Lyttekveld hos JanR fredag 5/9-08

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    En svart en med ID'n min inni kanskje.....?

:-[

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Tja, jeg har tom baklomme væffal.
    Kommer innom halv tre, om du er hjemme...?
    ::)
    Morten

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Lagga skrev:
    Tja, jeg har tom baklomme væffal.
    Kommer innom halv tre, om du er hjemme...?
    ::)
    Morten
    Regner med det.
    Hvis ikke så er kjerringa hjemme og hu vet hvor den ligger :)

/jan

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Skal si du disker opp JanR!
    Høres ut som dere hadde en hyggelig kveld i går. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    FallenA skrev:
    Skal si du disker opp JanR!
    Høres ut som dere hadde en hyggelig kveld i går. :)
    Det var hyggelig :)
    Ble endel folk etterhvert også,HoJ svingte en liten tur innom også.

Ble spilt endel,for meg,ny musikk :)
    Håper og tror at Storebror slenger ut noen flere bilder etterhvert.Mannen er jo genial med kamera ;)
    Cobra (som tok turen fra Oslo) tok vel også noen.

/jan

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Høres flott ut, ja, angrer nesten (men bare nesten) på at jeg prioriterte å dra på konsert med Oslo-filharmonien i stedet. Men dæven døtte for en konsert!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Mbare skrev:
    Høres flott ut, ja, angrer nesten (men bare nesten) på at jeg prioriterte å dra på konsert med Oslo-filharmonien i stedet. Men dæven døtte for en konsert!
    Høres ut som du hadde en fin kveld.
    Hadde for så vidt det her også ;)

Du neste mann ut ?

/jan

S

Storebror

Gjest
    Howdy

Høgtalarna for kvelden var selvfølgelig JanRs Klipsch.

Forte I

og Forte II

Eller hvordan er det egentlig denne nummereringen fungerer? Er det første og andre verdenskrig, da høyttalerne ble konstruert?
    Hehe ;D ;D

For å ytterligere hylle gamledager ble den eldgamle leken "hoppende nål i vinylriller" selvfølgelig behørig repetert.....

Som om ikke det var nok, så hadde værten pinadø dekket på med glødelamper på toppen av anlegget.
    Let the old times rule 8)

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Der ja :)

Flotte bilder som vanlig,artig lesing.
    Skal prøve å ignorere det med første og andre verdenskrig :eek: 8)

Ser jaggu ikke så galt ut heller det anlegget ;D

/jan

S

Storebror

Gjest
    Ja, ikke sant?

Her er hele anlegget fra topp til bunn.

Luxman, 2A3 special, Revolver RIAA, CJ PV-8 (?), Rega planet (?) og Monarchy Audio Dac som sett tidligere i Lille_Adams rack. :)

JanR: Rett på meg om jeg skrev noe feil....... ::)

Vedlegg

• 90.3 KB Visninger: 329

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.922
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Ser bra ut Jan, kult med nytt rack og nytt fyllstoff :) Hvor har du gjort av AN dacen din?
    Sier gjerne ja takk til noen lytteinntrykk både fra "master" og resten av gjengen

S

Storebror

Gjest
    Noen få bilder igjen.

Minner resten av gjengen på nivået på servering.
    Slik at vi ikke risikerer nedtur til neste treff 8) :D

Venstre høyttaler og racket igjen

Det spilte til tider såpass at det ble tøft å holde kameraet stabilt.....
    Her JanR og Cobra, Jan i pysjen til høyre ;D

:) R

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hehe godt det var ett sånt "fullfartforbi" bilde ;D

Vermin: i Halden,vært innom Arne M til "service".....igjen.Spiller/spilte like mye i mono som i stereo,slitsomt.

/jan

S

Storebror

Gjest
    Lyd, ja..........

