Gratulerer. Spennende Jon med dine erfaringer på denne preampen etter hvert. Jeg vil ikke anbefale deg å bytte ut 6SL7, som er det som er riktig i denne forsterkeren, med 6SN7. Håper noen med mer teknisk kompetanse kan fylle ut på temaet. Selv har jeg en gang fått et rør som var merket feil, husker ikke hvilken vei det var av 6SL7/6SN7, som skulle brukes i Neo-Classic 300B SE/PP. Det spilte musikk, men mistet nesten all effekt og fikk forhøyet forvrengning. Så det skjedde ingen skade, men forsterkeren spilte langt fra optimalt.
For tiden spiller jeg med Golden Dragon Mesh Plate 300B og liker dette godt. Disse rørene har en moderne lydsignatur; transparente, dynamiske, slam i bassen men fortsatt magien i mellomtonen. Dersom en er ute etter klassisk 300B lyd, så tror jeg ikke disse er førstevalget. Jeg spiller med Tannoy, som til tross for en vanvittig bra oppløsning/transparens, likevel er behagelig. Så jeg føler ikke, foreløpig i hvert fall, behov for 300B lyd som heller mot det veldig varme.
Ellers er jeg enig i deg at å høre på hodetelefoner via Manley 300B er noe eget. Jeg har også HD800.
Jon, hold oss oppdatert på dine erfaringer. Spennende å høre mer om hvordan preampen spiller sammen med Carver og Aeriel.