Mark Knopfler med ny plate i november - to singler sluppet

P

parafinoksen

Gjest
Plata Down The Road Wherever slippes 16. november, men de har allerede lagt ut to spor fra den på strømmetjenestene. Sporene er henholdsvis

Good On You Son https://tidal.com/track/94369745

og

Back On The Dance Floor https://tidal.com/track/97438872

---

Lover godt dette, synes jeg. Mer groove og driv enn det han har levert på en stund. Medprodusent og tangenttraktør Guy Fletcher har satt sitt preg på innspillingen med mye synthbruk, noe jeg vanligvis ikke er fan av, men her synes jeg det blir kult. Mye bruk av koring også, Imelda May medvirker blant annet, noe som etter min mening kler musikken hans bra. Har blitt mye akustisk og folkemusikk på Knopfler de siste årene, så gøy at det går i en litt annen retning.
 
Sist redigert av en moderator:
P

parafinoksen

Gjest
Har hørt åtte av sangene (via utenlandsk radio), og dette må være den friskeste plata fra Knopfler på mange mange år, både med tanke på tempo og driv, men også når det gjelder arrangementer. Gleder meg.
 
P

parafinoksen

Gjest
Da ligger albumet på strømmetjenestene. Kom gjerne med inntrykk om både musikken og lydkvalitet/innspilling.
 
P

parafinoksen

Gjest
Synes dette var veldig bra og, som nevnt, friskt. Vel - friskt til en 69-årig Knopfler å være. En forventer liksom ikke noe revolusjonerende fra den kanten, men synes dette var et fint avbrekk fra det sedvanlige fra han.

Eneste er, som en del anmeldere har bemerket også, at det blir litt langdrygt. Kunne godt ha kortet det ned til rundt 50 minutter.
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.010
Antall liker
390
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Fikk også min i dag, skal nok spilles i helgen.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Skulle ønske jeg kunne være mer positiv enn jeg er....sukk..
Mark Knopfler har for meg etter Dire Straits vært rolig muzak uten sting. Har ikke god erfaring med eldre herrer som har mistet ungdommens saft og kraft, utforskenhet og lekenhet. Det er som om Mark bare har hatt denne musikken som en fin hobby etter DS. Låter ok, men kjedelig.
Når det er sagt, hører jeg nie bra i låten «Back on the dance floor».

Et eksempel på at eldre herrer kan ha noe å bidra med, også på sine eldre dager, var L Cohen.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.132
Antall liker
9.285
Torget vurderinger
2
Jeg enig i at MK har stort sett vært lite spennende siden DS, men dette var faktisk ganske hyggelig musikk. Kjøper denne
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.576
Torget vurderinger
30
Skulle ønske jeg kunne være mer positiv enn jeg er....sukk..
Mark Knopfler har for meg etter Dire Straits vært rolig muzak uten sting. Har ikke god erfaring med eldre herrer som har mistet ungdommens saft og kraft, utforskenhet og lekenhet. Det er som om Mark bare har hatt denne musikken som en fin hobby etter DS. Låter ok, men kjedelig.
Når det er sagt, hører jeg nie bra i låten «Back on the dance floor».

Et eksempel på at eldre herrer kan ha noe å bidra med, også på sine eldre dager, var L Cohen.
Cohen ble bare bedre med alderen. Kanskje Knopfler kan overraske han også.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.875
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
Mark Knopfler har da hatt noen «höydare» også etter tiden i Dire Straits. Men han gjør vel det han liker å gjøre. Ikke hørt siste siste bidrag fra han enda.
 

tommo21

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
333
Antall liker
161
Torget vurderinger
26
Dessverre så kan man vel kalle plata ett langt gjesp og helt i samme bane som de siste 2-3 utgivelsene. Går fort i glemmeboka.
 
Topp Bunn