Hvem er det som fører disse her i landet? Har kjøpt en slik, men vurderer å kjøpe et armrør som passer min Ortofon Kontrapunkt C, med 10 grams vekt / compliance på 12. Er nå grønt armrør på den, som krasjer totalt... ;D
Apropos headsjell.ixos_76 skrev:Gratulerer Med flott arm......den er bare vakker , om det finnes bedre javel , men denne er en av de flotteste armene jeg vet om , ta en titt på www.Moerch.dk
Det finnes visst forskjellige bredder på "headshellet" også på de respektive rørene til denne , men de er sikkert skjeldene på brukten..
Vet noen hva herligheten koster ny/brukt?
Mvh Espen
Det skal følge med en slik liten "bøyle" som PU festes til.TJ skrev:Apropos headsjell.
På mon up4 som jeg ennå ikke har fått montert er det bare røret som er klemt flatt der pick-up'en skal monteres. Sikkert ikke mer en 10 mm bredt og ingen skruehull eller noe å feste i. Noen anbefalinger til hva jeg bør gjøre her? Fint å finne en løsning som gjør justeringer enkle og vekt passemvh tj
Hvis du ser på bildet jeg la ut, så ser du at fingerløfter og PU kan skyves frem og tilbake (innen rimelighetens grenser), før du drar til skrue/mutter.Cundis skrev:En ting lurer jeg på: det er ikke mye plassen og justere overhenget på i Mørch armen, det er jo bare to skruehull, og that's it..? Hvordan får man justert det korrekt på alskens p.u.'er..?
Jeg har med undring lest denne tråden jeg og, og jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt..! For meg har LMC FAT fungert strålende på alle komponenter!asbjbo skrev:Jeg tror jo på det du sier, men jeg legger merke til at andre melder om eksakt motsatt opplevelse: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,23628.0.html
Er det denne du tenker på, Fosse?Fosse skrev:Har du fått VTA-tilbehøret til Mørchen? Standard kommer jo denne med en umbraco-stoppskrue.
Sjekka det nå, og nålspissen er på linje med ytterkanten av armen; den er altså riktig montert som vist på bildet høyere opp. Et meget godt tips jeg tar med videre..! :Fosse skrev:Har du pickupen litt for langt fremme i armen? Normalt er dette skille mellom metallbiten og "huset" på Benzene på linje med selve stiften og skulle sånn sett flukte med forkant av armrøret.
Vel, slik var det i hvert fall på de Benzene jeg brukte i min Mørch, men det kan selvsagt være anderledes med ACE. Ikke ment som fasit men et tips å sjekke ut.