Mahogany Rush

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Drev og snuste rundt på nettet for en tid tilbake da jeg kom over noen låter av Frank Marino & Mahogany Rush. At dette bandet aldri fikk noen suksess er blodig urettferdig, forrykende gitarrock og en fyr som virkelig kan spille.

http://www.mahoganyrush.com

Sjekk ut online MP3-spilleren på hjemmesiden, der kan man høre på samtlige album i sin helhet. Prøv "Juggernaut" eller "Tales of the Unexpected" (med en sjeldent flott versjon av "All Along the Watchtower"), anbefales.
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Lever han enda? :D
Har endel plater av ham som jeg kjøpte i 20 års alderen.
Det er jo "gitaronani" på sitt beste/værste etter som en ser det. ;)
"Crazy Miss Daizy" er jo en hit da.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Det er jo "gitaronani" på sitt beste/værste etter som en ser det.  ;)
Synes musikken har mer ved seg enn bare det. OK, så et par plater som "The Power of Rock n' Roll" kan være litt i overkant på gitarfronten, men feks "Juggernaut" er full av gode låter, forrykende musikk synes jeg.
 

torf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
175
Antall liker
185
"Live" er obligatorisk
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
"Double Live" er enda bedre. For ikke å snakke om "Real Live" som ble innspilt under gjenforeningskonserten i 2004, den er sublim. Knapt en låt under 10 minutter.
 

nlb

Medlem
Ble medlem
19.10.2004
Innlegg
21
Antall liker
0
Att Frank Marino kan spille råder det vel ingen tvil om og at de første skivene klart er de beste heller ikke. Vær klar over at vår gode Frank i en åpenbaring fikk beskjed fra Jimi Hendrix å viderføre arven, om dette skyldtes en overdreven inntak av sterk selvmedisinering vites ikke, men linken er helt klar på de første skivene.
 
Topp Bunn