Noen ord til fra meg angående Whistler Coanda.
Har nå brukt kabelen et par-tre måneder. Alt det jeg har sagt tidligere om denne fantastiske kabelen står ved lag. Dette er bare et state-of-the-art produkt, på den måten som jeg definerer et slikt produkt.
Et ganske interessant fenomen som jeg ble bevisst på ganske snart angående Coandakabelen er følgende: Jeg har alltid definert meg selv som en analogfreak når det gjelder innspillinger av musikk. Bevares, det er blitt gjort mye bra av digitale innspillinger også, men har opplevd de gjennomgående som litt "kantede" og kanskje ørlite "mekanisk" og mangel på "bloom". Men Coanda har fått meg til å revurdere mitt syn her.
Saken er den at Coanda har et fravær av denne kunstige "kanten" rundt stemmer og instrumenter som andre kabler (i mitt øre har, unntatt karbonkablene fra Vav Den Huul) har, den er blottet for imponatoreffekter, samtidig er den fryktelig "u-mekanisk" i lyden, og at selve lyden pulveriseres i en så høy grad av oppløsning, med det til følge at musikken oppleves uhyre glatt og ikke-kornet. Summen av dette gjør at gode digitalinnspillinger nå er blitt veldig "analoge" i lyden. Samtidig med at digitale innspillinger (når de er gode) er ultrapresise, støysvake og transparent i lyden, på en måte som analoge innspillinger sjeldent matcher. F.eks er mange innspillinger fra Kirkelig Kulturverksted virkelig en nytelse å lytte til, spesielt de som er nøkternt/nakent innspilt.
Støyskjerminga av Coandakabelen er utrolig bra. Den intertransiente stillheta er utvilsomt et hakk bedre enn jeg tidligere har opplevd fra noen kabler.
Bassgjengivelsen er også et kapittel for seg. Den har overhodet ikke noen kunstig pukkel i mellombassen. Kabelen er i mine ører linjalrett i frekvensgangen. Men innspillinger som har virkelig dypbass, der går bassen så dypt at det nesten virker naturstridig på mine stativhøyttalere. Samtidig er nuansering og artikulasjon fremragende, en fryd for øret!
Toppen er likeledes superb. Som bassen, er den tilstede når programmaterialet tilsier dette, i form av en mengde overtoner. Lyden av et triangel er bare så vektløst og superoppløst gjengitt.
Godt jobba Tommy! Jeg gleder meg til å ta en lytt på høyttalerkablene dine når de engang kommer, når du har definert at nå er det "godt nok".
Espen.
Har nå brukt kabelen et par-tre måneder. Alt det jeg har sagt tidligere om denne fantastiske kabelen står ved lag. Dette er bare et state-of-the-art produkt, på den måten som jeg definerer et slikt produkt.
Et ganske interessant fenomen som jeg ble bevisst på ganske snart angående Coandakabelen er følgende: Jeg har alltid definert meg selv som en analogfreak når det gjelder innspillinger av musikk. Bevares, det er blitt gjort mye bra av digitale innspillinger også, men har opplevd de gjennomgående som litt "kantede" og kanskje ørlite "mekanisk" og mangel på "bloom". Men Coanda har fått meg til å revurdere mitt syn her.
Saken er den at Coanda har et fravær av denne kunstige "kanten" rundt stemmer og instrumenter som andre kabler (i mitt øre har, unntatt karbonkablene fra Vav Den Huul) har, den er blottet for imponatoreffekter, samtidig er den fryktelig "u-mekanisk" i lyden, og at selve lyden pulveriseres i en så høy grad av oppløsning, med det til følge at musikken oppleves uhyre glatt og ikke-kornet. Summen av dette gjør at gode digitalinnspillinger nå er blitt veldig "analoge" i lyden. Samtidig med at digitale innspillinger (når de er gode) er ultrapresise, støysvake og transparent i lyden, på en måte som analoge innspillinger sjeldent matcher. F.eks er mange innspillinger fra Kirkelig Kulturverksted virkelig en nytelse å lytte til, spesielt de som er nøkternt/nakent innspilt.
Støyskjerminga av Coandakabelen er utrolig bra. Den intertransiente stillheta er utvilsomt et hakk bedre enn jeg tidligere har opplevd fra noen kabler.
Bassgjengivelsen er også et kapittel for seg. Den har overhodet ikke noen kunstig pukkel i mellombassen. Kabelen er i mine ører linjalrett i frekvensgangen. Men innspillinger som har virkelig dypbass, der går bassen så dypt at det nesten virker naturstridig på mine stativhøyttalere. Samtidig er nuansering og artikulasjon fremragende, en fryd for øret!
Toppen er likeledes superb. Som bassen, er den tilstede når programmaterialet tilsier dette, i form av en mengde overtoner. Lyden av et triangel er bare så vektløst og superoppløst gjengitt.
Godt jobba Tommy! Jeg gleder meg til å ta en lytt på høyttalerkablene dine når de engang kommer, når du har definert at nå er det "godt nok".
Espen.