Mann eller kvinne?

Mann eller kvinne

• Mann

Stemmer: 0 0.0%
  • Kvinne

Stemmer: 0 0.0%

• Totalt antall stemmer
    0

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.078
Torget vurderinger
2
Ta med denne også.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Så et program på TV en gang om en kvinne som egentlig skulle vært mann. Hun hadde xy-kromosom, men ett eller annet skar seg under svangerskapet med hormontilførselen, så hun ble født som jente.

Ikke helt usannsynlig at det samme er tilfellet her, med denne Semenya.
Men hva er hun da? Hun vet vel ikke annet enn at hun er kvinne, og mann er hun jo i alle fall ikke.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.380
Sted
Holmestrand
Det må være ganske ille for en 18-åring å få spørsmålet om kjønnsidentitet slått opp over hele verden på denne måten. Ikke en gang en "avstemming på HFS blir hun spart for.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.131
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Kjønnstesten skal vistnok ta opptil 3 måneder og omfatter bl.a. undersøkelse av psykolog (!)

Kunne de ikke bare puttet henne bak rattet på en bil og sett om hun kunne lukeparkere?

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.441
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Vel, 1,55 på 800m holder i alle fall ikke lenge i herreidrett, selv ikke i juniorsammenheng. Utifra sportslig prestasjon er det ingen grunn til å betvile kjønnet. Har selv løpt på 1,59 som 18-åring og det er ikke engang i nærheten av klubbrekord...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
coolbiz skrev:
Kunne de ikke bare puttet henne bak rattet på en bil og sett om hun kunne lukeparkere?
Det kan Skodaen min gjøre helt av seg selv, uten hjelp! De ganger den (bilen) prøver å kommunisere med meg snakker den engelsk med kvinnestemme. Og det er da jeg blir litt usikker, ikke nok med at bilen, en maskin, skal parkere på egen hånd, det er "ovenipåkjøpet" en kvinnelig maskin!! Men skal man være helt ærlig, og det skal man jo helst være, så er hun (bilen) veldig flink til å lukeparkere. Så ut fra dette tror jeg ikke lukeparkering vil være en utslagsgjørende test for å bestemme kjønnet!

U

utgatt60135

Gjest
Selv om sikkert har et hull og antydninger til pupper så har hun sikkert mer mannlige hormoner enn vanlig (eller hva det er). Det er jo ikke akkurat konkurranse på likeverdige grunnlag, men på en annen side er jo medfødte evner endel av sporten også. Så hva skal man gjøre selv om det ikke blir så "vakker" konkurranse? Jeg trodde det var en mann første gang jeg så bilder av henne.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Enkelt: innfør likestilling i idretten også!

Arne K

Topp Bunn