Ikke sjekka inniLagga skrev:En svart en med ID'n min inni kanskje.....?
:-[
Regner med det.Lagga skrev:Tja, jeg har tom baklomme væffal.
Kommer innom halv tre, om du er hjemme...?
:
Morten
Det var hyggeligFallenA skrev:Skal si du disker opp JanR!
Høres ut som dere hadde en hyggelig kveld i går.
Høres ut som du hadde en fin kveld.Mbare skrev:Høres flott ut, ja, angrer nesten (men bare nesten) på at jeg prioriterte å dra på konsert med Oslo-filharmonien i stedet. Men dæven døtte for en konsert!
Det var en veldig fin kveld. Utrolig spennende for min del som knapt har hørt klassisk live før å få høre det live.JanR skrev:Høres ut som du hadde en fin kveld.Mbare skrev:Høres flott ut, ja, angrer nesten (men bare nesten) på at jeg prioriterte å dra på konsert med Oslo-filharmonien i stedet. Men dæven døtte for en konsert!
Hadde for så vidt det her også
Du neste mann ut ?
/jan
Motsatt bassproblemStorebror skrev:Bassen overrasket også, ikke så punchy som jeg hadde forventet, mer sivilisert rent bortsett fra at den ville filleriste veggene... ;D
snakkes!
R
;DStorebror skrev:Da er det bra det finnes Heritage fra Klipsch.
Heritage betyr noe sånt som at den gangen disse høyttalerne ble konstruert så fantes det ikke papir og skrivesaker, derfor måtte kunnskapen om hvordan de lages fortelles fra neandertalfar til neandertalsønn..... ergo Heritage ;D
Forte ble etter sigende til på det kontinentet vi nå kjenner som Europa, mens Heresy ble laget av pygmeer i Afrika.
JanR og Rolfozzy kjenner nok bedre til denne historien, tenker jeg.
.................................
Tja, vet ikke helt.JanR skrev:Motsatt bassproblem
Skulle hatt noen "forsterkere" ikke absorbenter/bassfeller ;D
Er det galt at bassen er sivilisert ? Eller var ordet "sivilisert" ment som "ikke bra bass, litt tam og kjedelig"?JanR skrev:Motsatt bassproblemStorebror skrev:Bassen overrasket også, ikke så punchy som jeg hadde forventet, mer sivilisert rent bortsett fra at den ville filleriste veggene... ;D
snakkes!
R
Må bare leve med det.Fungerer for meg og min bedre halvdel.Både musikk og måten anlegget er "integrert" i rommet.Får ikke pose og sekk desverre.
Det jeg vet er at naboen merker at 12" og 15" leverer :
/jan
Hehe skal ikke nevne deg ved navn hvis a spør "hva i helv**** gjør madrassene til ungene i stua ?! "Storebror skrev:Tja, vet ikke helt.JanR skrev:Motsatt bassproblem
Min erfaring er at bassabsorbenter også "fokuserer" bassen og gjør den litt mer punchy.
Verdt et forsøk.
Prøv å sett noen sammenrullede madrasser eller dyner bak der en dag, sånn bare for å høre.
(Ikke si til kjæringa at det var min ide, vil ikke ha juling ved neste besøk..... ;D )
R
Tvert imot, jeg synes det er en fordel med sivilisert (i betydningen 'som det skal være') bass som ikke tar vekk all fokus fra resten.rolfozzy skrev:Er det galt at bassen er sivilisert ? Eller var ordet "sivilisert" ment som "ikke bra bass, litt tam og kjedelig"?JanR skrev:Motsatt bassproblemStorebror skrev:Bassen overrasket også, ikke så punchy som jeg hadde forventet, mer sivilisert rent bortsett fra at den ville filleriste veggene... ;D
snakkes!
R
Må bare leve med det.Fungerer for meg og min bedre halvdel.Både musikk og måten anlegget er "integrert" i rommet.Får ikke pose og sekk desverre.
/jan
Kan jeg da lese ordet "forventninger" som "fordommer"?Storebror skrev:Tvert imot, jeg synes det er en fordel med sivilisert (i betydningen 'som det skal være') bass som ikke tar vekk all fokus fra resten.rolfozzy skrev:Er det galt at bassen er sivilisert ? Eller var ordet "sivilisert" ment som "ikke bra bass, litt tam og kjedelig"?JanR skrev:Motsatt bassproblemStorebror skrev:Bassen overrasket også, ikke så punchy som jeg hadde forventet, mer sivilisert rent bortsett fra at den ville filleriste veggene... ;D
snakkes!
R
/jan
Forventningene var annerledes, det var hva jeg forsøkte å formidle.
(Men forstår om det var vanskelig for deg å lese, du måtte sikkert bøye skjermen kraftig ned for ikke å dekke til diskanten på høyttalerne? Nei, F.. stemmer det, du har satt de på sokler!) ;D
Til og med jegO J skrev:Det no rart da?
Er flere som har blitt lange i maska.
Selvfølgelig, vi har da alle vår bagasje?rolfozzy skrev:Kan jeg da lese ordet "forventninger" som "fordommer"?
At du hadde forutinntatte meninger om dette gamle WW I ræsket ?
8)Storebror skrev:Først leste jeg VW og trodde du dissa folkevogna mi (og JanR sin) !
Takk for det HoJHoJ skrev:Nå har jeg fått kommet meg hjemm og det med en syk unge og 1,5timers kø gjennom kristiansand - huff!
Om lyden, meget bra JanR, synes lyden var ennå bedre nå en sist gang jeg var hos deg. Du har fått flott diskant i høyttalerne dine. og bassen sitter på plass! Musikken som ble spilt der den lille tiden jeg var der var også bra - så var det den flotte snurreren din, som passe meget godt til ressten av anlegget!
Håper at jeg får tatt en lengere tur en annen gang.
Sjøl takk,var en hyggelig kveldcobra skrev:Takk for hyggelig lyttekveld på fredagen.
Dama ble sur da hun fant ut at jeg dro til Sarpsborg, for hun dro dit samme kvelden i egen bil. (Hadde jo vært greit om du fortalte at du skulle til Særp da, søta...)
Plata med Jim Stärk heter "No Time Wasted" og er fra 2003.
Ellers var det jo hyggelig å høre på vinyl igjen. Siden RIAA'n forsvant fra pre'en, så har det blitt lite av slikt. Har vært nesten på nippet til å handle noe billig skvip bare for å få litt vinyl innabords, men har motstått. Men kvelden gjorde sitt til at jeg har lyst å bygge ferdig platespilleren min i en fei. Og RIAA'n. Sukk! Den som hadde hatt et hav av fritid.
Jeg tok en del bilder. Om de er på høyde med de som er publisert i denne tråden, skal vel være usagt. Så jeg får se om de kommer plutselig en dag.
Ellers får jeg takke for de unevnelige mengder kalorier jeg fikk mulighet til å hive innpå. De sier at karbo forårsaker hjernesvinn. Mulig det. Mulig det. Men slik glede de gir en stakkars sjokoholiker...
8)
gratulerer med snillt anleggStorebror skrev:Lyd, ja..........
Det spiller snillt....
Siden jeg er en snill gutt så.... ;D-morten- skrev:gratulerer med snillt anleggStorebror skrev:Lyd, ja..........
Det spiller snillt....
mvh
-morten-