Ja, dette er 'ekte' Mark Levinson. Designet på forsterkeren er veldig lik de gamle. Old School med andre ord
Jeg spiller egentlig ikke så høyt før 501 begynner å få problemer, men som nevnt har disse allerede i utgangspunktet problemer med for svak kjøling. Da begynner de å klippe ved et vist nivå, og når dette er nådd er det bare å skru av så de får kjølt seg ned igjen. Hvis ikke vil de bare bli enda varmere og til slutt slokne helt. Et vist lydnivå er det selvsagt, men som sagt ikke så høyt at ørene gjør vondt. Tror neppe at 402 har samme problem med kjølingen.
Her tok jeg feil. Kjøleribbene på 501 og 252 er like. Ribbene på 402 er faktisk litt større. Men det ser man ikke uten at de står på siden av hverandre.402 har samme kjølekapasitet som 501.
Mvh
Lex: 383 blir bare en forsmak ja
Mvh
Jeg har ikke fått sammenlignet ML 383 med andre integrerte i samme prisklasse, for det er jo ikke så stor utvalg som du selv sier. Jeg har jo erfart at også billigere utstyr kan låte veldig bra, så prisklassen er jo ikke ensbetydene med best. Men jeg har prøvd integrerte fra Densen, SAT, Bryston, Hegel, Electrocompaniet, Conrad-Johnson (rør), Cary (rør) og jeg skulle gjerne ha pøvd Accuphase E-408 (eller E-550 som er dyrere enn ML 383) men den har ikke vært tilgjengelig. Om prisen på ML 383 kan forsvares er vanskelig å si for det dreier seg også om byggekvalitet, design og merkevaren "Levinson"), men den lyder i hvert fall bedre enn alt jeg tidligere har eid eller lånt.Når du sier at 383 er bedre en andre integrerte du har prøvd så lurer jeg på hvilken du samenligner med? Finnes det så mange alternativer i den prisklassen? Kjenner vel egentlig bare til Burmester....
Mvh
Denne var vel litt løs i kantene?? 80% av hva mht 383?Min konklusjon er riktignok at en integrert bare kan nå 80% av veien.
Denne var vel litt løs i kantene?? 80% av hva mht 383?
Har alltid likt ML jeg, blir ikke mindre kos med årene det firmaet der nei!Til Tweakman: Ja, jeg har lest artikkelen i TAS. Koste meg med den flere ganger i løpet av påsken. (Noen) Drømmer er til for å oppfylles...
Jeg lurer litt på om det er noen som har erfaring med å konvertere 110V utstyr til 220V.
Er dette noe som kan gjøres på alt av utstyr? eller er det spesifikt for ML. Tenker spesielt på parasound, krell, passlabs og bryston.
Hvis det er mulig, hvem påtar seg slikt arbeide?
Jeg har konvertert noe Mark Levinson utstyr. Det meste av utstyr trenger kun en fysisk omkobling av ledninger eller lingnende til primærvindingene på trafoen (strømforsyningen). Trafoen er ofte slik at det er to vindinger på primærsiden, disse er koblet i parallel for å ta imot 100-110v. Ved å seriekoble disse så kan den håndtere 220-240 volt.Jeg lurer litt på om det er noen som har erfaring med å konvertere 110V utstyr til 220V.
Er dette noe som kan gjøres på alt av utstyr? eller er det spesifikt for ML. Tenker spesielt på parasound, krell, passlabs og bryston.
Hvis det er mulig, hvem påtar seg slikt arbeide?
Hei.Jeg har konvertert noe Mark Levinson utstyr. Det meste av utstyr trenger kun en fysisk omkobling av ledninger eller lingnende til primærvindingene på trafoen (strømforsyningen). Trafoen er ofte slik at det er to vindinger på primærsiden, disse er koblet i parallel for å ta imot 100-110v. Ved å seriekoble disse så kan den håndtere 220-240 volt.
Noe utstyr har flere sperrer for å hindre konvertering. ML 360 dacen feks har også en frekvens sjekker, den sjekker om nettspenningen har 60 eller 50 hz. I usa så har de 60 hz, benytter man en 230 til 110 stepdown trafo og kobler til dac så får man bare en feilmelding og dingsen nekter å fungere.
Har ingen særlig kjennskap til Proceed, spm om de har slike sperrer - det vet jeg ikke.Hei.
Vet du om det samme gjelder for Proceed utstyr også?
Når det gjelder frekvensen kan man fikse dette ved å bruke PowerPlant der frekvensen kan justeres opp til 60?
Det jeg tenkte på var at hvis det er enkelt å koble om fra 110 til 220-240 på trafoen, så kan en vanlig 240v PowerPlant ta seg av frekvensen da PP har mulighet for justering av denne.Har ingen særlig kjennskap til Proceed, spm om de har slike sperrer - det vet jeg ikke.
Ja, en PowerPlant med 110V/60Hz vil fungere fint dersom den kan levere nok strøm.
Det burde gå bra.Det jeg tenkte på var at hvis det er enkelt å koble om fra 110 til 220-240 på trafoen, så kan en vanlig 240v PowerPlant ta seg av frekvensen da PP har mulighet for justering av denne.
Tenker da spesielt for bruk på pre/dac'er.
I så fall er det ikke noe problem med handel fra US..?