Manleys venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.953
    Antall liker
    767
    Ok, da er jeg beroliget. Uten at det har noe med saken å gjøre så er jeg ikke vant til å bestille noe helt nytt, så det er litt spennende i seg selv.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.385
    Antall liker
    34.043
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Den som venter på noe bra...
    Artig at vi er flere, vi får utveksle erfaringer mot rør, pu-er etter hvert.:)
     

    quad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2006
    Innlegg
    226
    Antall liker
    289
    Sted
    Danmark
    Torget vurderinger
    2
    Er det Chinook eller Steelhead i venter på?
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.953
    Antall liker
    767
    Jeg venter på Chinook. Håpet er at jeg skal gjøre meg ferdig med vinyl-delen av anlegget før jeg vurderer oppgradering av pre og power. Om det blir slik får tiden vise.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Merker det rykker i angregenet hver gang jeg ser bilde av en Steelhead nå. Liker å innbille meg selv at det var urfornuften som tok overhånd. Denne "fornuften" som i stedet for sparing, kanaliserte hard cash i lommene til disse onde vinyllangerne. :p
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Jepps, venter inn en Steelhead. Mailet litt med Marius og han beklaget (flott kar som han er) forsinkelsene. Han skulle fikse noen NOS-rør fra Brynjar, men han er f... meg på landstedet sitt langt syd fortsatt. Alt ordner seg til slutt. :cool: Får klippe plenen og stelle rosene i mellomtiden.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jepps, venter inn en Steelhead. Mailet litt med Marius og han beklaget (flott kar som han er) forsinkelsene. Han skulle fikse noen NOS-rør fra Brynjar, men han er f... meg på landstedet sitt langt syd fortsatt. Alt ordner seg til slutt. :cool: Får klippe plenen og stelle rosene i mellomtiden.
    Vet du hva slags rør?
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.145
    Antall liker
    5.055
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    29
    Jepps, venter inn en Steelhead. Mailet litt med Marius og han beklaget (flott kar som han er) forsinkelsene. Han skulle fikse noen NOS-rør fra Brynjar, men han er f... meg på landstedet sitt langt syd fortsatt. Alt ordner seg til slutt. :cool: Får klippe plenen og stelle rosene i mellomtiden.
    Nå er han på plass i "butikken" igjen.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Jepps, venter inn en Steelhead. Mailet litt med Marius og han beklaget (flott kar som han er) forsinkelsene. Han skulle fikse noen NOS-rør fra Brynjar, men han er f... meg på landstedet sitt langt syd fortsatt. Alt ordner seg til slutt. :cool: Får klippe plenen og stelle rosene i mellomtiden.
    Vet du hva slags rør?
    Ja, det du sendte over i en kommentar til meg, pluss en prat med Brynjar.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jepps, venter inn en Steelhead. Mailet litt med Marius og han beklaget (flott kar som han er) forsinkelsene. Han skulle fikse noen NOS-rør fra Brynjar, men han er f... meg på landstedet sitt langt syd fortsatt. Alt ordner seg til slutt. :cool: Får klippe plenen og stelle rosene i mellomtiden.
    Vet du hva slags rør?
    Ja, det du sendte over i en kommentar til meg, pluss en prat med Brynjar.
    Flottis. Da blir du sikkert fornøyd. :)

    Ville bare sikre meg at du fulgte "ordre", he, he.....
     

    quad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2006
    Innlegg
    226
    Antall liker
    289
    Sted
    Danmark
    Torget vurderinger
    2
    Ahh ... 2 Chinook og 1 Steelhead .... de er sq værd at vente på!
    Jeg er i alt fald svært fornøjet med min lille Chinook. :cool:
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Da er det førstemann ned på Stereofil, ses vi janfrt?:cool:
    Gratulerer igjen!

    Venter på rør fra Brynjar; dessuten kommer de hjem til meg og setter den opp. Topp service! Skal sette den opp med Dual 701 og MM PU i første omgang, men VPI Classic 3 med Benz LP MC PU er jo bestilt, men ankommer ikke før medio juni. Gleder meg som en liten drittunge.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.385
    Antall liker
    34.043
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Takker-

    Det var en bra stabel der på Stereofil, stasjet var utrolig godt innpakka, tok nok litt plass.

