Grattis med ny receiverHar fått meg en SR7011, digg med Marantz igjen. Fikk kjørt Audyssey inatt, og dillet litt med appen, er litt på glattisen kjenner jeg når det gjelder justeringer der. Men får prøve seg fram. Lurer på hvilke erfaringer dere har i forhold til åssen subber kalibreres, treffer den så de spiller i fase med frontene eller må dette tas i etterkant?
Ved å justere avstanden så endrer man timingen/fasen mellom sub og fronter , og dette gjøres i samarbeid med REW.Brukte kun appen til innstillingen igår, så at subben ruller av tidlig ja. Må jo ha no liv under 25hz og, er derfor jeg har SVS. Prøvd å sette opp kurven helt i bunn et par db, ble litt housecurve. Ellers så leser jeg meg opp på appen på Avs forum, er noen sider der ja.
Åssen smelter du subbene inn? Jeg har tidligere brukt Hellnoobs metode.
Joda kan jo fungere det , men man ser jo ikke hele bildet ved å kun bruke en spesifikk sinustone.Akkurat ja, har bare pleid å justere med db meter, fronter oppimot subber hver for seg til en får 6db økning sub og fronter sammen på 50hz sinustone, justerer da avstanden for å få det. Har satt de til small og 40hz foreløpig. Hva har du Lfe på? Denne mener Audyssey guruen Kiriyakis eller no sånt at skal stå på 120hz uansett. Men har testet litt på 80hz og følte det blei bedre mellombass. Driver ikke med Rew nå, blei så omstendelig syns jeg. Men mulig en må grave det fram igjen.
Mener jeg leste på Audyssey sitt forum at det var produsenten av AV receiver selv som finner ut at høyttaler skal stå i large hvis de er i stand til å spiller langt nok ned under kalibrering , men audyssey sier selv at høyttalere skal settes til small ellers blir det ikke slik som det var tiltenkt fra audyssey sin side . ( litt frustrerende )Ved å justere avstanden så endrer man timingen/fasen mellom sub og fronter , og dette gjøres i samarbeid med REW.Brukte kun appen til innstillingen igår, så at subben ruller av tidlig ja. Må jo ha no liv under 25hz og, er derfor jeg har SVS. Prøvd å sette opp kurven helt i bunn et par db, ble litt housecurve. Ellers så leser jeg meg opp på appen på Avs forum, er noen sider der ja.
Audyssey setter jo også frontene til large , mens jeg liker best small med x-over på 60 hz
Det er sant. Syns det er vanskelig med disse grafene.Joda kan jo fungere det , men man ser jo ikke hele bildet ved å kun bruke en spesifikk sinustone.Akkurat ja, har bare pleid å justere med db meter, fronter oppimot subber hver for seg til en får 6db økning sub og fronter sammen på 50hz sinustone, justerer da avstanden for å få det. Har satt de til small og 40hz foreløpig. Hva har du Lfe på? Denne mener Audyssey guruen Kiriyakis eller no sånt at skal stå på 120hz uansett. Men har testet litt på 80hz og følte det blei bedre mellombass. Driver ikke med Rew nå, blei så omstendelig syns jeg. Men mulig en må grave det fram igjen.
Det er viktig å se til at frekvensresponsen ikke forverrer seg over x-over også.
LFE står til 120 hz ja. Ellers så kan man gå glipp av deler av sub-sporet på film. Dette vil jo uansett ikke påvirke hvordan man opplever bassen ved musikkavspilling i stereo.
