Mitt kall er kun at spørre, men tror det kan interessere mange:
Hvordan er hodetelefonutgangen og phonotrinnet på 8802A?
Vil du si at den kan fungere som forforsterker i et kombinert hjemmekino- og stereoanlegg? Ikke i highendklassen, men alminnelig godt slik at man kan høre på musikk, for eksempel klassisk musikk over to kanaler CD/LP like så gjerne som i 5,1 fra SACD og stadig mene at dette går like godt som over et relativt påkostet stereoanlegg?
Kan 8802A la deg bruke subwooferen også ved vanlig tokanals musikkavspilling (2.1) selv om det ikke er noe dedikert subwooferspor på tokanals musikk? Den må alså ta ut de nederste frekvenser fra høyre og venstre kanal og sende dette til subwooferen. Kan den gjøre det?
Kan man regulere frekvensgangen/klangbalansen manuelt på 8802A etter å ha kjørt Audyssey romkorreksjon? Ikke fordi man nødvendigvis mener at RK ikke virker, men like gjerne fordi egne preferanser er litt annerledes enn det Audyssey mener er best og at man derfor har behov for å pynte litt på resultatet.
Og kan man utvide lydbildet ved å kjøre tokanals musikk i 5.1, 7.1 eller til og med også takhøyttalere 7.2.4 hvis man ønsker?
Og hva slags klang er det i 8802A med og uten RK, dønn nøytralt eller litt hellende mot det varme?
1. Det har jeg ikke prøvet. Jeg bruger ikke grammofon.
2. Den kan godt fungere i et kombineret hjemmekino- og stereoanlæg i high End klassen. Det har jeg selv og den fungerer, og lyder godt i mit anlæg. Marantz AV 8802A gør det forbavsende godt. Efter hvad jeg har læst, er den lidt mere varm end AV 8801.
3. Det har Retep svaret på. Men svaret er Ja.
4. Det er det bedst Audyssea målesystem. Jeg er forbløffet over den forbedring det gav hos mig. Jeg brugte den en tid uden korrektion. Jeg har gjort rigtig meget ud af mit lytterum. Men det gav et løft. Jeg har et på kostet stereo anlæg og jeg kan godt lide lyden af Marantz. Jeg bruger en ekstern Dac, som er en fremragende Dac, der er bygget af Drossel. Jeg overvejer dog at sælge den Dac, fordi Marantz gør det godt. Ikke helt så godt som den eksterne Dac, der nu bruges fra et Projekt drev. Men jeg har mange apparater med gode strømkabler og underlags fødder og de to sidste ting kunne så frigøres.
5. Det kan man godt.
6. Rumkorrektionen er den bedst fra Audyssey. Før og efter lyden gav et stort løft med hensyn til surround højttalerne og bassen. Audyssey EQ-XT32. Dette er den mest påkostede versjonen av Audyssey, og finnes også på AV7702.