WayAhead
Æresmedlem
Han var varetektsfengslet på det tidspunktet
Klart den er høy når de bare arresterer tilfeldig personer som er på feil plass til feil tidOppklaringsprosenten på drapssaker i Norge er ekstremt høy.
Dessuten har norsk politi også utviklet en avhørstaktikk som er i ferd med å få fotfeste internasjonalt,
Så at enkeltsaker går helt galt, behøver ikke bety at alt er dårlig.
Ser ut til at noen tror det er sånn det foregår, ja.Klart den er høy når de bare arresterer tilfeldig personer som er på feil plass til feil tid
Tror det er mange her inne som ikke helt forstår at det kunne vært deres kusine som ble funnet drept, og at det var en selv som måtte sitte foran politi med tvilsomme metoder og agenda på et tidspunkt i sitt liv da de knapt var tørre bak øra.Ser ut til at noen tror det er sånn det foregår, ja.
Du mener politiet helt vilkårlig fengsler og forfølger uskyldige?Oppklaringsprosenten betyr nada når de fengsler og forfølger uskyldige.
….
Selvsagt skal man ikke tolerere denslags.Tror det er mange her inne som ikke helt forstår at det kunne vært deres kusine som ble funnet drept, og at det var en selv som måtte sitte foran politi med tvilsomme metoder og agenda på et tidspunkt i sitt liv da de knapt var tørre bak øra.
Oppklaringsprosenten er skyhøy, så heia norsk politi! Litt justismord en gang i blant må vi bare tolerere.
Normen? Nei, normalen er jo at de tar den riktige, men jammen meg så tar de uskyldige også, med det resultatet det får for deres liv.Du mener politiet helt vilkårlig fengsler og forfølger uskyldige?
At det er det som er normen?
Det tror jev ganske klart kan fastslå er feil.
Du får se deg selv i speilet da. Du kom drassendes med "jammen, politiet fanger jo de rette. 97 % domfellelse" som et forsvar av politiet etter at de nå totalt har bæsjet på leggen og helt og holdent fullstendig ødelagt livet til en uskyldig person.Selvsagt skal man ikke tolerere denslags.
Du henfaller veldig fort til stråmenn, Larson.
Det går an å ha to tanker i hodet på en gang.Du får se deg selv i speilet da. Du kom drassendes med "jammen, politiet fanger jo de rette. 97 % domfellelse" som et forsvar av politiet etter at de nå totalt har bæsjet på leggen og helt og holdent fullstendig ødelagt livet til en uskyldig person.
Da er vi på samme bladet.Normen? Nei, normalen er jo at de tar den riktige, men jammen meg så tar de uskyldige også, med det resultatet det får for deres liv.
Så ja, det er ganske tydelig at politiet forfølger uskyldige, ja. Klarere eksempel enn denne fetteren får du ikke.
Tror det er bedre i dag. Men man skal jaggu få være skeptisk til åssen politiet har jobber tidligere, og det nesten uten konsekvenser (etter hva jeg har forstått). Det er faktisk til å bli kvalm av, andre må ta konsekvensene hvis man gjør feil og det måtte de tydeligvis ikke i politiet tidligere.Ser ut til at noen tror det er sånn det foregår, ja.
Jeg tror nok dessverre dette er problemer vi kommer til å måtte slite med lenge. Det er som nevnt et menneskelig trekk både med tunnelsyn og jaging i flokk. HAr selv snakket mye med en forhørsleder i politiet som i en konkret drapssak ytret at han var 100% sikker på at det var mannen han hadde inne til avhør, til tross for at mannen aldri tilsto. Det er ikke avhørslederens oppgave å ha en slik mening. Hans oppgave er å finne sannheten så langt det er fysisk mulig, IKKE å frame noen han selv mener er skyldig.Tror det er bedre i dag. Men man skal jaggu få være skeptisk til åssen politiet har jobber tidligere, og det nesten uten konsekvenser (etter hva jeg har forstått). Det er faktisk til å bli kvalm av, andre må ta konsekvensene hvis man gjør feil og det måtte de tydeligvis ikke i politiet tidligere.
Gjelder over alt, unntaket er på diskusjonsforum.Jeg tror nok dessverre dette er problemer vi kommer til å måtte slite med lenge. Det er som nevnt et menneskelig trekk både med tunnelsyn og jaging i flokk.
Vi var nok mange som reagerte med vantro dengang og sleit med å forstå at det var mulig.^Den sivilrettsdommen mot Tengs' fetter husker jeg at jeg reagerte på da den kom.
Ikke funnet skyldig i drap men i en annen rett dømt til å betale erstatning for et drap man er frikjent for? Strider mot alt hva jeg mener er rett her i verden. Norge er like rart som USA der. Forklar meg hva som er bra med denne ordningen, noen.
Politiet kasta bevismateriale i Jørgensen-saka: – Vi skulle gjerne hatt det beslaget
Medan DNA var ein avgjerande faktor i gjennombrottet i Birgitte Tengs-saka, står politiet utan slikt i etterforskinga av drapet på Tina Jørgensen.
AFTENBLADET: HAR MOBILINFORMASJON FRA NATTEN TINA JØRGENSEN BLE DREPT
Politiet har fått tak i informasjon fra mobiltelefonen til mannen i 50-årene som er siktet for drapet på Birgitte Tengs i forbindelse med natten da Tina Jørgensen ble drept, ifølge Stavanger Aftenblad. Mannen er også mistenkt for det sistnevnte drapet.
Mobilinformasjonen kan gi politiet svar på hvor drapsmistenkte befant seg på det gitte tidspunktet, skriver avisen.
Politiadvokat Fredrik Martin Soma i Sør-Vest politidistrikt ønsker ikke å kommentere overfor Stavanger Aftenblad om den nye informasjonen styrker eller svekker mistanken mot mannen i 50-årene.
Mannen har nektet skyld for begge drapene.