sundkoien
Hi-Fi freak
Artig å se at cyber-monday prisene er de samme som Tor kjørte på en god dag..Skjer da noe nå . Lyric HiFi
M
Artig å se at cyber-monday prisene er de samme som Tor kjørte på en god dag..Skjer da noe nå . Lyric HiFi
Accuphase skal ikke ha prisene sine på nett nei. Merkelig nok tror jeg også det er sånn med Klipsch Heritage (skal iallefall ikke være mulig å kjøper over webshop, sånn egentlig).
Uansett, butikken er veldig ryddig nå.. og dem har et fantastisk "mini" anlegg oppe å gå . 2 svære Cary monoblokker på et par ATC høyttalere. Masse snadder som jeg tror kommer til å se dagens lys nå!!! Anbefaler folk å la dem få siste på stell nå.. og ta turen innom butikken dems. Jeg har virkelig troa på dette iallefall.
Enig, men vet det er flere steder det står "Ta kontakt for pris". Kan ha noe med at varene er veldig valuta avhengige, da dem er relativt dyre, og at prisen da endrer seg i rimelig stor skala ved bare små valuta endringer.^"Hemmelige priser" er en tullete måte å drive forretning på, og skaper bare irritasjon.
Jo jo. Men det er uansett veldig bra priser når man tar utgangspunkt i USA sine veiledende priser. Men noen blir jo aldri fornøyd .Artig å se at cyber-monday prisene er de samme som Tor kjørte på en god dag..Skjer da noe nå . Lyric HiFi
M
Skjer da noe nå . Lyric HiFi
Hvis du må vite prisen før du går i butikken betyr det at du ikke har råd.^"Hemmelige priser" er en tullete måte å drive forretning på, og skaper bare irritasjon.
Jeg prøver stort sett å styre unna varer som ikke har en fast veiledende pris, og hvis det står "ta kontakt for pris" så hopper jeg bare videre til et annet produkt. Gidder ikke forholde meg til produsenter og leverandører som er sære og vanskelig tilgjengelige med priser og varer.Enig, men vet det er flere steder det står "Ta kontakt for pris". Kan ha noe med at varene er veldig valuta avhengige, da dem er relativt dyre, og at prisen da endrer seg i rimelig stor skala ved bare små valuta endringer.^"Hemmelige priser" er en tullete måte å drive forretning på, og skaper bare irritasjon.
Sant nok, jeg er en fattig mann og må telle på knappene før jeg bruker matbudsjettet på luksusvarer som hifi. Men hvis prisen er hemmelig så vet jeg ikke om det er noe vits å vurdere om det er noe jeg kan ta meg råd til en gang, og da gidder jeg rett og slett ikke.Hvis du må vite prisen før du går i butikken betyr det at du ikke har råd.^"Hemmelige priser" er en tullete måte å drive forretning på, og skaper bare irritasjon.
Jeg prøver stort sett å styre unna varer som ikke har en fast veiledende pris, og hvis det står "ta kontakt for pris" så hopper jeg bare videre til et annet produkt. Gidder ikke forholde meg til produsenter og leverandører som er sære og vanskelig tilgjengelige med priser og varer.Enig, men vet det er flere steder det står "Ta kontakt for pris". Kan ha noe med at varene er veldig valuta avhengige, da dem er relativt dyre, og at prisen da endrer seg i rimelig stor skala ved bare små valuta endringer.^"Hemmelige priser" er en tullete måte å drive forretning på, og skaper bare irritasjon.
”Hemmelige” priser er de beste prisene, kan ikke huske jeg har betalt veil for noe produkt på veldig mange år ”the devil is in the details”....^"Hemmelige priser" er en tullete måte å drive forretning på, og skaper bare irritasjon.
Iallfall ikke hos Tor. Hehe.Kan ikke huske å noensinne ha betalt veiledende pris for hifi.
Jaja, det er jo fint for deg det. Men jeg mister interessen hvis jeg sjekker ut produkter på nett og forhandleren ikke gidder å ha priser tilgjengelige sånn at man må ta kontakt og spørre hva hvert enkelt produkt koster. Det syns jeg blir for slitsomt, derfor handler jeg heller med forhandlere som gjør jobben sin og har prisene lett tilgjengelige. ;DJeg prøver stort sett å styre unna varer som ikke har en fast veiledende pris, og hvis det står "ta kontakt for pris" så hopper jeg bare videre til et annet produkt. Gidder ikke forholde meg til produsenter og leverandører som er sære og vanskelig tilgjengelige med priser og varer.Enig, men vet det er flere steder det står "Ta kontakt for pris". Kan ha noe med at varene er veldig valuta avhengige, da dem er relativt dyre, og at prisen da endrer seg i rimelig stor skala ved bare små valuta endringer.^"Hemmelige priser" er en tullete måte å drive forretning på, og skaper bare irritasjon.
Da går du glipp av gode kjøp. I forhold til veil pris i utlandet og pris til hos importører så har jeg gjort de beste kjøpene hos Lyric og Hifihuset. Om prisene står på nett er helt uvesentlig for min del.
Så lenge du er fornøyd. Men tenk om du bare tror du har fått gode priser, og at andre har fått mye mer rabatt enn deg? Du vet faktisk ikke om du blir screwed på pris så lenge prisene er obskure og settes ut fra dagsform og humør på han som selger.”Hemmelige” priser er de beste prisene, kan ikke huske jeg har betalt veil for noe produkt på veldig mange år ”the devil is in the details”....^"Hemmelige priser" er en tullete måte å drive forretning på, og skaper bare irritasjon.
mvh
Jaja, det er jo fint for deg det. Men jeg mister interessen hvis jeg sjekker ut produkter på nett og forhandleren ikke gidder å ha priser tilgjengelige sånn at man må ta kontakt og spørre hva hvert enkelt produkt koster. Det syns jeg blir for slitsomt, derfor handler jeg heller med forhandlere som gjør jobben sin og har prisene lett tilgjengelige. ;DJeg prøver stort sett å styre unna varer som ikke har en fast veiledende pris, og hvis det står "ta kontakt for pris" så hopper jeg bare videre til et annet produkt. Gidder ikke forholde meg til produsenter og leverandører som er sære og vanskelig tilgjengelige med priser og varer.
Da går du glipp av gode kjøp. I forhold til veil pris i utlandet og pris til hos importører så har jeg gjort de beste kjøpene hos Lyric og Hifihuset. Om prisene står på nett er helt uvesentlig for min del.
Så lenge du er fornøyd. Men tenk om du bare tror du har fått gode priser, og at andre har fått mye mer rabatt enn deg? Du vet faktisk ikke om du blir screwed på pris så lenge prisene er obskure og settes ut fra dagsform og humør på han som selger.”Hemmelige” priser er de beste prisene, kan ikke huske jeg har betalt veil for noe produkt på veldig mange år ”the devil is in the details”....^"Hemmelige priser" er en tullete måte å drive forretning på, og skaper bare irritasjon.
mvh
Er mange som gjør det der på highend, det må vi nok bare leve med. Selvfølgelig er det fult lov å droppe disse produktene. HIFI klubben er jo grei deal.. prisene som står der er så si urokkelige . Der har du butikken din .Jaja, det er jo fint for deg det. Men jeg mister interessen hvis jeg sjekker ut produkter på nett og forhandleren ikke gidder å ha priser tilgjengelige sånn at man må ta kontakt og spørre hva hvert enkelt produkt koster. Det syns jeg blir for slitsomt, derfor handler jeg heller med forhandlere som gjør jobben sin og har prisene lett tilgjengelige. ;DJeg prøver stort sett å styre unna varer som ikke har en fast veiledende pris, og hvis det står "ta kontakt for pris" så hopper jeg bare videre til et annet produkt. Gidder ikke forholde meg til produsenter og leverandører som er sære og vanskelig tilgjengelige med priser og varer.
mvh
Neida, man har vel en viss idè om hvordan prisen er, men jeg syns det er et element av usikkerhet når prisene settes ved hver enkelt handel og i tillegg er ukjente og bare gis på forespørsel. Jeg er mer komfortabel når det foreligger kjente veiledende priser, så kan man heller forhandle om rabatt på disse.Jaja, det er jo fint for deg det. Men jeg mister interessen hvis jeg sjekker ut produkter på nett og forhandleren ikke gidder å ha priser tilgjengelige sånn at man må ta kontakt og spørre hva hvert enkelt produkt koster. Det syns jeg blir for slitsomt, derfor handler jeg heller med forhandlere som gjør jobben sin og har prisene lett tilgjengelige. ;D
mvh
Litt research gjör man jo i forkant når man er interessert eller skal handle, og/eller...har noen rundt meg som vet bedre og mer enn meg selv, ikke noe problem å få vite hvor i lende prisen sånn ca ligger, at andre får bedre pris enn meg er helt ok, så lenge jeg (og selger) er fornöyd med min
mvh
Neida, man har vel en viss idè om hvordan prisen er, men jeg syns det er et element av usikkerhet når prisene settes ved hver enkelt handel og i tillegg er ukjente og bare gis på forespørsel. Jeg er mer komfortabel når det foreligger kjente veiledende priser, så kan man heller forhandle om rabatt på disse.Jaja, det er jo fint for deg det. Men jeg mister interessen hvis jeg sjekker ut produkter på nett og forhandleren ikke gidder å ha priser tilgjengelige sånn at man må ta kontakt og spørre hva hvert enkelt produkt koster. Det syns jeg blir for slitsomt, derfor handler jeg heller med forhandlere som gjør jobben sin og har prisene lett tilgjengelige. ;D
Så lenge du er fornøyd. Men tenk om du bare tror du har fått gode priser, og at andre har fått mye mer rabatt enn deg? Du vet faktisk ikke om du blir screwed på pris så lenge prisene er obskure og settes ut fra dagsform og humør på han som selger.
Litt research gjör man jo i forkant når man er interessert eller skal handle, og/eller...har noen rundt meg som vet bedre og mer enn meg selv, ikke noe problem å få vite hvor i lende prisen sånn ca ligger, at andre får bedre pris enn meg er helt ok, så lenge jeg (og selger) er fornöyd med min
mvh
HFK og Elkjøp er de eneste stedene jeg handler. Da vet du hva du får, uten noe tull.Er mange som gjør det der på highend, det må vi nok bare leve med. Selvfølgelig er det fult lov å droppe disse produktene. HIFI klubben er jo grei deal.. prisene som står der er så si urokkelige . Der har du butikken din .Jaja, det er jo fint for deg det. Men jeg mister interessen hvis jeg sjekker ut produkter på nett og forhandleren ikke gidder å ha priser tilgjengelige sånn at man må ta kontakt og spørre hva hvert enkelt produkt koster. Det syns jeg blir for slitsomt, derfor handler jeg heller med forhandlere som gjør jobben sin og har prisene lett tilgjengelige. ;D
mvh
EDIT: Men enig i at en antatt pris kan være tilgjengelig, men at man må ringe for dagens pris pga kursendringer.
Men hvorfor godtar du dette når det gjelder hifi, hvis du ikke syns det er ok når du handler andre ting?Neida, man har vel en viss idè om hvordan prisen er, men jeg syns det er et element av usikkerhet når prisene settes ved hver enkelt handel og i tillegg er ukjente og bare gis på forespørsel. Jeg er mer komfortabel når det foreligger kjente veiledende priser, så kan man heller forhandle om rabatt på disse.Jaja, det er jo fint for deg det. Men jeg mister interessen hvis jeg sjekker ut produkter på nett og forhandleren ikke gidder å ha priser tilgjengelige sånn at man må ta kontakt og spørre hva hvert enkelt produkt koster. Det syns jeg blir for slitsomt, derfor handler jeg heller med forhandlere som gjør jobben sin og har prisene lett tilgjengelige. ;D
Så lenge du er fornøyd. Men tenk om du bare tror du har fått gode priser, og at andre har fått mye mer rabatt enn deg? Du vet faktisk ikke om du blir screwed på pris så lenge prisene er obskure og settes ut fra dagsform og humør på han som selger.
mvh
Jeg har ikke problem med å se hva du mener, og holder med deg langt på vei, jeg har det vel litt slik når det kommer til andre ting enn hifi
mvh
Det er ikke snakk om å godta, det er fordi jeg liker det, å prute litt mener jeg, siste tv´n jeg handlet (har nu värt uten tv i 2 år, selvvalgt) fikk jeg pratet ned prisen 2K hos Elkjöp, det er bare snakk om å gjöre det pent og respektfulltMen hvorfor godtar du dette når det gjelder hifi, hvis du ikke syns det er ok når du handler andre ting?Neida, man har vel en viss idè om hvordan prisen er, men jeg syns det er et element av usikkerhet når prisene settes ved hver enkelt handel og i tillegg er ukjente og bare gis på forespørsel. Jeg er mer komfortabel når det foreligger kjente veiledende priser, så kan man heller forhandle om rabatt på disse.
