- Ble medlem
- 18.02.2003
- Antall liker
- 3.482
Spennende prosjekt! Hva slags akustikkplater/absorbenter bruker du? Det er jo et relativt lite rom?
Nå kommer 10 000,- tipset fra sidelinja.Da jeg har flyttet for noen mnd. siden, og fått GO fra min bedre halvdel til nye muligheter til en egen liten mancave så har jeg startet byggingen:
Først litt isolasjon..
Vis vedlegget 510423
Vis vedlegget 510424
Dette tar nok endel tid da rommet er fra scratch og jeg bruker gjerne litt lengre tid på noe nytt når jeg er usikker på hvordan ting skal gjøres. Det er en hems på garasjen som jeg tenker å innrede litt. Det blir nok litt lav takhøyde dessverre, men får prøve å gjøre det beste utav det. Planen er å bygge et rom også få bygd inn alle 11 høyttalerne + subbene som jeg har fra før i vegg og tak, også få alle ledninger skjulte. Ser ut som det blir å kappe ned rammen og lerretet jeg har fra før også gå for en UST projektor.
Som en bonus så får jeg ihvertfall en varmere garasje på vinteren jeg kan fikle litt med bil i.
Jepp, det er nok ca. 189 i høyde.Nå kommer 10 000,- tipset fra sidelinja.
Har flyttet fra en slik garasje med Hems.
Ta kontakt med leverandøren av takstolene, du kan mest sansynlig flytte opp bjelken i taket så du får mer takhøyde.
Jeg flyttet min fra 189cm til 240cm uten att det gikk utover kravet til bæring.
Kommer jo litt ann på hvordan de er laget. Regner med att det er 189cm hos deg også.
Når du får på gulv og takk krymper det kraftig.
Ring til en takstol fabrikk og oppgi målene.Jepp, det er nok ca. 189 i høyde.Nå kommer 10 000,- tipset fra sidelinja.
Har flyttet fra en slik garasje med Hems.
Ta kontakt med leverandøren av takstolene, du kan mest sansynlig flytte opp bjelken i taket så du får mer takhøyde.
Jeg flyttet min fra 189cm til 240cm uten att det gikk utover kravet til bæring.
Kommer jo litt ann på hvordan de er laget. Regner med att det er 189cm hos deg også.
Når du får på gulv og takk krymper det kraftig.
Trodde det gikk an selv også, men etter å ha fått noen med kyndig kunnskap til å se på det så går det nok dessverre ikke an.
Takstolen er på en måte to-delt, slik at den bjelken er bærende. Også er det bare satt på en tre-kant over denne for å få et spisset tak. Gulvet tenker jeg ikke å gjøre noe med, her blir det bare et vegg-til-vegg gulv tenker jeg. Til tak så blir det lagt Fermacell mest sannsynlig, så det blir 1,5cm lavere enn idag. Satser på at jeg får satt Atmos innfelt i taket slik at det ikke blir å ta noe plass av høyden.
Et alternativ er vel takløft, men dette virker såpass dyrt at det heller mer imot å heller bygge et bygg ved siden av istedet.
I taket så blir det 10cm isolasjon, deretter et papp-lag også 5cm med luft over denne. Der det er en 3-kant imot møne får jeg nok litt mer pakket inn.Så en ting til, hvor mye isolasjon får du plass til i taket?
Det er nok ikke synsbedrag. Det er en trekant som er satt på takstolen, også festet med en plate/klamme (usikker på navn på denne). Så bæringen er under den trekanten.Ser på bildet ditt en gang til.
Er det et synsbedrag, eller er takstolen skjøtet der oppe?