    20140507_131516251_iOS.jpg

    Og denne var visstnok inni enda en kasse.

    innpakning.jpg

    Trenger nok ikke være redd for fraktskader.

    Var mest spent på om den virkelig kom i 230V, jeg. Noe den selvfølgelig var.

    Jeg smekka forresten inn noen Phillipsrør også, mens jeg var i gang og lokket var av. Kanskje dumt å aldri høre fabrikkstandarden, men har aldri likt EH-rør da.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Da er det førstemann ned på Stereofil, ses vi janfrt?:cool:
    Gratulerer igjen!

    Venter på rør fra Brynjar; dessuten kommer de hjem til meg og setter den opp. Topp service! Skal sette den opp med Dual 701 og MM PU i første omgang, men VPI Classic 3 med Benz LP MC PU er jo bestilt, men ankommer ikke før medio juni. Gleder meg som en liten drittunge.
    Jeg synes egentlig du kan ha godt av å høre RIAA'en slik den er levert fra fabrikk først, slik at du kan gjøre deg opp en mening om rørene fra Brynjar når de kommer. Det er jo ikke sikkert at rørene slår likedan ut hos deg som hos meg. Det beste vil være dersom du kan prøve deg litt frem selv. ....:)

    Tilkoblingen er veldig enkelt. Sett i kontakten og pluggene. Deretter: spill.

    Uansett: Lykke til!!
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Da er det førstemann ned på Stereofil, ses vi janfrt?:cool:
    Gratulerer igjen!

    Venter på rør fra Brynjar; dessuten kommer de hjem til meg og setter den opp. Topp service! Skal sette den opp med Dual 701 og MM PU i første omgang, men VPI Classic 3 med Benz LP MC PU er jo bestilt, men ankommer ikke før medio juni. Gleder meg som en liten drittunge.
    Jeg synes egentlig du kan ha godt av å høre RIAA'en slik den er levert fra fabrikk først, slik at du kan gjøre deg opp en mening om rørene fra Brynjar når de kommer. Det er jo ikke sikkert at rørene slår likedan ut hos deg som hos meg. Det beste vil være dersom du kan prøve deg litt frem selv. ....:)

    Tilkoblingen er veldig enkelt. Sett i kontakten og pluggene. Deretter: spill.

    Uansett: Lykke til!!
    Helt enig i det, vært en del frem og tilbake. De jeg får nå, er efter anbefaling av Brynjar. Dessuten har jeg ganske mye rør liggende, så rørbytter blir det nok uansett. Skal spørre Marius om jeg kan få med rørene fra fabrikken.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Da er det førstemann ned på Stereofil, ses vi janfrt?:cool:
    Gratulerer igjen!

    Venter på rør fra Brynjar; dessuten kommer de hjem til meg og setter den opp. Topp service! Skal sette den opp med Dual 701 og MM PU i første omgang, men VPI Classic 3 med Benz LP MC PU er jo bestilt, men ankommer ikke før medio juni. Gleder meg som en liten drittunge.
    Jeg synes egentlig du kan ha godt av å høre RIAA'en slik den er levert fra fabrikk først, slik at du kan gjøre deg opp en mening om rørene fra Brynjar når de kommer. Det er jo ikke sikkert at rørene slår likedan ut hos deg som hos meg. Det beste vil være dersom du kan prøve deg litt frem selv. ....:)

    Tilkoblingen er veldig enkelt. Sett i kontakten og pluggene. Deretter: spill.

    Uansett: Lykke til!!
    Helt enig i det, vært en del frem og tilbake. De jeg får nå, er efter anbefaling av Brynjar. Dessuten har jeg ganske mye rør liggende, så rørbytter blir det nok uansett. Skal spørre Marius om jeg kan få med rørene fra fabrikken.
    Ja, de rørene har du jo kjøpt, og Marius har neppe bruk for dem. (he,he..). Du må fortelle om hva du havner opp med. Dersom Brynjar har nye gode ideer, lytter jeg gjerne til dem for min egen del også, selv om jeg er godt fornøyd med det jeg har.

    For øvrig helt enig i at Stereofil yter veldig god service. Jeg hadde en flere timers lytteøkt der på mandag. Deilig å kunne boltre seg på lytterommet uten noen som helst innblanding fra personalet.....:)
    (Bra at ingen så at jeg sølte rødvin på alle Manleyene som sto der, klare til utlevering..Tørket opp så godt som jeg kunne....;) ;))
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Da fikk jeg en Steelhead i hus! Koblet opp og det låter dritt. Iflg. min ondskapsfulle sønn har jeg svidd av en anseelig sum på en blikkboks.

    Gutta hos Stereofil har tatt kvelden, derfor en henvendelse her. Saken er:

    1. Det låter som om ørene er stappet med bomull.

    2. Volumkontrollen på selve Steelhead´en fungerer ikke.

    Flg. data:

    3. PU er en Shure V 15 Type III

    4. Steelhead´en er stilt inn på:

    - Gain: 60

    - Load Cap: 400 pF

    - Load Z: 100 Ohm

    Noen tips?
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Takk for svar, united.

    Gain her går ned til 50 og står nå på maks, som er 65, det passer med input på forsterkeren (som har en indikator for dette/hva den "liker"). Dreit meg skikkelig ut når det gjelder motstand fra PU, den skal jo være 47 kOhm fra en MM PU. Stilte den feil.

    Nå er det superlyd! Men, må nok sjekke litt forskjellige innstillinger og kombinasjoner. Pluss innspilling.

    Ikke blikkboks allikevel. :)

    Platespiller måtte flyttes ned ett hakk; for mye ledninger fra Steelhead´en. Må ha ny rack. Det baller på seg, kan man si. Platespiller er på vei inn, som sagt, så det neste er HT. Og ny forsterker.

    Skål for Manley og Stereofil! Det kom en gammel mann og leverte i dag. Topp service.

    IMAG0411.jpg
     
    Sist redigert:

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Bra den gamle mannen ikke var meg....

    Husk at volumkontrollen på Steelheaden ikke skal brukes dersom du har preamp. Da skal output kobles til det nederste paret RCA-utganger.

    Lykke til.:rolleyes:

    PS Du bør bruke MC. Ganske stor forskjell - i alle fall hos meg. (Det kan selvfølgelig skyldes at MC-pickupen koster 10 ganger så mye etc etc)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Bra den gamle mannen ikke var meg....

    Husk at volumkontrollen på Steelheaden ikke skal brukes dersom du har preamp. Da skal output kobles til det nederste paret RCA-utganger.

    Lykke til.:rolleyes:

    PS Du bør bruke MC. Ganske stor forskjell - i alle fall hos meg. (Det kan selvfølgelig skyldes at MC-pickupen koster 10 ganger så mye etc etc)
    Benytter en integrert forsterker (DK Design MK II) og output fra Steelhead´en kommer fra øverste par RCA.

    Som skrevet tidligere, en VPI er på vei.

    Ha en god aften.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.385
    Antall liker
    34.043
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Steelheaden er jo en ganske annen og mye mer avansert sak enn den chinooken jeg fikk. Men syns nå det er rart at du er på max output med mm pickup. Hvordan skal du kunne bruke MC-pickup da?

    Grattis uansett, du finner vel ut av innstillingene etter hvert.

    PS: "den gamle mannen" var nok han som kjørte Tannoyene mine hjem i fjor. Men da var det med en ekstra en - en sterk jypling - som bar de store sakene opp fire etasjer. Mannen satt fornøyd i bilen sin han.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Steelheaden er jo en ganske annen og mye mer avansert sak enn den chinooken jeg fikk. Men syns nå det er rart at du er på max output med mm pickup. Hvordan skal du kunne bruke MC-pickup da?

    Grattis uansett, du finner vel ut av innstillingene etter hvert.

    PS: "den gamle mannen" var nok han som kjørte Tannoyene mine hjem i fjor. Men da var det med en ekstra en - en sterk jypling - som bar de store sakene opp fire etasjer. Mannen satt fornøyd i bilen sin han.
    Snill, men stum mann.

    Når det omsider blir MC, så switcher jeg jo til MC på Steehead´en og dermed må bl.a. gain justeres. Et helt annet sett med komponenter i Steelhead´en benyttes. Skrev amatøren. For det er det jeg er. Bill. mrk.: Det eneste jeg snart har er ører. Ønsker å møte likesinnede. :)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    God 17.mai med øl, fi... og hornmusikk. Knertet en flaske Bollinger med kone og sønn som også setter pris på slikt. Og fint vær ble det også.

    Manley´en er nå satt opp slik at forforsterkeren i den ikke benyttes; jeg benytter rør-preampen i den integrerte forsterkeren (ikke mulig å gå utenom den) og gain står nå på laveste: 50 dB; det passer bra for forsterkeren.

    Ett spørsmål: Hva slags innvirkning på lyd eller annet har innstillingene på Load CAP å si? Her reguleres kapasitansen i picoFarad og kan reguleres fra 0 til 1100 pF. Noen som vet?

    Topp lyd; nå blir det mye vinyl fremover og heldigvis en god del i pipeline.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Sitat janfrt:
    Ett spørsmål: Hva slags innvirkning på lyd eller annet har innstillingene på Load CAP å si? Her reguleres kapasitansen i picoFarad og kan reguleres fra 0 til 1100 pF. Noen som vet?

    Svar: Det var det jeg tenkte du skulle finne ut av. Har gledet meg lenge til du skulle få Steelheaden, slik at du kunne svare på dette.

    mvh
    Harald
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Sitat janfrt:
    Ett spørsmål: Hva slags innvirkning på lyd eller annet har innstillingene på Load CAP å si? Her reguleres kapasitansen i picoFarad og kan reguleres fra 0 til 1100 pF. Noen som vet?

    Svar: Det var det jeg tenkte du skulle finne ut av. Har gledet meg lenge til du skulle få Steelheaden, slik at du kunne svare på dette.

    mvh
    Harald
    He, he, jeg finner ikke ut av dette. Så da blir det en telefon til Marius på mandag. Når jeg stiller inn forskjellige verdier på bryteren, skjer det tilsynelatende intet hørbart. Muligens en lading som foregår. Skal sende en mail til Manley óg.

    Dessuten, Asbjørn, i andre tråder, vet sikkert dette. Vi får se.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.887
    Antall liker
    29.272
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ett spørsmål: Hva slags innvirkning på lyd eller annet har innstillingene på Load CAP å si? Her reguleres kapasitansen i picoFarad og kan reguleres fra 0 til 1100 pF. Noen som vet?
    Alle mm- puer skal se 47 kOhm, men frekvensresponsen er kapasitans- avhengig. En plansje:

    capacitance.gif


    Du må nesten prøve deg frem.

    mvh
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Det står litt om dette i bruksanvisningen på side 6.
    Jeg har stilt min på 150 pF, og innbiller meg at det er det eneste riktige for min del. En slik innstilling gir i alle fall et vakkert visuelt mønster.

    Skal for ordens skyld ta en prøvelytt i morgen med ulike innstillinger.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.887
    Antall liker
    29.272
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det står litt om dette i bruksanvisningen på side 6.
    Jeg har stilt min på 150 pF, og innbiller meg at det er det eneste riktige for min del. En slik innstilling gir i alle fall et vakkert visuelt mønster.

    Skal for ordens skyld ta en prøvelytt i morgen med ulike innstillinger.

    Det går jo ganske greit frem av plansjen at det aller meste av forskjeller ligger godt > 10 kHz. Fullt mulig at det ikke er hørbart for svært mange.

    For egen del er jeg rimelig trygg på at jeg ikke lenger har god nok hørsel til å detektere særlig mye forskjell så høyt oppe i spekteret.

    mvh
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.145
    Antall liker
    5.055
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    29
    Apropos capasitiv loading av MM:
    All kapasitans må medregnes. Fra pu terminaler og til første forsterkertrinn. Ikke så få pF i armkabel og kabel fra spiller til forsterker. 100pF i tillegg til kabel vil ofte være nok.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Det står litt om dette i bruksanvisningen på side 6.
    Jeg har stilt min på 150 pF, og innbiller meg at det er det eneste riktige for min del. En slik innstilling gir i alle fall et vakkert visuelt mønster.

    Skal for ordens skyld ta en prøvelytt i morgen med ulike innstillinger.

    Det går jo ganske greit frem av plansjen at det aller meste av forskjeller ligger godt > 10 kHz. Fullt mulig at det ikke er hørbart for svært mange.

    For egen del er jeg rimelig trygg på at jeg ikke lenger har god nok hørsel til å detektere særlig mye forskjell så høyt oppe i spekteret.

    mvh
    Litt dårlig forklaring på den plansjen, dvs hva koordinatene indikerer. Men takk for forklaring.

    Nå vet jeg i alle fall hvor i registeret jeg skal ha konsentrasjonen. Hører selvsagt som en flaggermus trass i at jeg snart er blitt like gammel som Grunnloven.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.887
    Antall liker
    29.272
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det står litt om dette i bruksanvisningen på side 6.
    Jeg har stilt min på 150 pF, og innbiller meg at det er det eneste riktige for min del. En slik innstilling gir i alle fall et vakkert visuelt mønster.

    Skal for ordens skyld ta en prøvelytt i morgen med ulike innstillinger.

    Det går jo ganske greit frem av plansjen at det aller meste av forskjeller ligger godt > 10 kHz. Fullt mulig at det ikke er hørbart for svært mange.

    For egen del er jeg rimelig trygg på at jeg ikke lenger har god nok hørsel til å detektere særlig mye forskjell så høyt oppe i spekteret.

    mvh
    Litt dårlig forklaring på den plansjen, dvs hva koordinatene indikerer. Men takk for forklaring.

    Nå vet jeg i alle fall hvor i registeret jeg skal ha konsentrasjonen. Hører selvsagt som en flaggermus trass i at jeg snart er blitt like gammel som Grunnloven.
    Åh, sorry!

    x-aksen er dB og y-aksen frekvens. Frekvensen er logaritmisk, ser det ut til.

    Kjekt å vite at det bare er meg som har problemer med hørselen.....:cool:

    mvh
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Sitat tkr:

    x-aksen er dB og y-aksen frekvens.

    Eller omvendt?? Leser jeg riktig, vil jeg med mine innstillinger merke den store forskjellen på mellom 50 000 og 60 000 Hz. Akkurat noe for mine ører. Eneste problemet er at pu'en gir opp på 22 000 eller noe sånt, og høyttalerne på 35 000. Men skal ta en lytt i kveld uansett. :)
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.272
    Sted
    Oslo
    Sitat tkr:

    x-aksen er dB og y-aksen frekvens.

    Eller omvendt?? Leser jeg riktig, vil jeg med mine innstillinger merke den store forskjellen på mellom 50 000 og 60 000 Hz. Akkurat noe for mine ører. Eneste problemet er at pu'en gir opp på 22 000 eller noe sånt, og høyttalerne på 35 000. Men skal ta en lytt i kveld uansett. :)
    Utmerket. Hørselen skranter her og.


    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.887
    Antall liker
    29.272
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Sitat tkr:

    x-aksen er dB og y-aksen frekvens.

    Eller omvendt?? Leser jeg riktig, vil jeg med mine innstillinger merke den store forskjellen på mellom 50 000 og 60 000 Hz. Akkurat noe for mine ører. Eneste problemet er at pu'en gir opp på 22 000 eller noe sånt, og høyttalerne på 35 000. Men skal ta en lytt i kveld uansett. :)
    Fullt mulig at vi snakker forbi hverandre. Tok realartium i det Herrens år 1972. Begynner å bli en stund siden.

    Men hvis du fortsetter ut langs y-aksen, ser du at en grønne linjen (400 pF) begynner å stige rett over 10 kHz. Den topper på rundt 35 kHz, og toppen ligger på ca 11 dB. Dette ville selv jeg ha hørt. Ikke 35 kHz, men stigningen fra10 kHz opp mot 20 kHz.

    Hvis du tilfeldigvis er bergenser, kan jeg t.o.m. demonstrere det for deg.

    mvh
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.272
    Sted
    Oslo
    Realartium fra 1974, Jubileum iår:cool:.O.T. her seff.


    mvh
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.272
    Sted
    Oslo
    @ janfrt:

    Ser at Audiomix her på forumet har vært inom. Er det en som kan rør, er det ham.


    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn