløbige.

Jeg vet foreløbig ikke om disse forskjellene, hvis de er reelle, hvilket jeg dog fremdeles tror, og de er styrket av andres observasjonsberetninger, skyldes hodeforsterkerdelen, DAK-delen eller begge.

ProLyds syn
    Jeg fant dette kun på Head-Fi.org, men jeg kan også ha skrevet det på HFS. Siste avsnitt inneholder (hoved)poenget:

post #79 of 132 1/16/13 at 5:08pm
    Quote: Originally Posted by third_eye
    [...]
    After listening again as a DAC only, through my DNA Stratus, I think I can definitely say that the Hilo sounds a little more energetic and touch brighter than the m903, which sounds a little more laid back and a little warmer. I still think that both DACs are very close in terms of resolution, extension, and soundstage. [...]
    ProLyd imports, distributes and/or sells Lynx Hilo, Grace Design m903 and the Benchmark DACx series including Benchmark DAC2 HGC in Norway. The three cost approximately the same with Lynx Hilo, at the moment, being a bit more expensive, but includes extra functionality including ADC, touch screen and programmability.

I asked them about how these products compare as DACs and headphone amplifiers. They saw them as three good products with the same quality level. The features are partially different, but when it comes to sound it's (generally/mostly) a question of preferences and taste which product people prefer.

Sist redigert:

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Lynx Hilo vs. ...

[...]
    For noen dager siden søkte jeg litt ang. Lynx Hilo vs. den meget roste og til dels dyre Antelope Audio Zodiac-serien. Tidligere har jeg undersøkt litt vs. Weiss. Inntrykket er så langt at Hilo står seg godt ifht. begge og flere til hvis man ønsker en mest mulig nøytral og transparent kilde. Man skal altså ikke kimse av denne boksen selv om en del andre koster langt mere samtidig som de ofte kan mindre.
    [...]
    ..

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    DAK- og ADK-brikker

Lynx har visstnok vært litt sparsomme med informasjon ang. hvilke DAK- og ADK-brikker som benyttes i Lynx Hilo, men nå har Head-Fi.org-brukerne SoupRKnowva og Happy Camper tatt saken og sistnevntes Hilo i egne hender, åpnet den og fotografert.

SoupRKnowva skriver:
    • So its got 2 CS5381 ADCs i would assume in dual mono differential configuration for the analog inputs
    • It's also got 3 CS4398s doing DAC duties. Two I'm assuming are in dual mono differential mode for the line outs, and the 3rd one is probably in stereo mode for the monitor outputs.
    • There is also a 4th CS4398 doing DAC duty in the headphone section, it also uses LME49600s as the output buffers for the headphone output.
    Tillegg:
    burnspbesq kommenterer:
    • Tried and true technology (the Cirrus converter chips were introduced ten years ago this coming Sunday), well implemented. Gotta love it.

Sist redigert:

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Lynx Hilo + beyerdynamic T 5 p

Herved erklærer jeg en langtidsinnspilt beyerdynamic T 5 p som en god hodetelefon. Den lyder godt ut av Lynx Hilo. Jeg har foreløbig ikke forsøkt noe annet etter innspilling.
    [...]
    Som tidligere skrevet: Enhver hodetelefon og kombinasjon av hodetelefon + hodetelefonforsterker forholder seg til og håndterer fonogrammers miks forskjellig. Forskjellene kan være små eller store.
    ..

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Lynx Hilo + Denon AH-D7000

I ettermiddag forsøker jeg for første gang Denon AH-D7000 med Lynx Hilo som DAK og hodetelefonforsterker.

Mine tidlige tanker går til en halv tekstlinje fra "Rumba med Gunn" - "dette kan bli interessant". Det er en del å å oppdage, finne ut, bli klok på og (siden) kontrollere.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Lynx Hilo og beyerdynamic T 5 p

Innlegg om kjøpet av beyerdynamic T 5 p og Lynx Hilo.

Nå er jeg litt i testhjørnet for tiden. Anlegget er satt opp slik

NAS => Squeezebox => TOSLINK Lynx Hilo => PRE EC 4.9 => Effekt EC AW250R => HT Dali Euphonia MS5
    NAS => Squeezebox => TOSLINK Lynx Hilo => HT Beyerdynamic T5p
    NAS => PC Lenovo X1Carbon => Foobar2000 => USB Lynx Hilo => PRE EC 4.9 => Effekt EC AW250R => HT Dali Euphonia MS5
    NAS => PC Lenovo X1Carbon => Foobar2000 => USB Lynx Hilo => HT Beyerdynamic T5p

Når jeg korrigerer for forskjellig Gain på ulikt oppsett så klarer jeg ikke å blindteste meg frem til hva som er hva. Får se om jeg ikke setter opp en Coax også for å sjekke. Det jeg foreløpig har konkludert med er at jeg er meget imponert over hva en Squeezebox Touch gjør for en billig penge. Samt at fleksibiliteten i Lynx Hilo er formidabel.

Problematisering rundt jitter kan jeg ikke skjønne skal være noe stort problem for noen. Hvis DAC kan synkronisere på ekstern klokke så er problem solved. Ellers er det bare å benytte TOSLINK noe jeg tidligere har erfart at jeg ikke kan høre forskjell på mot Coax.

Neste steg for meg er å få platespiller opp mot Lynx Hilo, men mangler et par med RCA til XLR adaptere for å få dette til. Forøvrig meget godt fornøyd med Lynx og Beyerdynamic. Ser gjerne at bassen løsner litt da den nå er litt stram.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Har vært noen dager med "knotting" på Lynx Hilo. Meget tilfredsstillende og selvforklarende GUI har gjort dette til en lek. Alt kom opp å kjøre på kort tid. PC er satt opp med drivere og Audacity som opptaker.

Platespiller med RIAA er koblet på og testripping av vinyl er foretatt. Tok ikke mere enn fem minutter å få dette på plass.

Testripp av Katatonia - For My Deamons

193319-hodetelefoner-og-forsterker-katatoniaaudacity.jpg

Må lese meg litt frempå når det gjelder detaljer i optimale innstillinger på Lynx og Audacity, men dette er lovende da 24 bit 96000 kHz flac ble laget på kort tid.

[... Beyerdynamic T 5 p ...]

Det eneste jeg umiddelbart skulle ha funnet en løsning på er å kontrollere volum direkte når Hilo har for eksempel VU-metere fremme. Nivåknotten regulerer "Monitor Out" og jeg skulle gjerne hatt den til å regulere den Source som VU-meteret var innstilt på. Noen som har løsning?
    ..

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Volumknottens fokus

[...]
    Det eneste jeg umiddelbart skulle ha funnet en løsning på er å kontrollere volum direkte når Hilo har for eksempel VU-metere fremme. Nivåknotten regulerer "Monitor Out" og jeg skulle gjerne hatt den til å regulere den Source som VU-meteret var innstilt på. Noen som har løsning?
    Jeg tror dette er grundig forklart i bruksanvisningen, men her er det jeg har oppdaget og husker:

Jeg har vekslet mellom å benytte volumknotten for "Monitor Out" og hodetelefonutgangen, men den har ved uhell også påvirket helt andre innstillinger som inngangsnivå.

Hvis jeg husker rett, kan man veksle mellom disse på to måter:
    • Man kan trykke inn volumknotten for å veksle
    • Volumknotten kan følge fokus i skjermbildet, i hvert fall i "Output Mix Routing Page" (se nedenfor)
    Jeg bruker selv ofte "Output Mix Routing Page".
    lynx_hilo_3_1.jpg

Sound On Sound_4 menyer_Lynx_Hilo_03.jpg

Dette bildet viser 4 skjermbilder, øverst fra venstre med klokken:
    • VU-metre med piler: Teksten "Line Out" forteller hva de viser. Det er mulig at man kan trykke på teksten for å veksle.
    • En inngangsside jeg ikke kjenner særlig godt
    • VU-metre med liggende søyler: Tekstene "Line In" og "Line Out" forteller hva de viser. Det er mulig at man kan trykke på tekstene for å veksle.
    • Output Mix Routing Page: Hvit ramme rundt "Line In" viser fokus. Man skifter folus ved å trykke på skjermen på det man vil fokusere på, f.eks. "Line Out"
    CT6A2609.jpg

VU-metre med liggende søyler

Sist redigert:

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    ah, selvfølgelig

Har lagt meg til den vanen at jeg bruker den trykkfølsomme skjermen i "Output Mix Routing Page" slik at jeg rent har glemt av at jeg kan trykke på knotten for å skifte fokus. Problemet løst og det skulle være litt rart om dette ikke var mulig når alt det andre løses så elegant i grensesnittene.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Topp

[...]
    hvorfor foretrekker du Ultrasone 2900 fremfor T1, og hva slags forsterkeri benyttes?
    Bruker Lynx hilo og jeg syns bare det låter mer naturlig med ultrasone, mindre lyttetrett [...]
    Jeg kjenner ikke Ultrasone PRO 2900 og har foreløbig ikke forsøkt beyerdynamic T 1 med Lynx Hilo.

Mine observasjoner så langt med flere hodetelefoner inkl. beyerdynamic T 5 p, Denon AH-D600 og Sennheiser HD 650, tyder dog på at Lynx Hilo har mer topp enn Grace Design m903. Det er mulig at det kan bli for mye for noen med visse hodetelefoner og/eller innspillinger.
    Jeg har i formiddag pakket opp en Denon AH-D600, og lyttet til den i godt og vel et par timer, først med Grace Design m903 og deretter med Lynx Hilo. Den er selvsagt uinnspilt.
    [...]
    Lynx Hilo ser ut til å gi mer topp enn Grace Design m903. Dét passer med tidligere observasjoner.
    [...]
    ..

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Thunderbolt I/O-grensesnitt

Det er mulig at Lynx utvikler et Thunderbolt I/O-grensesnittstøtte for bruk i/med Hilo.

post #355 of 355 6/1/13 at 8:09pm
    • burnspbesq
    • 368 Posts. Joined 2/2008
    Had a brief chat with the Lynx rep at T.H.E. Show yesterday. I asked whether they were working on a Thunderbolt interface card. He said, "I can't really talk about that right now." I take that to mean "yes, but be patient."

Edited by burnspbesq - Yesterday at 8:10 pm
    InnerFidelity om T.H.E. Show Newport.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Omtale i The Absolute Sound

TAS_234_Cover.JPG.200x275_q85.jpg

The Absolute Sound 40th Anniversary Issue Issue #234 - July/August 2013 inneholder bl.a. en omtale av "Three DSD -Capable DACs: Mytek 192-DSD -DAC, Benchmark DAC2 HGC, and Lynx Hilo Reference".

post #360 of 362 6/9/13 at 12:04am
    • burnspbesq
    • 370 Posts. Joined 2/2008
    Not online yet, but the current dead-tree issue of TAS has a Mytek/Benchmark/Lynx comparative review. Short version: they're all good, but the more robust feature set of the Hilo amply justifies the price premium.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Omtaler på Effin' Ringin'

Effin' Ringin': "Lynx Hilo":
    • Analixus:
      • Hodetelefon: Modifisert Sennheiser HD 800
      • Som DAK + hodetelefonforsterker og kun som DAK
      • Sammenligninger med/referanser til Matrix X-SABRE, Resonessence Labs Invicta, Benchmark DAC1, SPL Phonitor, Eddie Current Super 7 og PS Audio PerfectWave DAC II
    • purrin:
      • Fortrinnsvis som DAK
      • Sammenligninger med/referanser til PS Audio PerfectWave DAC II, Cary, Leben, Meridian, Schiit Gungnir og Burson HA-160
    Jeg tror begge disse har mye lytteerfaring og er meget kritiske.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Brukeromtale

Fin oppsummering av en som har benyttet (ganske) mange av Lynx Hilos funksjoner inkl. DAK, opptak utenfor studio, vinylripping og hodetelefonforsterker:

post #388 of 388 8/24/13 at 8:13pm
    Alright... it's been some time since getting my Hilo and I wanted to give a big tip-of-the-hat to Happy Camper for the recommendation and Scott for the great deal. I have used the Hilo in various ways, including location recording, as a DAC connected to my laptop, for recording LPs with and without a phono preamp, and I must say, this is a wonderful piece of gear. Not only is the sound quality exceptional but it's versatility is unmatched in its price. Since this is a headphone related community, I'll say that the headphone amp is way beyond what I expected; and I expected quite a lot. I've tried the head-amp with various phones (not all my own) and have always been impressed. The sound has always been accurate but interestingly, smooth, too. I can't explain it but I guess I would say the sound is not fatiguing, ever. Are there better DACs or headphone amps out there? Maybe. But at what cost? For my money, I'm sticking with the Hilo. I did lots of research and comparing before blindly picking up this unit. Thanks again Happy Camper.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Lynx LT-TB Thunderbolt LSlot Interface for Lynx Hilo

Lynx LT-TB Thunderbolt LSlot Interface.png

Lynx LT-TB Thunderbolt LSlot Interface for Lynx Hilo og Aurora:
    The LT-TB LSlot card can be installed into any existing Hilo or Aurora with an easy and free firmware update.
    Prolyd venter de første til lager i slutten av november 2013, men kan reserveres allerede nå.

Lynx lanserer også Lynx Hilo-TB som er en Hilo med Lynx LT-TB (istedenfor USB eller intet).

Sist redigert:

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Fjernkontroll og utvidet funksjonalitet for kontrollhjul

Vi har tidligere skrevet om en fjernkontroll som er under utvikling i bl.a. innlegg #20, #25 og #30.

David A. Hoatson, som er Lynx Studio Technologys "Co-founder og Chief Software Engineer", skrev 15.06.2013 følgende i et svar på Lynx Support Forum:

Controlling more than the monitor and phones with the rotary encoder is on the wish list for the next firmware release. We don't have a release date on that yet since the remote control is taking all of the development time at the moment.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Firmware version 6

Lynx NAMM 2014 Preview

Publisert 20. jan. 2014
    It's Thunderbolt-mania at Lynx Studio Technology booth #6614 at NAMM, January 23-26 and here is a preview for you. We'll have Six Aurora TB converters running off a single Thunderbolt port on the new MacPro. That's 192 channels off of one Thunderbolt port. Next to that are a couple of Hilo TB converters using the same computer. We will also a preview of Firmware 6 for Hilo, with remote tablet control and a second user mode. We will also have a couple other surprises. Booth 6614 in Hall A.
    Først snakker de om de nye thunderboltløsningene.

Fra ca. 2.28 snakker de om og viser Hilo firmware version 6 preview. Jeg la merke til:
    • Kommer i kvartal 1 2014
    • Main feature: Remote control via tablet devices
      • Wireless mode
      • Wired USB mode with playback from tablet
    • Standard and advanced menu/mode
      • Standard menu is simplified for basic operations. Ideal for basic use and simple playback systems
    • Other new control and screen functions

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    (Stereo i) 4 kanaler

Mike-48 benytter 4 (USB-matede) kanaler, 2 til hovedhøyttalere via linjeutgang (XLR) og 2 til subwoofer via monitorutgang (TRS). JRiver Media Center deler signalet.

post #554 of 554 2/14/14 at 9:09am
    The Hilo as a 4-channel DAC

One of the things that's under-appreciated about the Hilo is that it can receive up to 8 channels of hi-rez audio through the USB input. It also has separate DACs for Line Out and Monitor Out. So you can get up to 4 channels out of it easily.

In my computer-based system with speakers, the Hilo helps integrate the sub. I set up JRiver to send a high-passed signal to channels 1 & 2 and send the bass to channels 3 & 4. In the Hilo, I send channels 1&2 to the main speakers via Line Out, and 3 & 4 to the sub via Monitor Out. The Hilo's front-panel volume control tunes the sub level as needed.

This is a great feature! It's a lot easier to integrate a sub this way than with only 2 channels available.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Fra ca. 2.28 snakker de om og viser Hilo firmware version 6 preview. Jeg la merke til:
    • Kommer i kvartal 1 2014
      • Wireless mode
    • Standard and advanced menu/mode
      • Standard menu is simplified for basic operations. Ideal for basic use and simple playback systems
    • Other new control and screen functions
    Har ventet en stund på denne oppdateringen. Kom til å tenke på hvordan skal man koble seg til denne Wireless?

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Trådløs kommunikasjon med Lynx Hilo

[...] Kom til å tenke på hvordan skal man koble seg til denne Wireless?
    Hva mener du med spørsmålet?

Hva ønsker du å utføre/transportere trådløst?
    • Digitale lydsignaler?
    • Styringssignaler?
    • Noe annet?
    Hvilke(n) dings(er) ønsker du at skal kommunisere trådløst med Lynx Hilo?

(Trådløs) fjernkontroll
    Fra tidligere vet vi at Lynx Hilo ikke har støtte for trådløst nettverk, Bluetooth, fjernkontroll via infrarød stråling eller radiosignaler. Den ovenbeskrevne fjernkontrollen vil jfr. tidligere informasjon kreve at Lynx Hilo er koblet til en datamaskin via USB evt. kanskje Thunderbolt. Fjernkontrollenheten (dvs. nettbrett med egnet programvare) vil så kommunisere med Lynx Hilo over trådløst nettverk gjennom den Hilo-tilkoblede datamaskinen. Jeg er usikker på om nettbrettet ved kablet USB-modus er fysisk koblet til datamaskinen eller Lynx Hilo.

Trådløs overføring av digitale lydsignaler
    Lynx Hilo må kobles til en enhet som kan motta det digitale lydsignalet og sende det til Lynx Hilo via en digitalkabel koblet mellom mottageren og Hilo. Dette kan f.eks. være en datamaskin, Apple TV, Apple AirPort Express, Audio Pro Living LV-HUB, Audio Pro RXD200 eller Audio Pro RX100. Senderenheten må kunne kommunisere med den valgte mottager alene eller med hjelp av ekstra program- eller maskinvare.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    (Trådløs) fjernkontroll
    Fra tidligere vet vi at Lynx Hilo ikke har støtte for trådløst nettverk, Bluetooth, fjernkontroll via infrarød stråling eller radiosignaler. Den ovenbeskrevne fjernkontrollen vil jfr. tidligere informasjon kreve at Lynx Hilo er koblet til en datamaskin via USB evt. kanskje Thunderbolt. Fjernkontrollenheten (dvs. nettbrett med egnet programvare) vil så kommunisere med Lynx Hilo over trådløst nettverk gjennom den Hilo-tilkoblede datamaskinen. Jeg er usikker på om nettbrettet ved kablet USB-modus er fysisk koblet til datamaskinen eller Lynx Hilo.
    Hvis det er slik at man må he en pc konstant koblet til Hilo, via usb, slik at nettbrett eller smarttelefon kan kommunisere med pc som deretter sender styresignal til Hilo så blir det feil å si at Hilo har fjernkontroll via WiFi. Det er pc som kan ha fjernkontroll mens Hilo kun har kablet kontroll fra en eller annen enhet. Jeg rener med at Nettbrett kan kobles direkte til Hilo på samme måte som en pc kan det.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    (Trådløs) fjernkontroll
    Hvis det er slik at man må he en pc konstant koblet til Hilo, via usb, slik at nettbrett eller smarttelefon kan kommunisere med pc som deretter sender styresignal til Hilo så blir det feil å si at Hilo har fjernkontroll via WiFi. Det er pc som kan ha fjernkontroll mens Hilo kun har kablet kontroll fra en eller annen enhet.
    Dette er etter beste evne et referat av hva videoens fortellerstemmen sier:

[...]
    [...]
      • Wireless mode
    [...]
    Det er mulig at nettbrettet (og ikke Lynx Hilo) er referansepunktet for utsagnene. I så fall kan man si at nettbrettet benyttes i trådløst eller kablet modus for å styre/kommunisere med Lynx Hilo (selv om den er fysisk kabelkoblet til en datamaskin).

Jeg rener med at Nettbrett kan kobles direkte til Hilo på samme måte som en pc kan det.
    Det svever for meg at Apple iDingser m.fl. ikke nødvendigvis agerer som en helt standard datamaskin via USB, og som en følge av det at ikke alle USB-dingser fungerer med dem. Er det noen andre HFSere som har grundigere kunnskap om dette?

R

rudo

Gjest
    USB på Hilo er kompatibel med USB audio etc fra iPad ( alle iPad). Også andre iDevice, iPod Touch og iPhone med iOS7 kan kobles til Hilo USB. Slik sett skulle interface iPad/Hilo kunne støtte ulike applikasjoner antar jeg.

Personlig er min iDevice/Hilo erfaring med USB da kun playback, man må da bare benytte Apple camera kit adapter mellom iDevice og USB kabel. Til info støttes hi-res playback opptil 24/192, selv fra iPhone/iPod med iOS7. Dette gjør jeg i praksis selv fra min iPhone 5 og 4s, og iPad 1 ->

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hilo Firmware 6 Features

Lynx har publisert en del informasjon om Hilo Version 6 Firmware Features:
    • Remote Control via Mac or Windows computers, iPad
      • Maybe the #1 request from Hilo end users.
      • You will now have the ability to fully remote control all of the volume controls and level meters of the Hilo from the host computer. This includes a greatly expanded version of Hilo’s “All Meters Page” with added functionality. A very useful visual tool for monitoring and setting the routing in Hilo. The Hilo Remote Control application is initially available for download on Windows and OS X, with an iPad version available on the Apple Store as soon as it is approved by Apple.
    • Simplified Menu set added
    • New Source Select option in Standard Menu
    • Support for the LT-TB Thunderbolt LSlot card
    • New Knob Settings for additional Volume control
    • Support for LT-HD ProTools HD Interface
    • Support for no LSlot Interface
    • New Show/Hide Settings
    • Other Features, Functions and Fixes
      • Output Mix Routing Page: Source Channel Select function 'Sum' changed from -3.0dB to -6.0dB attenuation.
      • Dither enabled when digital volumes are active.
      • Mute ADAT In or USB Play sources if the inputs for those devices are not locked. This prevents any signal from those channels appearing as audio anywhere within Hilo.
      • Added Support for LT-FW FireWire Interface.
      • Removed LT-USB Mode (8 or 16 channel operation) from Tools Menu if LT-USB is not installed.
    Benytt menyvalget Support -> Downloads der man bl.a. finner:
    • Hilo Firmware Version 6 for Windows (3/26/2014)
    • Hilo Remote V1 for Windows (3/27/2014)
    Tillegg:
    Lynx Support Forum:

Sist redigert:

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    CDWMcInSpots fik du inn ny firmware? Hos meg feiler oppdateringen Hilo får ikke tak på oppdateringen og blir bare stående.

Feil_update_firmware.JPG

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Firmwareoppdateringsproblemer

CDWMcInSpots fik du inn ny firmware? Hos meg feiler oppdateringen Hilo får ikke tak på oppdateringen og blir bare stående.
    [...]
    Jeg har ikke forsøkt ennå.

Derimot har jeg lest noen relevante observasjoner:
    Tillegg:
    Se "Tillegg" i innlegg #70 og følg Lynx' anvisninger.

Sist redigert:

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hilo fjernkontroll for Windows, OS X og iPad

Hilo fjernkontroll er i første omgang tilgjengelig for Windows og OS X, mens iPad-utgaven kun venter på Apple Store-godkjenning.

Utdrag fra Lynx Support Forum "Hilo Firmware 6 Update Available":
    • Added Support for Hilo Remote Control. Added the ability to fully remote all of the volume controls and level meters of the Hilo from the host computer. The Hilo Remote Control application is initially available on Windows and OS X, with an iPad version available on the Apple Store as soon as it is approved by Apple.
    Det finnes flere vevsider som gir informasjon om gjennomsnitlig iOS App Store-godkjenningstid:
    For tiden er iOS App Store-godkjenningstid 6 dager.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Var ikke rett frem det her, men til slutt så fikk jeg inn ny firmware samt Hilo Remote

Lynx_Hilo_Remote.JPG

Kilde =>digital inn, line out => Balansert XLR og Record på 03 og 04. Alt på plass med andre ord:p

Jeg avinstallerte alt av Lynx drivere(på pc) for å legge inn siste USB driver. La inn denne og deretter oppdaterte jeg firmware DAC og firmware USB på Hilo. Til slutt inn med Hilo REmote.

Sist redigert:

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Lynx Hilo har et forsenket hodetelefonuttak som man kan se av bildene nedenfor og i tidligere innlegg.

Vis vedlegget 180855

Vis vedlegget 180857

Det er allikevel plass nok til at man kan benytte "Hosa Technology GPP-273 Right-angle Adaptor, 1/4 in TRS to Same".
    Vis vedlegget 180864

Vis vedlegget 180866
    Ja, jeg ønsket å bruke en skjøtekabel med Nutrik vinkeljack, men ikke plass til det

Videre ble HP amp/dac i Hilo for begrenset for meg. Fungerte godt som DAC koblet til ekstern forsterker, og genialt med at man kan velge flere/alle innganger aktive parallelt. Men denne tråd er da Hilo som headamp, der fant jeg den relativt sett å være en "lettvekter". Ikke veldig god med verken HD800 eller HE6. PS1000/Hilo veldog god match, men PS1000 er ekstremt lite krevende på amp...i mine ører!

