Mala Audio Analogsenteret AS lanserer BassSolutions

Ny-standard-for-bass.jpg

Mala Audio Analogsenteret AS lanserer BassSolutions
Bass er et vanskelig, tidkrevende og ofte kostbart område å få virkelig bra. Det å kun legge til en vilkårlig subwoofer har vært forsøkt i mange år, med høyst variable resultater.

Her går Mala Audio Analogsenteret nå vitenskapelig og metodisk til verks slik at flere skal få oppleve den berikelsen skikkelig bassgjengivelse er for totalopplevelsen av musikk.

Vi presenterer BassSolutions
BassSolutions er vår nye satsing innen kvalitativ bassgjengivelse. Konseptet vil involvere egne konsulenter, nye og eksisterende merkevarer og en tilnærming til gjengivelse av bass vi tidligere ikke har sett markedsført i Norge.

God bassgjengivelse er et resultat av flere samhandlende faktorer. Selvsagt er det viktig med gode produkter i bunn, men vel så viktig er oppsett, integrering og funksjon i samhandling med rom.

Best mulig gjengivelse av de aller dypeste frekvensene vil innebære separate bassløsninger. Disse kan plasseres og optimeres på helt andre vis enn bassen i en passiv høyttaler, og satt opp riktig vil de også kunne redusere ulike forvrengningskomponenter i dine eksisterende høyttalere. Forsøk på å spille bass er for eksempel en av de største bidragsyterne til intermodulasjonsforvrengning i en høyttaler. Særlig gjelder dette små høyttalere, men store er heller ikke unntatt fra dette.

BassSolutions ser på bassgjengivelse fra et holistisk perspektiv og tilbyr følgende:

• Konsulentvirksomhet med optimalisering av et bassystem du allerede har.
  • Veiledning i forbindelse med kjøp og oppsett av ny bassløsning.
  • Salg av bassløsninger og tilstøtende produkter
  • Oppsett, integrering og justering av bassløsninger
  • In-Wall og arkitektoniske bassløsninger
Produkter
Først ut i vår satsing var PSI med deres innovative AVVA-produkter. Neste merkevare ut er en velkjent merkevare som tok markedet med storm når de lanserte sine første produkter. Vi vil med stolthet lansere denne merkevaren om kort tid.

Fremtiden
BassSolutions er et levende og dynamisk konsept som ikke binder seg til enkeltprodukter eller merkevarer, men som hele tiden vil være på jakt etter gode tilskudd til porteføljen. Det er opplevelsen kunden får gjennom prosessen og etter avsluttet prosess som er vårt hovedkort.

Det er flere spennende ting som ligger i løypa, så alle som ser viktigheten av god bassgjengivelse, har mye å glede seg til!

Ønsker du bedre bass i ditt oppsett?

Kontakt oss gjerne allerede nå for å høre om hva vi kan tilby deg.

Epost: post@malaaudio.no
Tlf 40 40 68 13

Video:

Kommentarer

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.313
Torget vurderinger
0
Dette ser spennende ut,
men når vil dere presentere en løsning
for systemene som benyttes i lokalene i Asker? :unsure:

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
9.617
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Hadde gjerne ønsket litt mer opplysninger om dette.
Så man veit hva dette går ut på.
Forklaring på konseptet og hva det går ut på.
Vi som har jobbet spesielt med dette problemet og fått det til er jo veldig spente på hva nytt som har kommet og som er revolusjonen rundt dette. Har jo kontrol helt ned til 30hz innenfor 200ms.
Håper på svar her på sentralen.

nrs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Antall liker
112
Genial måte å selge inn dyre konsulenter som anbefaler kunden å kjøpe enda dyrere komponenter. Det er ihvertfall en verden jeg aldri får råd til å bevege meg i. Jeg får holde meg til å lære meg selv om dette på youtube å få det beste ut av rommet mitt på den måten. Har fått til ett bra resultat på den måten som inkluderer flere subber og Dirac.

De har rett at det å kaste inn vilkårlige subber ikke er lett uten kunnskap og god rom-kalibrering/korrigering.

Høye ambinsjoner, håper de virkelig har fagfolk som kan hjelpe sine kunder.

nrs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Antall liker
112
Tror dette ikke handler om de som bygget store bass oppsett. Men det finnes mange som har lyst på subber men klarer ikke å sette dette opp riktig eller velge produkter.
Derfor er jeg litt skeptisk til slike opplegg. Det er todelt problem. Generell teori som skal overføres til ett spesifikk unikt rom. Selvom det er mye etablert teori om dette så er hvert rom unikt og begrenset av hvordan brukeren kan bruke det med tanke på plassering, da rommet i de allerfleste tilfeller også brukes til flere ting og av andre.

Og det tar tid å prøve ut forskjellig løsninger og plasseringer.

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
9.617
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Problemet i mine øyne er att de er litt luremus.
Kjære @MalaAudio fortell mer om hva dette handler om.
Blir jo litt undrene utifra filmsnutten 🥰

Deng1

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2024
Antall liker
1.489
Sted
VestBredden
Skjønner ikke hvorfor DIYere skal være interessert i dette :rolleyes:

• Liker
Reaksjoner: KMR

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Antall liker
18.503
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
DIYere som osten kan med god margin gå ringer rundt dette.
Disse kan godt ha et sted mellom 10 og 30 15" for og få et godt og effektiv bassystem...
Mala har neppe det som sin kjerne gruppe med dette tilbudet.
Det er vel bare noen som vil ha i gang en diskusjon? Det er jo lørdag og sentralen var vel nede i går? DIY markedet er antagelig mikroskopisk i denne sammenheng.

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
9.617
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Misforstått hva jeg mener.
Hvorfor forteller de ikke hva dette handler om?
Tror ikke de kan hjelpe meg.
Er jo gøy å høre hva dette er. Er det en DSP løsning? Er det rommet som skal behandles?
Lite info er det som er problemet. Markedsføring som er heller dårlig, men oppmerksomhet får det jo. Da har de jo oppnådd noe.

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
42.997
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Misforstått hva jeg mener.
Hvorfor forteller de ikke hva dette handler om?
Tror ikke de kan hjelpe meg.
Er jo gøy å høre hva dette er. Er det en DSP løsning? Er det rommet som skal behandles?
Lite info er det som er problemet. Markedsføring som er heller dårlig, men oppmerksomhet får det jo. Da har de jo oppnådd noe.
Tenker du i grunn har besvart eget spørsmål. ☺

Synes det er positivt om det skulle vise seg at de samarbeider med virkelige proffer, gjerne folk med bred erfaring fra studio etc. Tror derimot det som vanlig er snakk om ivrige amatører dessverre, baserer den antagelsen på andre tilsvarende tjenester som tilbys av bransjen.

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Antall liker
16.985
Sted
Langesund
Synes dette med å dra inn DIY'ere i alt, er en uting. Hvis konseptet er kyndig hjelp for å få til bass i rom, er i hvert fall jeg en ganske så ubrukelig mann å kontakte. Brukte bare ti år på å få det til i mitt eget rom. Hvis en skulle tatt betalt for det hadde i hvert fall prisen blitt super high-end.

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Antall liker
1.795
Sted
Sunndalsøra
Tror ikke det er DIY'ere som er mest missfornøyd med bassgjengivelsen :) De ser forbedringene ved hjelp av målinger. Det er de beste innspillingene som er avgjørende om det er bra ut fra egen vurdering.
De fleste høyttalere konstruktører var/er DIY'ere i utgangspunktet.

Sist redigert:

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
9.617
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Tenker du i grunn har besvart eget spørsmål. ☺

Synes det er positivt om det skulle vise seg at de samarbeider med virkelige proffer, gjerne folk med bred erfaring fra studio etc. Tror derimot det som vanlig er snakk om ivrige amatører dessverre, baserer den antagelsen på andre tilsvarende tjenester som tilbys av bransjen.
Var ikke det som var mitt poeng.
Enig med det @The Shy sier.
Ikke trekk oss DIY inn i alt.
Jeg kommer med spm som ikke er huket opp mot det.
Folk og spesielt du/ og noen andre har det med å vri litt på det det spøres om eller tolke det på din/sin egen måte. Ikke vondt ment.

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2024
Antall liker
1.948
Sted
Polen
Uskyldig til det motsatte er bevist eller noe sånt. Gi dem en sjanse, da, folkens.

• Liker
Reaksjoner: KMR

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2024
Antall liker
1.948
Sted
Polen
Ikke ute etter å finne noen skyldige, har ikke sagt det med ett eneste ord.
Kun ute etter mer spesifikk forklaring på hva dette er og handler om.
Mente ikke deg spesielt. Synes bare at tonen i tråden tok en vel fort negativ vending før vi vet hva de faktisk tilbyr, og hvilke resultater de kan oppnå.

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
42.997
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Jeg kommer med spm som ikke er huket opp mot det.
Folk og spesielt du/ og noen andre har det med å vri litt på det det spøres om eller tolke det på din/sin egen måte. Ikke vondt ment.
Det er nå du som blander ditt private virke inn i denne diskusjonen osten?

Vi som har jobbet spesielt med dette problemet og fått det til er jo veldig spente på hva nytt som har kommet og som er revolusjonen rundt dette. Har jo kontrol helt ned til 30hz innenfor 200ms.

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
9.617
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Mente ikke deg spesielt. Synes bare at tonen i tråden tok en vel fort negativ vending før vi vet hva de faktisk tilbyr, og hvilke resultater de kan oppnå.
Er det å være negativ å komme med ett spm om manglende info om hva dette handler om?
Da er man jammen ute etter å "ta" noen for ingen ting. Kritiske spm er ikke å være negativ. Kun ute etter mer info.

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
9.617
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Det er nå du som blander ditt private virke inn i denne diskusjonen osten?
Alle er vi vel "private" i en slik sak.
Har ikke sagt att vi DIY er bedre en andre i denne saken. Kun enig med Tor Arne i denne saken.
Igjen så vrir du litt på hva andre sier.
Stopp nå, det er smartest. Men det tar du vel som en trusler. Nå holder vi oss til temaet som er å få mer info. Det er det jeg er ute etter.

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
42.997
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Igjen så vrir du litt på hva andre sier.
Hvor har jeg nevnt DIY og når har jeg kritisert deg? Tror du bør lese hva jeg har skrevet en gang til. Ga deg bare støtte på dette med markedsføring og fortsatte innlegget med egne ønsker og spekulasjoner.

Det riktige nå, er å beklage at du misforsto!

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Antall liker
13.906
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Det Mala her presenterer, er fortsatt veldig vagt og lite informativt.
Så i toskens forsvar, vil jeg tro at det Mala vil by på, er hjelp til å få bassen under kontroll i de gjengse hjem som IKKE driver med DIY.

Vi som tukler med planker og lim, er nåkk IKKE nedslagsfelt
i denne tråden, da vi stort sett har kontroll på denslags.

...tosken inkludert, med sine x antall DIY basser.

Jeg synes dette kan borge for et bra tilbud/tiltak for dem som har ørten tommeltotter og ikke vil, kan, eller har mulighet for
DIY bass.

Tommel opp til Mala herfra.

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
42.997
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Det Mala her presenterer, er fortsatt veldig vagt og lite informativt.
Så i toskens forsvar, vil jeg tro at det Mala vil by på, er hjelp til å få bassen under kontroll i de gjengse hjem som IKKE driver med DIY.

Vi som tukler med planker og lim, er nåkk IKKE nedslagsfelt
i denne tråden, da vi stort sett har kontroll på denslags.

...tosken inkludert, med sine x antall DIY basser.

Jeg synes dette kan borge for et bra tilbud/tiltak for dem som har ørten tommeltotter og ikke vil, kan, eller har mulighet for
DIY bass.

Tommel opp til Mala herfra.
Skjønner ikke helt hvorfor jeg blir nevnt...to ganger? Ytret bare et lite håp om at det var reelle proffer som kommer på banen som konsulenter, gjerne med en litt interessant CV.

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Antall liker
20.846
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Noen er flink å snekre, noen er flink å handle, og noen er flinke til å justere. Ikke alltid dette er samme person. Jeg er glad for de støttehjulene jeg har fått, og har nå begynt å sykle alene😀

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Antall liker
13.906
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
gjerne med en litt interessant CV.
...får du definitivt ikke fra mitt hold, da jeg kun har hatt flaks i mine forsøk med BASS.
Søk heller til The Shy, Haglund84, grelv, ArneM, H.R, kasettspillern, og mannen bak Slukets FAT slobs...var det Raymond han het?

Uansett, BASS er den ultimate utfordring i alle nerders øvelse
når det kommer til den fysiske og praktiske utøvelse.

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Antall liker
2.732
...får du definitivt ikke fra mitt hold, da jeg kun har hatt flaks i mine forsøk med BASS.
Søk heller til The Shy, Haglund84, grelv, ArneM, H.R, kasettspillern, og mannen bak Slukets FAT slobs...var det Raymond han het?

Uansett, BASS er den ultimate utfordring i alle nerders øvelse
når det kommer til den fysiske og praktiske utøvelse.
"Bass is quite simple, its pure physics" Tom Danley (Danley Sound Labs)

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Antall liker
1.795
Sted
Sunndalsøra
www.psiaudio.swiss Dere kan gå innom denne linken hvis dere vil vite mere . En veldig fin video om disse produktene, eller om bassresponsen i et rom. Helst for de tålmodige. Kanskje mest interessant for DIY'ere.
Hvis dere har måleutstyr selv, så er det vel kroner å spare. Er anbefalt et gratis måleprogram. Jeg har måleutstyr selv :)

Sist redigert:

Frodm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.01.2013
Antall liker
367
Det store spørsmålet er om blir en reell tjeneste, eller en måte å pushe mer jern. La oss anta at det er det første, er folk villige til å betale 1500-2000 kroner per time. For min del, ja. Jeg har kjøpt 3 timer hos Matt Poes i Poes Acoustic for å få hjelp til å perfeksjonere kalibreringsprosessen, samt er par andre ting. Men er par timer her og der blir det ikke særlig butikk av.

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Antall liker
13.906
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Frodm, du burde vite bedre.
Dette er ikke et tilbud for viderekommende.
Kjenn din besøkelsestid, eller er det noe du har gått glipp av?
Oslo, yes. Inviter meg. Jeg kommer på bass besøk.
Når?
Sigberg? ,Kii? What?

:unsure:

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
9.617
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Da kom det jo til slutt noe matnyttig ut av det.
Takk, men nei takk. Sikkert bra for de som har det i stua.
Opplysninger ble til slutt avdekket. Oppdrag utført😆
Ha en fantastisk kveld i musikkens verden.

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
42.997
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Hehe, tror du kjeder deg litt i dag og rister litt i treet for å se hva som detter ned 😊
Nei, det er bare osten og finnjon eller hva han heter som ikke skjønner hva jeg skriver. Som om noen av mine innlegg har handlet om dem eller DIY gjengen?

Skikkelig goddagmann!:rolleyes:

Frodm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.01.2013
Antall liker
367
Frodm, du burde vite bedre.
Dette er ikke et tilbud for viderekommende.
Kjenn din besøkelsestid, eller er det noe du har gått glipp av?
Oslo, yes. Inviter meg. Jeg kommer på bass besøk.
Når?
Sigberg? ,Kii? What?

:unsure:
Sentralen gikk ned mens jeg svarte på denne. Jo, det er nok mange ting her i livet der jeg burde visst bedre. Hva tenkte du på, at jeg har leid meg hjelp?

Uansett, du er hjertelig velkommen til bassbesøk. Når passer det?

Informasjon om bruker

MalaAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.847
Link til alle artikler
1125
MalaAudio sine annonser
Bransjenyheter
Spendor A-Line nå 30% - Siste sjanse!

Spendor A-Line nå 30% - Siste sjanse!

• 0
Spendor A-Line – Kompakt ytelse, stor lyd! Opplev balansen mellom musikalitet og detaljrikdom med høyttalerne i Spendor A-serie. Disse slanke, tidløse høyttalerne gir en imponerende lydopplevelse...
Fortsett
Bransjenyheter
Lyttekveld med Ø Audio i morgen torsdag!

Lyttekveld med Ø Audio i morgen torsdag!

• 0
I morgen torsdag 21. blir det lytte kveld med Ø Audio! Bli med på en helt spesiell kveld hvor vi presenterer produksjonsmodellene av Ø Audio Verdande og Frigg 02. Ø Audio er i en spennende fase...
Fortsett
Bransjenyheter
HeadFi LAB - Opplev utvalget fra iFi Audio!

HeadFi LAB - Opplev utvalget fra iFi Audio!

• 0
HeadFi LAB er en destinasjon for alle headfi interesserte hvor du kan høre og sammenligne et bredt utvalg elektronikk og hodetelefoner. Ta gjerne med din favoritt hodetelefon, eller forsterker -...
Fortsett
Bransjenyheter
Eventer hos Mala Audio før jul!

Eventer hos Mala Audio før jul!

• 0
Mala Audio inviterer til lyttekveld – Opplev Ø Audio sin internasjonale suksess! Bli med på en helt spesiell kveld hvor vi presenterer produksjonsmodellene av Ø Audio Verdande og Frigg 02. Ø Audio...
Fortsett
Bransjenyheter
Spendor A-Line nå 30% - Bringing music to life!

Spendor A-Line nå 30% - Bringing music to life!

• 0
Nå får du 30% på hele A-Line fra Spendor! Tilbudet gjeldet t.o.m 22.11.24 Les mer om høyttalerne i Spendor sin A-Line her: https://malaaudio.no/kampanje Spendor A-Line – Kompakt ytelse, stor...
Fortsett
Bransjenyheter
Lyttekveld med Ø Audio!

Lyttekveld med Ø Audio!

• 1
Mala Audio inviterer til lyttekveld - Vi presenterer de nye høyttalerne fra Ø Audio! Bli med på en unik kveld hvor vi presenterer produksjonsmodellene av Ø Audio Verdande og Frigg 02. Dette er en...
Fortsett
Topp Bunn