Hei
Ja disse driver det meste av høyttalere
Ang lydbilde så vil jeg sitere hva Stereofil mener etter å ha testet de:
"Lydbildet presentert gjennom Neo-Clasic 500 bør selvfølgelig oppleves. Beskrivelser blir fattige, men hvis jeg skal sammeligne den med noe en en bilmotor alltid en god analogi. Til de audiofile jentene blant oss; sorry, det er en guttegreie - hifi og bilmotorer hører sammen!
I motortermer er Neo-Classic 500 utvilsomt en Jaguar V12 - myk som silke, men med masse dreiemoment. De stortrives med sartere musikk hvor de på et magisk vis trekker deg inn i lydbildet, men dersom man tråkker gassen i bånn leverer de et skikkelig spark i korsryggen som fort blir avhengighetsskapende. Det kanskje mest imponerende er anslaget i mellombassen hvor forsterkerne har stålkontroll. Dypbassen gjenngis ikke på samme måte som på en stor transistorforsterker, men er utrolig musikalsk, fyldig og "riktig".
Vokal gjengivelsen er som nektar for ørene og jeg tror aldri jeg har hørt Leonard Cohens stemme bedre enn med Neo-Classic 500 i triodedrift på mbl 101! Helt fantastisk!
Manley sier selv at disse forsterkerne driver hva som helst av høyttalere. Etter å ha hørt noen timer sammen med mbl 101 (som tross alt er legendarisk vanskelig å drive) kan dette bekreftes."