Magico M9 – nytt ultimat flaggskip fra den amerikanske Vestkyst

Magico_M9-3.jpg

Magico har lansert et nytt flaggskip. Og for å bruke produsentens egne ord – det er en åpenbaring!

Vi er vant med at Magico sine høyttalerkonstruksjoner ikke er noe tøys. Og når de nå lanserer et nytt flaggskip som overgår alt annet de har laget er det all grunn til å spenne forventningene høyt. Det gjelder også prisforventningene forresten, for hvis vi legger US-prisen til grunn er det all grunn til å anta at den havner i omtrent samme prisklasse som en lettere eksklusiv, romslig 4-rommer på Oslos vestkant.

Denne produsenten som befinner seg i Hayward mellom San Fransisco og San Jose har fire hovedserier med høyttalere. Og hvis vi sterter nedenfra er det A-serien, S-serien, Q-serien og M-serien. Den sistnevnte serien består av modellene M2, M3 og M6 fra før. Sistnevnte blir nå toppet av den ultimate flaggskiphøyttaleren.

Magico M9

Den nye flaggskiphøyttaleren M9 er All Time High fra Magico. Også bokstavelig talt, for M9 måler over to meter på sokkelesten. Eller på spikes`n, som er mer relevant i høyttalerverdenen. Og vekten er rundt 450kg pr. høyttaler.

Magico M9 er en fireveis konstruksjon med...

Les hele artikkelen om Magico M9 hos Audiophile.no

Magico_M9-1.jpg

Kommentarer

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Antall liker
559
Torget vurderinger
10
Begynner å minne litt om Estelon mht den litt kurva formen..Men jeg likte dem, var utrolig flotte. Men dessverre, beregnet for hjem og prisklasser langt over hva den vanlige mann i gata har mulighet til.. Det er den veien det går, mer for de ultrarike..det merktes på forrige HighEnd Munchen også

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
329
Link til alle artikler
196
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
TEST: Triangle AIO. Del 4 – Bordhøyttaleren AIO 3

TEST: Triangle AIO. Del 4 – Bordhøyttaleren AIO 3

• 0
Ankeretappen i denne trippeltesten er det bordhøyttaleren AIO 3 som står for. Den får den tvilsomme oppgaven å hoppe etter Wirkola, som i dette tilfellet er en omtrent like tiltalende...
Fortsett
Audiophile.no
Apple Music på lufta med Lossless, Dolby Atmos og HighRes.

Apple Music på lufta med Lossless, Dolby Atmos og HighRes.

• 13
I dag har dagen kommet til at Apple gjennomfører løftet om Lossless musikk og Dolby Atmos i strømmetjenesten Apple Music. Dermed skjerpes konkurransen inne strømmetjenestene, etter at Qobuz...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Primare R35 - riaaforsterkar

TEST: Primare R35 - riaaforsterkar

• 0
TEST: Primare R35 - riaaforsterkar Då eg henta kassa med R 35 på posten, noterte eg meg at denne svenske riaaen hadde same vekt som min norske 400 Watts sterke effektforsterkar. Såpass tung hifi...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Triangle AIO. Del 3 – Stereo strømmehøyttalerne AIO Twin

TEST: Triangle AIO. Del 3 – Stereo strømmehøyttalerne AIO Twin

• 0
Neste etappe i den store AIO-testen er det helt ferske stereo høyttalersettet AIO Twin. Hvordan står det seg i forhold til andre strømmehøyttalere, som for eksempel en to-pakning Sonos? Det har vi...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Triangle AIO. Del 2 – Streameren AIO C

TEST: Triangle AIO. Del 2 – Streameren AIO C

• 0
I del to av denne testserien av AIO-produkter fra Triangle har vi kommet til det første enkeltstående produktet. Og det er et produkt som ruver betydelig mer enn sitt beskjedne fotavtrykk…...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Triangle AIO. Del 1 – Økosystemet AIO

TEST: Triangle AIO. Del 1 – Økosystemet AIO

• 0
Vi har hatt besøk av høyttalere fra Triangel tidligere i vinter, og denne gangen er det en hel familie som har vært på besøk. AIO er en serie produkter basert på streamingmotoren med samme navn...
Fortsett
Topp Bunn