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Var ikke rett frem det her, men til slutt så fikk jeg inn ny firmware samt Hilo Remote

[Skjermbilde av Hilo fjernkontroll for Windows]

Jeg avinstallerte alt av Lynx drivere(på pc) for å legge inn siste USB driver. La inn denne og deretter oppdaterte jeg firmware DAC og firmware USB på Hilo. Til slutt inn med Hilo REmote.
    Fint at det gikk bra til slutt, og takk for tips.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Betatest av Hilo fjernkontroll for iPad og tiltak mot firmwareoppdateringsproblemer

Kopi av mitt Head-Fi.org-innlegg:

post #581 of 581 4/7/14 at 5:08pm
    There's two new and interesting threads on the Lynx Support Forum:

In "Call to Action: Hilo Remote for iPad" Lynx asks for users "interested in beta testing the Hilo Remote for iPad application". "This is your chance to use the Hilo Remote for iPad application first, and to have direct input to the development team that are creating the application"

In "Hilo update fails repeatedly" Lynx announces:
    Quote:We have updated Hilo Update for Windows to:

1. More accurately detect the Hilo (it now ignores all non-Hilo MIDI ports).
    2. Set the USB Streaming Mode to Extra Safe before updating, and restore it to the current value after update is complete.
    3. Set the sample rate to 48kHz before updating, and restore it to the current value after update is complete.
    4. Clear the pending message buffer just before updating to avoid having any errant messages in the queue from keeping the first packet acknowledgement from being seen in time.
    If you were having issues updating the Hilo firmware, please try the new version and let us know how it goes.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hilo Firmware Version 6.1

Hilo Firmware Version 6.1 ble tilgjengelig 09.04.2014.

Release Notes:
    Version 6.1 April 9, 2014
    • Fixed issue with digital i/o that might cause the digital i/o to not function properly.
    • Fixed issue with battery voltage display when battery is connected. Now the Info menu shows if the Hilo is being powered from the "Mains AC" or "Battery" and the voltage of the battery.
    • Updated About Hilo to show 6.1 firmware and application version.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    God oppfølging av utstyr og kunder

To eksempler på Lynx' gode oppfølging av utstyr og kunder:

post #594 of 605
    5/3/14 at 7:52am
    • Theogenes
    • 1,087 Posts. Joined 3/2010
    Had an experience I wanted to share:

I finally got around to upgrading the firmware on my Hilo to 6.1-- I've been looking forward to having a remote for pretty much the entire time I've been aware of the device itself. But after updating the firmware, I ran into some problems. Without hashing out all the gory details, my Hilo locked into 48k sampling rate and wouldn't come out of it for anything, meaning regular 44.1k files played too quickly, and 96k files were incredibly slow. After fiddling about, searching for others who might be having the same or similar issues, and having very little luck, I decided to post on the Lynx support forum.

By the end of the day that I made my post, I had two Lynx support guys working with me to get everything resolved, and after they determined that my issue was unique (they had not encountered nor heard of it before), one of the gentlemen, David, sent me no less than two links to download firmware written specifically to try to fix my issue. He also asked if I would be willing to allow him to remote into my computer in order to determine what the specific nature of the problem was. Neither of the firmware downloads fixed it, so they kept working on it, and by the next afternoon, they had been able to replicate my issue in the lab and had devised a solution, which they immediately communicated to me in both email and by replying on the forum. I tried it, and my Hilo is now perfectly functioning.

When I spent about a year and a half researching DACs, I decided that going with a company that was committed to future-proofing their devices and providing as many updates as possible was going to be important. What I couldn't foresee is what a huge impact that kind of mentality would have on their ability to help me out when I ran into an unanticipated problem. I could certainly be mistaken; but I just cannot imagine many other companies going to those kinds of lengths to ensure that one customer (and a consumer, not a pro customer, at that) was so absolutely and completely taken care of. Issues will always arise with sophisticated pieces of equipment, of pretty much any kind; what matters is the way in which the company decides to resolve the issue. I positively could not be more happy or impressed.

I can't say that I doubt my decision to buy the Hilo even less now, because I've never doubted it; but I can say that I feel that such incredibly urgent, informed, personal, and ultimately effective assistance only underlines the wisdom of the decision to purchase their products that much more profoundly.

Lynx, you don't just have a customer, you have an evangelist. Keep this up and you guys will rule the world eventually ;).

I now return you to your regularly scheduled programming...
    post #595 of 605
    5/3/14 at 8:52am
    • PleasantSounds
    • 592 Posts. Joined 7/2012
    ^^ Great experience

My impressions of Lynx were similar when I had problems updating the firmware. They approached me to help them resolve the issue, even though I managed to update the firmware using a different machine and was ready to put this behind me. A few days later they released a new firmware updater that works much more reliably.

This all proves that Lynx is a company that really stands behind their products.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn