Magnepan LRS+
Første inntrykk.
Da er de første 4-5 timer unnagjort, og jeg har begynt å danne meg ett bilde av disse
Små magnepaner.
Mine betraktninger er utelukkende subjektive og relative til mine 805 Matrix alene.
De første timene ble spilt uten mine subber, og HT ble stilt opp etter fabrikanten sin anbefaling med cm presisjon.
Kilde er Roon server via Meridian explorer2 dac.
Vil starte med å si Wow, og de er flere grunner til det.
For å begynne i bunn. En meget kjapp og kontant bass.
Ja, den spiller ikke dypt, men kjappheten og presisjonen veier til dels opp for dette.
Dette ble umiddelbart avslørt på Manu Katche drum solo fra live in consert.
Mellomtonen, tja skal komme tilbake til denne.
Videre oppover er det klart at disse HT er mye mer frempå en mine gamle HT på en god måte, helt klart glassklar og tydelig og i sammenligning lys. Samtidig, på ingen måte skarp, og lyttetrethet er fraværende.
Jeg digger Nils Lofgren og hans Keith Don’t Go(live) fra acustic live har jeg aldri hørt bedre noensinne. Gnistrende klare toner fra gitaren med ett tonn av undertoner i strengene jeg ikke tidligere har fått med meg, WOW.
Stereoperspetiv ble tydelig avslørt på TWRR sin Water frozen fra At least We had Fun.
Lyder langt utenfor HT, så vel godkjent.
Men vel så viktig er dette som jeg kun har lest om, størrelsen på scenen og utøverne.
Pianoet til Diana Krall har aldri «sett» større ut en det gjør med MP‘ene. Wow igjen.
Det samme opplevelsen av kontrabass i full størrelse på en av Lofgrens innspillinger.
Så var det disse mellomtonene da. Jeg får vel kalle dem åpen i videste forstand.
Jeg er meget fornøyd med mellomtonen i 805, men, den er mer lukket og mørk en den er i MP, og jeg har vanskelig for å gi slipp på denne presentasjonen.
Men etter noen timer følte jeg meg klar til å grave litt i den emosjonelle skattekisten.
Frem kom Melody Gardot’s Over the rainbow fra My one and only thrill.
En sang som jeg har ett dypt emosjonelt forhold til, og ja, tårene kom da den vakre røsten til Melody traff meg med full tyngde. Dette ble fantastisk og nærværende. Jeg er ikke lenger i tvil på mellomtonen, og den tilstedeværende presentasjon av stemmer LRS+ kan formidle.
Ja, jeg er nyforelsket, så får vi se da, om det varer når hverdagen kommer.
Men, er det ingenting negativt? Joda, som fruen så da hun så dem i stuen,
«De så da helt jæ….e ut.
De krever mer strøm en mine 805, så rørene vil nok ryke fortere.
De krever og, i mine ører, ett sett med subber. Har dem i dag koblet opp med 2
Rel 5tx’ er.
De er kresen på plassering, og her har jeg nok noe å hente.
Angere jeg kjøpet? Overhodet ikke
6c33