Hei Johnny!
Hjertelig takk for at vi igjen får komme å lytte til oppsettet ditt ( Og Osten`s og Kongens) Marten med Cary oppsettet spillet på en måte jeg ikke har hørt før. Her er det rompplassering, for meg utrolig klang på instrumenter og på stemmer samt en atakk og oppløst lyd med en liten smak av sødme som gjør at jeg nok kunne sittet og kost meg med musikk, plate etter plate.
Jeg tror ikke jeg ville ha blitt lyttetrett.
Spilleren til "et eller annet kongen" fikk jeg ikke hørt så mye på, men det inntrykket jeg fikk var at den hadde en litt mørkere signatur enn berklyen din. Npe som passer meg bra. AT den Ayon spilleren er et kupp til prisen, er det ivertfall ingen tvil om.
Men så var det denne tynne flate sølvfarga greia du hadde fått låne. Devilet eller hva den nå heter. Fy fen... jeg fikk hakeslepp av den Johnny! at den skulle spille slik som den gjorde, hadde jeg ikke i min villeste fantasi kunne tippa.
Jeg synes den gikk dypere og hadde mere kontroll med bassen, jeg synes også at den hadde en meget fin mellomtone, samt mellombass. Kort og kontante anslag på strengene på de akkustike innslagene du spillte. Det var en latin inspirert sang du spillte der det høres ut som om en streng ryker, fyttigrisen for en dynamikk. Jeg fikk fryninger...
På Bjørn Berge låten så var det som om jeg var på konsert med han igjen.
Men np etter å ha tenkt litt så synes jeg stemmer og spesiellt damestemmer kanskje kunne virke på kanten frampå, det var på en måte at ampen ikke kunne bli ferdig med den tonen den holdt på med før den skulle til på den neste. At tonene ble avsluttet fra raskt. ( Kanskje det er presisst det skal vere og at dette er virkelig hi-end), men jeg tror jeg ville ha blitt stressa over tid.
Så Cary oppsettet mener jeg er bedre på vokal musikk, der mye av sangen/låten er sang.
Men å si at det ene oppsettet er bedre enn det andre, Det går ikke. At de spiller annerledes og med hver sine styrker, det går.
Jeg ville nok ha vert lykkelig med begge oppsettene i min stue.
Igjen takk for oppmøte folkens, og som Grandisen sier, det er hyggelig med nye medlemmer. Håper du dukker opp igjen på neste møte Jonas.
Mvh Peter