Det stemmer. Frustrerende er det. Men nå mener ikke han Audyssey fyren på forumet at en ikke skal justere på annet enn å sette høyttalerne til 80hz heller. Hvis en justeres nivåer og distanse sier han det og blir feil i forhold til hva som er tenkt.Mener jeg leste på Audyssey sitt forum at det var produsenten av AV receiver selv som finner ut at høyttaler skal stå i large hvis de er i stand til å spiller langt nok ned under kalibrering , men audyssey sier selv at høyttalere skal settes til small ellers blir det ikke slik som det var tiltenkt fra audyssey sin side . ( litt frustrerende )Ved å justere avstanden så endrer man timingen/fasen mellom sub og fronter , og dette gjøres i samarbeid med REW.Brukte kun appen til innstillingen igår, så at subben ruller av tidlig ja. Må jo ha no liv under 25hz og, er derfor jeg har SVS. Prøvd å sette opp kurven helt i bunn et par db, ble litt housecurve. Ellers så leser jeg meg opp på appen på Avs forum, er noen sider der ja.
Audyssey setter jo også frontene til large , mens jeg liker best small med x-over på 60 hz
Joda dette er godt mulig , mener jeg har lest det en plass jeg også når du sier det.Mener jeg leste på Audyssey sitt forum at det var produsenten av AV receiver selv som finner ut at høyttaler skal stå i large hvis de er i stand til å spiller langt nok ned under kalibrering , men audyssey sier selv at høyttalere skal settes til small ellers blir det ikke slik som det var tiltenkt fra audyssey sin side . ( litt frustrerende )Ved å justere avstanden så endrer man timingen/fasen mellom sub og fronter , og dette gjøres i samarbeid med REW.Brukte kun appen til innstillingen igår, så at subben ruller av tidlig ja. Må jo ha no liv under 25hz og, er derfor jeg har SVS. Prøvd å sette opp kurven helt i bunn et par db, ble litt housecurve. Ellers så leser jeg meg opp på appen på Avs forum, er noen sider der ja.
Nja , ikke alle som er i stand til å vurdere dette riktig selv heller. Men man kunne selvsagt at mulighet til å velge fullt auto eller manuelt definert oppsett på forhånd.På all romkorrreksjon burde man kunne definere sånne valg selv, før korrigeringen starter. Jeg innbiller meg at det hadde gitt et bedre resultat enn å endre dette i ettertid...
Blir spennende å se hvordan mottagelsen blir på denne etterhvert ja
Blir spennende å se hvordan mottagelsen blir på denne etterhvert ja
Hei Frank,Hei
Jeg har en Marantz SA15S-1.
I den har jeg montert Superclock-4 med egen strømforsyning. 6-7 år siden jeg gjorde det, for et løft!
Her om dagen så jeg en gammel artikel fra Lampizator, han har modifisert massse cd spillere opp igjenom.
Noe han gjorde var og ta ut signalet rett fra dacń via noen små kondiser (feks 0.47uF) og rett til utgangsterminalene.
Har vert i kontakt med han og han har gitt klarsignal at det skulle gå fint også på SA15S-1.
Hoved grunnen er og kutte ut filtreringsdelen etter dacń.
Noen som har hvert borti noe i samme dur ang cd spillere?
Frank
Har du link til den ?Er det noen som har testa den nye multispilleren til Marantz? Husker ikke hva den het i farten. Et med dac inngang, bluray drev og streamer.
Kanskje denne du tenker på, ND 8006. Ikke bluray eller SACD, men Cd, streamer og dac.Husker ikke hva den het... Er mulig det kun var cd/sacd, men mener den skulle ta bluray også
Ok , hadde den hatt BD også så hadde den vært brennaktuellHusker ikke hva den het... Er mulig det kun var cd/sacd, men mener den skulle ta bluray også
Stemmer. Søren, var sikkert på den skulle ta alle formatene.. Er egentlig like langt jeg da.. Er vel kun Oppo som har en slik alt i ett boks. Og nå legge ut d hei seg på hylla.Kanskje denne du tenker på, ND 8006. Ikke bluray eller SACD, men Cd, streamer og dac.Husker ikke hva den het... Er mulig det kun var cd/sacd, men mener den skulle ta bluray også
https://www.marantz.co.uk/uk/products/pages/productdetails.aspx?catid=hifi&subcatid=networkaudioplayer&productid=nd8006
NB! Har ikke testet den.