Møte hos Roysen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pstraums

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    119
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Hvis (tilfeldigvis) Roysen snakker om samme plate som i går hos Retep, så er også jeg veldig interessert i å vite hvilke plater spora var fra. :)

Roysen skrev:
    Takk for besøket av en usedvanlig trivelig gjeng. Slike entusiaster er det hyggelig å bli kjent med. Jeg fikk en brent CD i gave som jeg vil takke spesielt for. Den inneholdt flere perler jeg ikke hadde hørt før.

Kunne noen gitt meg en oversikt over låt, artist og skive på de enkelte kuttene?

Mvh
    Roysen

mixture

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2008
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    1
    pstraums skrev:
    Hvis (tilfeldigvis) Roysen snakker om samme plate som i går hos Retep, så er også jeg veldig interessert i å vite hvilke plater spora var fra. :)

Roysen skrev:
    Takk for besøket av en usedvanlig trivelig gjeng. Slike entusiaster er det hyggelig å bli kjent med. Jeg fikk en brent CD i gave som jeg vil takke spesielt for. Den inneholdt flere perler jeg ikke hadde hørt før.

Kunne noen gitt meg en oversikt over låt, artist og skive på de enkelte kuttene?

Mvh
    Roysen
    Har planer om å rippe sporene på nytt, og lage finere cover.
    Da skal jeg ta med skikkelig innholdsbetegnelse.
    Da vil jeg forhåpentlighvis slippe de ekle "kneppene" mellom sporene.
    Den opprinnelig CDèn var en gimmick jeg lagde i full fart som julegave til julebordet vårt.

Den "nye" plata skal alle aktive medlemmer få slik at ingen føler seg utelatt.

MVH
    Mixture

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ang den cd-en som ble brukt hos meg så er det mixture som er mannen å kontakte. Han har satt isammen en cd med som du hørte god lyd og med gode låter. Har har nok en til deg også kan jeg tenke meg, om ikke så skal du få en av meg. Men hvilke sanger som er på den Skedsmo Audio cd-en, det er det nok han som har størst kontroll over.

Hvilken cd Roysen fikk, det aner jeg ikke. Da dette gikk meg hus forbi. Det var sikkert en høytidelig overrekkelse når jeg satt i sweetspot. Jeg fikk ikke med meg det i det hele tatt. Jeg var opptatt av å kose meg. ;D

Mvh Peter

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Der kom mixture meg i forkjøpet gitt :p

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    mixture skrev:
    Den "nye" plata skal alle aktive medlemmer få slik at ingen føler seg utelatt.

MVH
    Mixture
    Skal sørge for å holde meg på møtene framover, kanskje jeg også fortjener en etterhvert ;D

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jo, man må møte på treffene....

Da får mixture sende en innholdsfortegnele til alle da, fint med litt arbeid eller hva...?

Mvh Peter

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Wow!

når jeg ser på bildene så må jeg si at det er voldsomme greier.

Dere skriver at det ble spilt høyt. Var det sånn hele tiden, og er det en forutsetning for anlegget?
    Personlig er jeg ikke så veldig glad i høy musikk, spesielt over tid. Hvordan spiller det på lavere volum?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Heisann.

Nei, det var ikke en forutsetning nei. Det hele var så merkelig egentlig, det hørtes ikke høyt ut i det hele tatt i sweetspot. Alt var rent med en utrolig lyd som gjor at ivertfall jeg fikk lysst til å guffe på mere.

Det var først etterpå at vi kom frem til at vi måtte ha spillt høyt..

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    373
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Retep skrev:
    Heisann.

Nei, det var ikke en forutsetning nei. Det hele var så merkelig egentlig, det hørtes ikke høyt ut i det hele tatt i sweetspot. Alt var rent med en utrolig lyd som gjor at ivertfall jeg fikk lysst til å guffe på mere.

Det var først etterpå at vi kom frem til at vi måtte ha spillt høyt..
    Det er vel da man kan konstatere at det spiller bra/uanstrengt!

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.579
    Lyden var silkemyk, men når transientene smalt til og nærmest eksploderte rett foran deg skjønte du att dette var no´anna! Vi snakker virelig nærfelts lytting her, kan vel ha vært ca 2 meter unna høyttalerne med 2 kilowatt forsterkning på topp og sikkert det samme på bass. Virkelig moro!

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.934
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Over 100 db er høyt men når det spiller rent så er det ikke slitsomt.

Mvh.
    Steinar.

R

Roysen

Gjest
    tand,

Jeg håper jeg kan komme med en bitte liten korreksjon. "Steinrøysa neri bakkan" fremføres av Dance with a stranger og er hentet fra albumet "med blanke ark - Sanger av Alf Prøysen" som er utgitt av Phillips. Altså ikke fra Kirkelig Kulturverksted.

Jeg måtte bare bestille den etter at du spilte den her. Jeg vil ellers anbefale "Du skal få ein dag i morra" med Lynni Treekrem, Knut Reiersrud og Annbjørg Lien. En perle fra samme skive.

Ellers var det absolutte høydepunktet på den brente skiva jeg fikk "13 Question Method" av Bjørn Berge fra albumet "Live in Europe".

Mvh
    Roysen

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.579
    Hei Roy

Takk for det tilbakemeldingen. Jeg har lagt inn alle cd mine på en Qnap nas server og bruker iTunes som rippe verktøy. Ser at den har lagt inn feil info, det står sannelig Leana der... Skal umiddelbart korrigeres!

Helt enig, det var en flott versjon av "Du skal få ein dag i morra". Mye bra på den plata!

Kan og anbefale Bjarne Brønbo - Salmer på ville veier (man kan bli skremt av mindre:)) denne skal være fra Kirkelig K.V., her har han et par virkelig gode versjoner fra bl.a Prøysen.

God søndag

Tommy

Roysen skrev:
    tand,

Jeg håper jeg kan komme med en bitte liten korreksjon. "Steinrøysa neri bakkan" fremføres av Dance with a stranger og er hentet fra albumet "med blanke ark - Sanger av Alf Prøysen" som er utgitt av Phillips. Altså ikke fra Kirkelig Kulturverksted.

Jeg måtte bare bestille den etter at du spilte den her. Jeg vil ellers anbefale "Du skal få ein dag i morra" med Lynni Treekrem, Knut Reiersrud og Annbjørg Lien. En perle fra samme skive.

Ellers var det absolutte høydepunktet på den brente skiva jeg fikk "13 Question Method" av Bjørn Berge fra albumet "Live in Europe".

Mvh
    Roysen

Vedlegg

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    tand skrev:
    Hei Roy

Takk for det tilbakemeldingen. Jeg har lagt inn alle cd mine på en Qnap nas server og bruker iTunes som rippe verktøy. Ser at den har lagt inn feil info, det står sannelig Leana der... Skal umiddelbart korrigeres!

Helt enig, det var en flott versjon av "Du skal få ein dag i morra". Mye bra på den plata!

Kan og anbefale Bjarne Brønbo - Salmer på ville veier (man kan bli skremt av mindre:)) denne skal være fra Kirkelig K.V., her har han et par virkelig gode versjoner fra bl.a Prøysen.

God søndag

Tommy

Roysen skrev:
    tand,

Mvh
    Roysen
    Med Blanke Ark er en fenomenal cd - både musikalsk og lydmessig. Sønnavindsvalsen med Eriksen er flott, og Karin Kroghs Et søskenbarn på Gjøvik er akkurat så resignert som den bør være, og Reidar Larsens Slibesteinsvalsen er direkte nifs. Anbefales!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.647
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Roysen skrev:
    tand,

Mvh
    Roysen
    Hele den plata annbefales.. Har snurra her nå i et par dager. Flott plate.

Mvh Peter

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    For å vise størrelsen på denne bassforsterkeren så tillater jeg meg å legge inn dette bildet som jeg har tatt ved et av flere besøk hos Roysen.
    Det er en real cdcover som ligger der ;)

Itte no småtteri detta nei ;D

Mvh.KW

Vedlegg

R

Roysen

Gjest
    tand skrev:
    Hei Roy

God søndag

Tommy
    Når jeg i går gjorde en vårrengjøring i CD-samlingen fant jeg faktisk ut at min samboer hadde kjøpt den Bjarne Brøndbo skiva du henviser til uten at jeg visste det (hun er trønder og må derfor ha absolutt alt av Bjarne Brøndbo/D.D.E, Åge Alexandersen og Terje Tyssland - Grøss!). Denne Brøndbo skiva var imidlertid ei skikkelig perle. Takk for tipset. Om du ikke hadde anbefalt den ville jeg kommet til å flykte huset hver gang hun ville spille den.

Mvh
    Roysen

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.579
    Roysen skrev:
    tand skrev:
    Hei Roy

God søndag

Tommy
    Når jeg i går gjorde en vårrengjøring i CD-samlingen fant jeg faktisk ut at min samboer hadde kjøpt den Bjarne Brøndbo skiva du henviser til uten at jeg visste det (hun er trønder og må derfor ha absolutt alt av Bjarne Brøndbo/D.D.E, Åge Alexandersen og Terje Tyssland - Grøss!). Denne Brøndbo skiva var imidlertid ei skikkelig perle. Takk for tipset. Om du ikke hadde anbefalt den ville jeg kommet til å flykte huset hver gang hun ville spille den.

Mvh
    Roysen
    Bare hyggelig å kunne komme med tips!

Den skremte meg også når en kompis kom drassende med den, men KKV får virkelig fram "råheten" i Brøndbos stemme.

Tommy

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn