Mac mini dac?

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Innlegg
349
Antall liker
41
Nå har jeg kjøpt meg en brukt mac mini: https://everymac.com/systems/apple/mac_mini/specs/mac-mini-core-2-duo-2.4-mid-2010-specs.html

Tanken er å koble den opp mot anlegget. Den er innebygget cd spiller, så jeg tenkte i første rekke å bruke den som den, men også etterhvert streaming (her er jeg amatør). Spørsmålet er om jeg likegodt kan bruke hodetelefonutgangen på denne direkte inn forsterkeren ( electrocompaniet eci-2), eller om jeg bør kjøpe en usb-dac av noe slag. Det er noe som skurrer med tanke på kvaliteten fra hodetelefonutgangen ihvertfall...

Hva tenker dere? Og i tilfellet, hva burde jeg gå for? Jeg har brukt en Musical Fidelity V-DAC II tidligere på en gammel cd spiller, og likte ikke helt lyden, den tenderte til å låte hardt og spisst - til og med på Electrokompaniet og et par Sonus Faber Cremona Auditor Elipsa - det er disse jeg har tenkt å bruke i dette oppsette fremdeles.

Anyone?
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
WilliamPoppy: Elipsaene fortjener noe bedre enn V-DAC2..Mitt tips: Hent en Audiolab Mdac+, Meridian Explorer 2 eller Meridian Director. Så får du bygget opp om deres lett utrolige styrker. Audiolaben kan dessuten brukes som en svært god forforsterker., har en strøken hodetelefonutgang. Funker gull med Sonus Faber, de..samme musikalske fokus som Rega har. Prøv den med Audiolabs egne monoblokker. Meridians er noe mykere i kantene, hvis du ønsker det.
 
Sist redigert:

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Innlegg
349
Antall liker
41
Takk, nettopp, jeg tror da kanskje at den Toslink-kabelen ikke helt er tingen her. Men Auditor (Hei, lenge siden!), de du nevner, er heller ikke helt enkelt å oppdrive, prismessig virker jo denne Meridian Explorer 2 veldig forlokkende å prøve ut.
 

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Innlegg
349
Antall liker
41
Og, Auditor, når jeg har deg på tråden; Jeg har flyttet siden sist til et loft. Svært utfordrende å finne noen gode løsninger her, veggene er enten for små eller for skrå. Jeg er nødt til å få Elipsaene på ben, du har vel ingen tanker om hva som kan passe dem? Kom over en i et tysk forum som hadde noe som ihvertfall bra ut - skal se om jeg finner tilbake den linken
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
WilliamPoppy: Det er lenge sia nå, ja..godt å se du har nagla deg et ordentlig par for veggmontasje..de der er så vanvittig gode at du bør beholde dem resten av livet. Explorer 2 er en USB-dac beregnet på databruk og reise. Utrolig bra hvis du har noe så lettdrevent som en Focal Listen eller Genelec 6010 aktive, for eksempel. Mine foretrukne streeters/datahøyttalere. Forøvrig oppgraderte jeg til den originale Explorer /Genelec nettopp fra VCAN2/VPSU2/VDAC2..og Meridian er fortsatt her, sammen med finnene , etter - er det seks år?? Bare slipt opp litt med en Furutech Formula 2 USB..Jeg har liggende en Kimber USB her som er tilpasset Meridianbruk- og det fungerer fjell..låter bare litt mer "LP" i den herværende kombinasjon for kontorbruk.

Hva gjelder Audiolab: En MDAC+ og 2 x 8300MB sammen med Elipsa og Mini, så har du HELE anlegget ferdig. Hodetelefonutgangen driver det aller meste av HPs, blokkene er kraftige nok til å blåse liv i de deilige italienerne, forforsterkeren er gjennomsiktig og DAC-delen i Plus er FULLSTENDIG GENIAL:cool:Så musikalsk at det er en absolutt fryd, den pakka der. Og kompakt og! Stativer til Elipsa finnes dessverre ikke, men så fysisk små som de Audiolabdelene er skal du ikke se bort fra at du likevel får hengt dem propert opp på veggen.

www.stereofil.no
Audiolab- mitt valg her...

Meridian: MDS Norway...
 
Sist redigert:
Topp Bunn