Jeg har ikke problem med å se hva du mener, og holder med deg langt på vei, jeg har det vel litt slik når det kommer til andre ting enn hifi
mvh
Det er jo greit det om du klarer deg med med deres produkter.HFK og Elkjøp er de eneste stedene jeg handler. Da vet du hva du får, uten noe tull.Er mange som gjør det der på highend, det må vi nok bare leve med. Selvfølgelig er det fult lov å droppe disse produktene. HIFI klubben er jo grei deal.. prisene som står der er så si urokkelige . Der har du butikken din .Jaja, det er jo fint for deg det. Men jeg mister interessen hvis jeg sjekker ut produkter på nett og forhandleren ikke gidder å ha priser tilgjengelige sånn at man må ta kontakt og spørre hva hvert enkelt produkt koster. Det syns jeg blir for slitsomt, derfor handler jeg heller med forhandlere som gjør jobben sin og har prisene lett tilgjengelige. ;D
EDIT: Men enig i at en antatt pris kan være tilgjengelig, men at man må ringe for dagens pris pga kursendringer.
Det er veldig mange av de mindre aktørene som selger high-end og hifi, som også har prislister på nettsidene sine. Utvalget er ikke akkurat dårlig selv om man er like sær og vrang som meg når det gjelder priser.
Man trenger ikke komme med lua i hånda når man har tenkt til å bruke en del penger på hifi, og jeg unngår helst å handle med forhandlere som baserer seg på forskuddsbetaling, individuell prising fra handel til handel, og lang leveringstid på nesten alt de selger.
Jeg måtte da ikke betale den nye bilen vår på forskudd, slikt er bare tull. Er man seriøs så skulle ikke dette være nødvendig.HFK og Elkjøp er de eneste stedene jeg handler. Da vet du hva du får, uten noe tull.Er mange som gjør det der på highend, det må vi nok bare leve med. Selvfølgelig er det fult lov å droppe disse produktene. HIFI klubben er jo grei deal.. prisene som står der er så si urokkelige . Der har du butikken din .Jaja, det er jo fint for deg det. Men jeg mister interessen hvis jeg sjekker ut produkter på nett og forhandleren ikke gidder å ha priser tilgjengelige sånn at man må ta kontakt og spørre hva hvert enkelt produkt koster. Det syns jeg blir for slitsomt, derfor handler jeg heller med forhandlere som gjør jobben sin og har prisene lett tilgjengelige. ;D
Det er veldig mange av de mindre aktørene som selger high-end og hifi, som også har prislister på nettsidene sine. Utvalget er ikke akkurat dårlig selv om man er like sær og vrang som meg når det gjelder priser.
Man trenger ikke komme med lua i hånda når man har tenkt til å bruke en del penger på hifi, og jeg unngår helst å handle med forhandlere som baserer seg på forskuddsbetaling, individuell prising fra handel til handel, og lang leveringstid på nesten alt de selger.
Problemet sett fra forhandler er at det er svært risikabelt å ta inn dyre ting. Kanskje kunden plutselig ombestemmer seg, finner tilsvarende brukt osvosv. Selv om man har en avtale er det i praksis vanskelig til umulig å håndheve denne og forhandler risikerer å bli sittende med noe det kan ta en evighet å få solgt eller må selge til sterkt redusert pris siden antall potenstielle kjøpere er så lavt.Jeg måtte da ikke betale den nye bilen vår på forskudd, slikt er bare tull. Er man seriøs så skulle ikke dette være nødvendig.
Hvis en butikk ikke kan få tatt inn et produkt uten at man må dette er det noe som skurrer i mine ører.
Da står vel ikke butikken i så høy kurs hos kreditorene.
Steinar.
Jeg bare tulla. Selvsagt handler jeg ikke bare på HFK og Elkjøp, selv om jeg handler der også.Det er jo greit det om du klarer deg med med deres produkter.HFK og Elkjøp er de eneste stedene jeg handler. Da vet du hva du får, uten noe tull.Er mange som gjør det der på highend, det må vi nok bare leve med. Selvfølgelig er det fult lov å droppe disse produktene. HIFI klubben er jo grei deal.. prisene som står der er så si urokkelige . Der har du butikken din .Jaja, det er jo fint for deg det. Men jeg mister interessen hvis jeg sjekker ut produkter på nett og forhandleren ikke gidder å ha priser tilgjengelige sånn at man må ta kontakt og spørre hva hvert enkelt produkt koster. Det syns jeg blir for slitsomt, derfor handler jeg heller med forhandlere som gjør jobben sin og har prisene lett tilgjengelige. ;D
Det kan være et moment, helt klart. Liten egenkapital og forskuddsbetaling for å få handlet inn varer så hjulene kan snurre et par runder til er vel så nærme man kan komme å leve fra hånd til munn, så det kan være anbefalt å utvise forsiktighet med slike forhandlere.Jeg måtte da ikke betale den nye bilen vår på forskudd, slikt er bare tull. Er man seriøs så skulle ikke dette være nødvendig.HFK og Elkjøp er de eneste stedene jeg handler. Da vet du hva du får, uten noe tull.Er mange som gjør det der på highend, det må vi nok bare leve med. Selvfølgelig er det fult lov å droppe disse produktene. HIFI klubben er jo grei deal.. prisene som står der er så si urokkelige . Der har du butikken din .Jaja, det er jo fint for deg det. Men jeg mister interessen hvis jeg sjekker ut produkter på nett og forhandleren ikke gidder å ha priser tilgjengelige sånn at man må ta kontakt og spørre hva hvert enkelt produkt koster. Det syns jeg blir for slitsomt, derfor handler jeg heller med forhandlere som gjør jobben sin og har prisene lett tilgjengelige. ;D
Hvis en butikk ikke kan få tatt inn et produkt uten at man må dette er det noe som skurrer i mine ører.
Steinar.
Det som beskrives her er egentlig det eneste argumentet for å ta forskuddsbetalt jeg kan skjønne og på en måte godta, men isåfall syns jeg heller man kan snakke om å betale et depositum eller såkalte håndpenger på forskudd. Men egentlig, så syns jeg det burde holde lenge hvis kunden sender inn en skriftlig bestilling som vel er å betrakte som bindende juridisk hvis det skulle oppstå noe krøll. Selv er jeg mer der at jeg syns en avtale er en avtale, og hvis jeg tar noen i hånda og sier jeg skal ha noe, så går jeg ikke tilbake på det, og det tror jeg ikke de fleste andre gjør heller. En handel får en viss bismak syns jeg, når man mistenkeliggjøres for å ikke holde avtaler som kunde.Problemet sett fra forhandler er at det er svært risikabelt å ta inn dyre ting. Kanskje kunden plutselig ombestemmer seg, finner tilsvarende brukt osvosv. Selv om man har en avtale er det i praksis vanskelig til umulig å håndheve denne og forhandler risikerer å bli sittende med noe det kan ta en evighet å få solgt eller må selge til sterkt redusert pris siden antall potenstielle kjøpere er så lavt.Jeg måtte da ikke betale den nye bilen vår på forskudd, slikt er bare tull. Er man seriøs så skulle ikke dette være nødvendig.
Steinar.
Jeg ville selv heller aldri handlet et sted jeg måtte forhåndsbetale store summer siden jeg da i praksis låner ut penger til butikken, men jeg har full forståelse for at det er nødvendig for en forhandler å skaffe seg en slags garanti for at kunden faktisk har tenkt å handle.
En bilforhandler blir alltids kvitt bilen til noen andre med mindre det er veldig sære saker så den sammenligningen halter en del.
Alt fint og vel i teorien (og som regel i praksis også, de fleste holder nok avtalene sine) men når summene blir store er nedsiden for begge parter stor. Prinsipper er fint å ha, men de er vanskeligere å holde om det plutselig inntreffer noe som gjør at man plutselig ikke vil eller kan kjøpe et produkt til 100k+, og fra forhandlers side er det kostbart og tidkrevende å kreve inn pengene / gjennomføre salget om kunden ikke holder avtalen.Men egentlig, så syns jeg det burde holde lenge hvis kunden sender inn en skriftlig bestilling som vel er å betrakte som bindende juridisk hvis det skulle oppstå noe krøll. Selv er jeg mer der at jeg syns en avtale er en avtale, og hvis jeg tar noen i hånda og sier jeg skal ha noe, så går jeg ikke tilbake på det, og det tror jeg ikke de fleste andre gjør heller. En handel får en viss bismak syns jeg, når man mistenkeliggjøres for å ikke holde avtaler som kunde.