Du trenger bare en mini-toslink hann til toslink hunn-overgang. Koster noen få tiere. Så kan den kobles til enhver dac med toslink/optisk S/PFIF-inngang.Personlig foretrekker jeg USB fra Mac mini, via optisk må du ha en spdif overgang.
Ja.350 krSpørs om det blir optisk da, men er det noen forskjell da på en til 50,- kontra en til feks 400,-?
Digitalkabler låter likt, men du kan jo teste hva som låter best av USB og toslink. Tipper det oppleves ganske likt.Tenkte å handle inn kabler, men usikker på hvilken jeg skal gå for. Har jo forskjellige typer rimelige kabler som jeg kan prøve meg frem med først, for så å kjøpe den løsningen (kabelen) som lyder best
Fortjener et bildeEr forresten til en ny Marantz Hd dac1
hei,
spiller på en MacMini til Pri
mare DAC.
Har testet både USB & lys. Første indtryk var relativt lik, men efter længere tid og ikke mindst high res filer må jeg bekenne mig til USB. Lyder er mere "der" og opleves mere naturlig.
Men det er jo en personlig vurdering...
HeiHey, jeg har også en Primare Dac30 som jeg er meget glad for, bruger den sammen med min MacBook Pro (2009) med USB:
Kunne tænke mig en MacMini som kan gemmes af vejen, men er ledt i tvivl om hvor kraftig en MacMini skal være for at spille high resolution music som jeg køber fra HD-Tracks, har set på Late 2012 modeller, hvor i7 er langt dyrere at købe på ebay end i3 og i5.
Hvad er din mening ?
Også er det nogen mening at købe en nyere MacMini, eftersom jeg har læst at Dac30 kan ha problemer med usb3!!
Bor på Færøerne, so det er ikke så nemt at få Dac30 upgraderet om nødvendigt.
hei,
spiller på en MacMini til Pri
mare DAC.
Har testet både USB & lys. Første indtryk var relativt lik, men efter længere tid og ikke mindst high res filer må jeg bekenne mig til USB. Lyder er mere "der" og opleves mere naturlig.
Men det er jo en personlig vurdering...