JanR har en oppstilling som ikke akkurat er mainstream, kan man si. :eek:
    Høyttalerne trykket inni hjørnet med plater bak slavebassene, og spisebordet mellom høyttalerne.
    I tillegg sitter man i sweetspot fem meter unna inntil andre veggen.
    Mine egne høyttalere hadde sannsynligvis dødd i forsøket på å lage godlyd under slike omstendigheter. ;D

Da er det bra det finnes Heritage fra Klipsch.
    Heritage betyr noe sånt som at den gangen disse høyttalerne ble konstruert så fantes det ikke papir og skrivesaker, derfor måtte kunnskapen om hvordan de lages fortelles fra neandertalfar til neandertalsønn..... ergo Heritage :D :D ;D

Forte ble etter sigende til på det kontinentet vi nå kjenner som Europa, mens Heresy ble laget av pygmeer i Afrika.
    JanR og Rolfozzy kjenner nok bedre til denne historien, tenker jeg. ;)

Vel, det merkelige og hyggelige hos JanR er at det faktisk fungerer og låter bra!
    Først plassert i tosetern på sida ble jeg overrasket over hvor bass-sky og dannet gjengivelsen var.
    Det bedrer seg mye når man flytter til tresetern, hvor jeg fikk den ærefulle plassen i midten.

Lydbildet er frisluppet fra kassene i hjørnene og vokser godt oppover veggen foran, dette hadde jeg ikke ventet.
    Ikke heller at det skulle være såpass greit med rekkevidde oppover og så luftig, fin og tilstedeværende mellomtone.
    Bassen overrasket også, ikke så punchy som jeg hadde forventet, mer sivilisert rent bortsett fra at den ville filleriste veggene... ;) ;D

Det spiller snillt og varmt, men ikke lukket eller kjedelig.
    Jeg kunne godt tenkt meg litt mer snurr på volumknotten på noen av låtene vi spilte, men det kan nok være greit å beholde samboer og naboer sånn noenlunde happy. :)

JanR har klart å sette sammen et anlegg som spiller musikk for å benytte en utslitt klisjé.
    Det er lett å trampe takten og konsentrere seg om musikk fremfor hifi-plong, og det er aldri feil.
    Det aller hyggeligste med slike sammenkomster er å treffe nye hifi-frender og å oppdage ny musikk.
    JanR sitt oppsett er en klar indikasjon på at gamle komponenter også kan rocke som nymotens. 8) 8)

Cobra: Hva heter den Jim Stärk skiva?

Hjertelig takk for at du åpnet dørene for oss og takk til alle for en hyggelig fredagskveld!
    Nå er det bare å vente til mai sånn at _BALLA_ skal åpne dørene ;D ;D ;D

snakkes!

Vedlegg

• 103.3 KB Visninger: 286

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    JanR skrev:
    Mbare skrev:
    Høres ut som du hadde en fin kveld.
    Hadde for så vidt det her også ;)

Du neste mann ut ?

/jan
    Det var en veldig fin kveld. Utrolig spennende for min del som knapt har hørt klassisk live før å få høre det live.

Jeg kan godt være nestemann ut, ja. Har plass til tre i sofaen, men har forsåvidt godt med stoler, så det er mulig å ta inn flere. Men det kan jeg ta i en annen tråd.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Storebror skrev:
    Bassen overrasket også, ikke så punchy som jeg hadde forventet, mer sivilisert rent bortsett fra at den ville filleriste veggene... ;) ;D

snakkes!

Motsatt bassproblem ;)
    Skulle hatt noen "forsterkere" ikke absorbenter/bassfeller ;D

Må bare leve med det.Fungerer for meg og min bedre halvdel.Både musikk og måten anlegget er "integrert" i rommet.Får ikke pose og sekk desverre.

Det jeg vet er at naboen merker at 12" og 15" leverer ::)

/jan

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Storebror skrev:
    Da er det bra det finnes Heritage fra Klipsch.
    Heritage betyr noe sånt som at den gangen disse høyttalerne ble konstruert så fantes det ikke papir og skrivesaker, derfor måtte kunnskapen om hvordan de lages fortelles fra neandertalfar til neandertalsønn..... ergo Heritage :D :D ;D

Forte ble etter sigende til på det kontinentet vi nå kjenner som Europa, mens Heresy ble laget av pygmeer i Afrika.
    JanR og Rolfozzy kjenner nok bedre til denne historien, tenker jeg. ;)
    .................................
    ;D ;)

S

Storebror

Gjest
    JanR skrev:
    Motsatt bassproblem ;)
    Tja, vet ikke helt.
    Min erfaring er at bassabsorbenter også "fokuserer" bassen og gjør den litt mer punchy.
    Verdt et forsøk.
    Prøv å sett noen sammenrullede madrasser eller dyner bak der en dag, sånn bare for å høre.
    (Ikke si til kjæringa at det var min ide, vil ikke ha juling ved neste besøk..... ;D )

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.681
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Storebror skrev:

snakkes!

Motsatt bassproblem ;)

Må bare leve med det.Fungerer for meg og min bedre halvdel.Både musikk og måten anlegget er "integrert" i rommet.Får ikke pose og sekk desverre.

/jan
    Er det galt at bassen er sivilisert ? Eller var ordet "sivilisert" ment som "ikke bra bass, litt tam og kjedelig"?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Storebror skrev:
    JanR skrev:
    Motsatt bassproblem ;)
    Tja, vet ikke helt.
    Min erfaring er at bassabsorbenter også "fokuserer" bassen og gjør den litt mer punchy.
    Verdt et forsøk.
    Prøv å sett noen sammenrullede madrasser eller dyner bak der en dag, sånn bare for å høre.
    (Ikke si til kjæringa at det var min ide, vil ikke ha juling ved neste besøk..... ;D )

Hehe skal ikke nevne deg ved navn hvis a spør "hva i helv**** gjør madrassene til ungene i stua ?! "

Verdt ett forsøk :)

/jan

S

Storebror

Gjest
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    Storebror skrev:

snakkes!

Motsatt bassproblem ;)

/jan
    Er det galt at bassen er sivilisert ? Eller var ordet "sivilisert" ment som "ikke bra bass, litt tam og kjedelig"?
    Tvert imot, jeg synes det er en fordel med sivilisert (i betydningen 'som det skal være') bass som ikke tar vekk all fokus fra resten.
    Forventningene var annerledes, det var hva jeg forsøkte å formidle.

(Men forstår om det var vanskelig for deg å lese, du måtte sikkert bøye skjermen kraftig ned for ikke å dekke til diskanten på høyttalerne? Nei, F.. stemmer det, du har satt de på sokler!) ;D

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.681
    Torget vurderinger
    2
    Storebror skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    Storebror skrev:

snakkes!

Motsatt bassproblem ;)

/jan
    Tvert imot, jeg synes det er en fordel med sivilisert (i betydningen 'som det skal være') bass som ikke tar vekk all fokus fra resten.
    Forventningene var annerledes, det var hva jeg forsøkte å formidle.

(Men forstår om det var vanskelig for deg å lese, du måtte sikkert bøye skjermen kraftig ned for ikke å dekke til diskanten på høyttalerne? Nei, F.. stemmer det, du har satt de på sokler!) ;D
    Kan jeg da lese ordet "forventninger" som "fordommer"?

At du hadde forutinntatte meninger om dette gamle WW I ræsket ?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    O J skrev:
    Det no rart da?

Er flere som har blitt lange i maska.
    Til og med jeg ;)

Skal ikke nevne navn men det har vært ett par innom som hadde bestemt seg på forhånd at gamle Klipsch er noe ræl 8)

/jan

S

Storebror

Gjest
    rolfozzy skrev:
    Kan jeg da lese ordet "forventninger" som "fordommer"?
    At du hadde forutinntatte meninger om dette gamle WW I ræsket ?
    Selvfølgelig, vi har da alle vår bagasje? ;)

Det er fortsatt ikke helt i min bakgård, men det er nærmere på flere parametre enn hva jeg hadde trodd på forhånd.

Først leste jeg VW og trodde du dissa folkevogna mi (og JanR sin) ! :mad:

cobra

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.04.2006
    Antall liker
    1
    Takk for hyggelig lyttekveld på fredagen.
    Dama ble sur da hun fant ut at jeg dro til Sarpsborg, for hun dro dit samme kvelden i egen bil. (Hadde jo vært greit om du fortalte at du skulle til Særp da, søta...)

Plata med Jim Stärk heter "No Time Wasted" og er fra 2003.

Ellers var det jo hyggelig å høre på vinyl igjen. Siden RIAA'n forsvant fra pre'en, så har det blitt lite av slikt. Har vært nesten på nippet til å handle noe billig skvip bare for å få litt vinyl innabords, men har motstått. Men kvelden gjorde sitt til at jeg har lyst å bygge ferdig platespilleren min i en fei. Og RIAA'n. Sukk! Den som hadde hatt et hav av fritid.

Jeg tok en del bilder. Om de er på høyde med de som er publisert i denne tråden, skal vel være usagt. Så jeg får se om de kommer plutselig en dag.

Ellers får jeg takke for de unevnelige mengder kalorier jeg fikk mulighet til å hive innpå. De sier at karbo forårsaker hjernesvinn. Mulig det. Mulig det. Men slik glede de gir en stakkars sjokoholiker...

8)

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.366
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Nå har jeg fått kommet meg hjemm og det med en syk unge og 1,5timers kø gjennom kristiansand - huff!

Om lyden, meget bra JanR, synes lyden var ennå bedre nå en sist gang jeg var hos deg. Du har fått flott diskant i høyttalerne dine. og bassen sitter på plass! Musikken som ble spilt der den lille tiden jeg var der var også bra - så var det den flotte snurreren din, som passe meget godt til ressten av anlegget!

Håper at jeg får tatt en lengere tur en annen gang.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    HoJ skrev:
    Nå har jeg fått kommet meg hjemm og det med en syk unge og 1,5timers kø gjennom kristiansand - huff!

Om lyden, meget bra JanR, synes lyden var ennå bedre nå en sist gang jeg var hos deg. Du har fått flott diskant i høyttalerne dine. og bassen sitter på plass! Musikken som ble spilt der den lille tiden jeg var der var også bra - så var det den flotte snurreren din, som passe meget godt til ressten av anlegget!

Håper at jeg får tatt en lengere tur en annen gang.
    Takk for det HoJ :)
    Sagt det før,bare å komme innnom hvis du er på de her kantene.

Syns jo sjøl det har blitt en forbedring her,spesielt på høytaler/delefilter siden.
    Ting "ramlet" mere på plass.PV8 har vel litt og si også for all del ;)

Syns fortsatt Revolver riia spiller mere musikk enn riia i PV8.Skal leke litt med rør i riia i kveld.Slenge inn noen GE 5751 JAN rør,kan jo være at det mykner opp ting litt.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    cobra skrev:
    Takk for hyggelig lyttekveld på fredagen.
    Dama ble sur da hun fant ut at jeg dro til Sarpsborg, for hun dro dit samme kvelden i egen bil. (Hadde jo vært greit om du fortalte at du skulle til Særp da, søta...)

Plata med Jim Stärk heter "No Time Wasted" og er fra 2003.

Ellers var det jo hyggelig å høre på vinyl igjen. Siden RIAA'n forsvant fra pre'en, så har det blitt lite av slikt. Har vært nesten på nippet til å handle noe billig skvip bare for å få litt vinyl innabords, men har motstått. Men kvelden gjorde sitt til at jeg har lyst å bygge ferdig platespilleren min i en fei. Og RIAA'n. Sukk! Den som hadde hatt et hav av fritid.

Jeg tok en del bilder. Om de er på høyde med de som er publisert i denne tråden, skal vel være usagt. Så jeg får se om de kommer plutselig en dag.

Ellers får jeg takke for de unevnelige mengder kalorier jeg fikk mulighet til å hive innpå. De sier at karbo forårsaker hjernesvinn. Mulig det. Mulig det. Men slik glede de gir en stakkars sjokoholiker...

8)
    Sjøl takk,var en hyggelig kveld :)

Sleng ut noen bilder du også Cobra :)
    Masse bilder er aldri feil.

Hehe jasså begge skulle samme veien ja.Neste gang så får dere koordinere litt ;)

Du jo bare få tak i en riia.Bør vel ikke koste skjorta,evt bygge ? Den "gamle" riia'n er long gone ?

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.681
    Torget vurderinger
    2
    Kan godt være snilt, bare det ikke er tannløst. For det er vel ikke det ?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn