Til neste versjon av testen: Jeg synes det fungerte bra med separate spor. Da er det mulig å gå frem og tilbake i den takten man selv ønsker og sammenligne to og to spor. Det kan være en tanke å legge inn en åpen og en skjult referanse, dvs at spor 1 er originalen, spor 2,3,4 osv er testobjektene, men at ett av "testobjektene" er en umerket kopi av originalen. Dvs som sist, bare med et åpent originalopptak i tillegg som referanse.
I stedet for å gjette på hva som er hva kunne det også vært interessant med numeriske scores (som evhvis allerede gjorde i denne tråden). I så fall burde det også være et "anker", dvs et eller flere åpne testspor med kontrollert degradering. F eks originalen gjennom et førsteordens lavpassfilter ved 7 kHz eller så, og definere dette som midtpunktet på en 0-100-skala hvor originalen er 100. Da ville vi nærmet oss et MUSHRA-format på testen. (
https://en.wikipedia.org/wiki/MUSHRA)
Edit: Jeg fant ikke igjen de gamle Nordost RCA-kablene mine. De har ikke vært i bruk på mange år. Jeg trodde de også lå i rotekassen i kjelleren, men det ser ikke slik ut. Skal si fra hvis de dukker opp.